امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 493 تاریخ انتشار: جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲:۲۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ابراهیم حقیقی سیمرغی برای شایسته ترین های سینما طراحی می کند

خبرایران : ابراهیم حقیقی طراح سیمرغ جشنواره بین المللی فجر گفت: سیمرغ یک مفهوم است که وجود خارجی ندارد، ساخت هرگونه حجمی با متریالی چون کریستال آن را تبدیل به چیزی غیر از مفهوم اصلی آن می کند.
ابراهیم حقیقی سیمرغی برای شایسته ترین های سینما طراحی می کند

به گزارش خبرایران به نقل از مدیریت ارتباطات سی و دومین جشنواره بین الملی فیلم فجر، ابراهیم حقیقی طراح سیمرغ جشنواره بین المللی فجر از طراحی مجدد تندیس برای بازگردان آن به مفهوم اصلی سیمرغ خبرداد.

حقیقی در گفتگو با ستاد خبری جشنواره گفت: اجرای سیمرغ در سال گذشته علیرغم همه تلاش هایی که انجام شد به دلیل محدودیتهای ساخت که هنوز وجود دارد آن را از شکل و مفهوم اصلی دور کرده بود و در عمل آن حجم نتوانست مفهوم رویایی و دست نیافتنی سیمرغ را به نمایش بگذارد. همین علت سبب شد تا نشان جشنواره همچون تندیس بسیاری از جشنواره های دیگر به یک نشان قابل دسترسی تبدیل شودو از هدف طراحی اولیه سیمرغ فاصله داشته باشدو در این دوره ما تلاش کردیم تا بتوانیم آن نگاه متعالی که در فرم سیمرغ بود(بلندی قامت، کشیدگی و پرداحت به جزئیات) را به سازندگان انتقال دهیم اما با مشورت ها و اتودهای انجام شده در حجم و  کریستال این مفهوم هنوز قابل اجرا نیست و همین علت باعث شده بود که در طراحی سال گذشته تندیس تبدیل به حجمی شود که فاصله زیادی با معنای اصلی اش داشته باشد .

وی تصریح کرد: ساخت تندیس باید نشانه ای ازسینما را درخود جای دهد.استفاده ازبلوروکارترکیبی در اجرای تندیس برای ایجاد تلالو و بازتاب روشنایی هدف طراحی مجدد نشان جشنواره فجر است. که سعی شده با تغییرات اندکی به طرح اصلی نشان جشنواره نزدیک شویم. ایجاد انعکاس نور در پایه تندیس یکی از مهمترین تغییرات جزئی است که در حال طراحی می باشد کاری که به لحاظ فنی و اجرایی در سال های گذشته قابل اجرانبود. البته هنوز نمونه اول و کامل آن نهایی نشده است تا بتوانیم درباره آن تصمیم گیری کینم. اما تلاشمان بر این است که بهترین کیفیت را با حداقل تغییر داشته باشیم. 

حقیقی در پایان اظهار امیدوار کرد که با نهایی شدن یک شکل واحداز تندیس به ثباتی برسیم که مورد تائید و پذیرش عمومی اهالی هنر و سینما باشد.

 

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب