امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4946 تاریخ انتشار: جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

همزمان با روز جهانی قدس

محمد قبادی: انقلاب اسلامی ایران و فلسطین رابطه ای دوجانبه دارند

یک نویسنده و محقق به تاثیر متقابل دفاع مردم فلسطین و انقلاب اسلامی ایران اشاره كرد.
محمد قبادی: انقلاب اسلامی ایران و فلسطین رابطه ای دوجانبه دارند

به گزارش خبرایران به نقل از حوزه هنری، محمد قبادی در گفت و گو با پایگاه خبری حوزه هنری گفت: انقلاب اسلامی ما از پایداری مردم فلسطین تاثیر گرفت و در ادامه توانست بر آن تاثیرگذار باشد و این یك ارتباط متقابل بوده است.
نویسنده كتاب "پاسیاد پسر خاك" گفت: جریان پایداری و مقاومت انقلاب با رهبری امام خمینی (ره) توانست به پیروزی برسد و اكنون جریان پایداری در دنیا با اسم انقلاب اسلامی شناخته می شود و نمادی است برای استكبارستیزی، مردم سالاری دینی و بازگشت به ارزش های اسلامی
این نویسنده تاكید كرد: انقلاب اسلامی ما بدون شك از حیث سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بر دنیا تاثیرگذار بوده كه این تاثیرگذاری در ادبیات هم متبلور شده است و شاهدیم بیش از سه دهه است كه بازتاب انقلاب اسلامی ایران در جهان هر روز بیشتر و قوی تر می شود
قبادی ادامه داد: آنچه می تواند به این جریان كمك كند، آگاهی بخشیدن نسبت به اتفاقاتی است كه در جهان و به عنوان مثال در غزه رخ می دهد و به این منظور باید از تمام توانایی خودمان استفاده كنیم
این محقق با بیان این كه برای نشان دادن فرهنگ پایداری باید از تمام توانمان استفاده كنیم و مطبوعات و صداوسیما نقش مهمی در این زمینه دارند، گفت: مسئله ای كه وجود دارد این است كه فرهنگ پایداری باید به درستی نشان داده شود؛ در حالی كه آنچه اكنون منعكس می شود تنها بخشی از این ماجراست و صرفا به بیان ستم هایی كه به مردم فلسطین می شود پرداخته می شود و كمتر نشانی از توانایی ها، مبارزات و دستاوردهای فلسطین دیده می شود.
این فعال فرهنگی در پایان به نقش حوزه هنری در این زمینه اشاره كرده و گفت: حوزه هنری فارغ از این كه مسئولیت های كلان و عمومی به عهده دارد، چون یك نهاد برآمده از نظام حكومتی دینی است، وظیفه دوچندانی درباره ستم هایی كه به مردم مسلمان غزه وارد می شود دارد و هنرمندان مرتبط با حوزه هنری در این زمینه وظیفه سنگین تری به دوش دارند.

همزمان با روز جهانی قدس

آریا بخشایش: انقلاب اسلامی ایران به مقاومت مردم فلسطین امید بخشید

یحیی آریا بخشایش با اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر مقاومت كشورهای اسلامی از جمله غزه گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مبارزات مردم فلسطین شدت پیدا كرد و با بیانیه هایی كه امام خمینی (ره) صادر می كردند و مردم را به حمایت از این مقاومت فرا می خواندند، امید پیروزی بیش از پیش در دل های آنها ایجاد شد.

یحیی آریا بخشایش نویسنده و پژوهشگر در گفت و گو با پایگاه خبری حوزه هنری با بیان اینكه موضوع فلسطین از پیش از انقلاب اسلامی ایران مطرح بوده است ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مبارزات مردم فلسطین شدت پیدا كرد و با بیانیه هایی كه امام خمینی (ره) صادر می كردند و مردم را به حمایت از این مقاومت فرا می خواندند، امید پیروزی بیش از پیش در دل های آنها ایجاد شد.
وی تاكید كرد: این پیروزی نه تنها برای مردم فلسطین بلكه برای مسلمانان سایر كشورها هم الگویی بود تا بدانند با صبر و مقاومت می توان علیه استبداد پیروز شد.
این پژوهشگر با اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر مقاومت كشورهای اسلامی از جمله غزه گفت: هر انقلابی بر انقلاب سایر كشورها تاثیرگذار است و به ویژه اگر در یك شرایط جغرافیایی و فرهنگی مشابه باشند.
آریا بخشایش با بیان این كه انتقال تجربه مردم ما در انقلاب اسلامی به سایر كشورها از طریق هنرهای مختلف از جمله ادبیات می تواند برای آنها انگیزه بیشتری ایجاد كند، گفت: با این كه كشورها از لحاظ تاریخی سریعتر تحت تاثیر قرار می گیرند و ادبیات و هنر به زمان بیشتری برای تاثیرگذاری نیاز دارد، اما این تاثیر می تواند ژرف و عمیق باشد.
وی همچنین گفت: حوزه هنری به عنوان نهادی كه همواره از تولید آثار انقلابی و دفاع مقدس حمایت كرده، حالا هم در زمینه فلسطین باید با جدیت بیشتری وارد شود و آثار ارزشمندی تولید كند كه بتوان آنها را به كشورهای دیگر هم معرفی كرد و انتقال داد.

مومنی: بیش از آن كه نگران غزه باشیم، نگران بشریت هستیم / امروز هر هنرمند یك رسانه است

محسن مومنی شریف در مراسم گردهمایی هنرمندان كه با عنوان "غزه تنها نیست" چهارشنبه 1 مرداد در حوزه هنری برگزار شد، بر لزوم حمایت هنرمندان از مردم غزه تاكید كرد و گفت: امروز هر هنرمند یك رسانه است و باید دنیا را نسبت به خطری كه در كمینش نشسته، آگاه كند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری ضمن تقدیر از هنرمندان و اهالی ادبیات و رسانه كه در این مراسم حضور به هم رساندند، اظهار كرد: هر چند امسال هم صهیونیست ها ماه مبارك رمضان را به كام مسلمانان و مؤمنان تلخ كردند، اما این احساسات پاكی كه در سرتاسر جهان برای دفاع از مظلوم به راه افتاده، خود جریان مباركی است و حتماً موجبات رحمت الهی را در زندگی همه هنرمندان و جامعه فراهم می كند.
قرآن كریم نقاب از چهره صهیونیسم برداشته است
وی با اشاره به این كه در قرآن كریم بحث دشمن بسیار مورد تأكید قرار گرفته است، گفت: به ویژه قرآن نقاب از چهره دشمنی بر می دارد كه ما امروز آن را با عنوان صهیونیسم می شناسیم. از منظر قرآن، این دشمن دارای مشخصات آشكاری است.
مومنی ادامه داد: دشمن در تعریف قرآن كریم در ادعای ایمان به خدا منافق است. در طول تاریخ، قاتل عده زیادی از پیامبران الهی بوده است. هر گاه قدرت یافته، در زمین دست به فساد و قتل و غارت زده است. دشمن نسل بشر است. تحریف گر حقایق است. نژادپرست است. كینه جو و لجوج است. مال اندوز و منفعت پرست است و صفات فراوان دیگر كه در قرآن كریم در وصف این دشمن آمده است.
رئیس حوزه هنری خاطرنشان كرد: ما امروز بیش از این كه نگران مردم مظلوم غزه باشیم، نگران همه بشریت هستیم. به ویژه این كه دشمنی با این ویژگی ها دارای تسلیحات كشتار جمعی هم هست و نشان داده است هیچ ابایی در به كار بردن آن ها علیه مخالفانش ندارد و متأسفانه به هر دلیل از طرف قدرت های بزرگ پشتیبانی می شود و سازمان های بین المللی هم چشم خود را نسبت به جنایات و تهدیدات او بسته اند.
رسانه های قدرتمند جهان در زیر سلطه تفكر استكبار هستند
وی با تاكید بر این كه متأسفانه عمده رسانه های مؤثر و قدرتمند امروز جهان در زیر سلطه تفكر استكبار است، تصریح كرد: سال های طولانی است كه واقعیت ها را آن طور كه خود می پسندیده اند جلوه داده اند. در چنین شرایطی هنرمندان و مسئولاان فرهنگی و هنری كشور وظیفه مضاعف دارند. امروز هر هنرمند خود یك رسانه است. ما باید با آگاهی بخشی، سلطه خفقان رسانه ای صهیونیسم را بشكنیم و دنیا را نسبت به خطری كه در كمینش نشسته است، حساس كنیم.
مومنی گفت: دشمن با جنایات پی در پی و سیاست رسانه ای موذیانه خود می كوشد حساسیت افكار عمومی را نسبت به موضوع جنایات اسرائیل در غزه كم رنگ كند تا امری عادی تلقی شود. اینجاست كه نگاه های تازه و ژرف بین هنرمندان متعهد و مسئول می تواند مانع از غفلت مخاطب شود و وجوه پنهان و ناپیدای این مصیبت بزرگ قرن را برملا كند.
هنرمندان ثابت می كنند غزه تنها نیست
رئیس حوزه هنری با بیان این كه هنرمندان بی تردید دست یاری مردم غزه را با ابیات ناب خود، با نوای ترانه ها، با قاب دوربین ها و آسمان پوسترها خواهند فشرد، عنوان كرد: دنیا خواهد فهمید هنرمندان ما نظیر مدعیان حقوق بشر دروغگو نیستند، بلكه نفس به نفس مردمان مظلوم به ویژه مردم مظلوم فلسطین همراهشان هستند و ثابت خواهند كرد كه غزه تنها نیست.
وی افزود: البته قرآن كریم برای این دشمن شكست سنگین و فرجام نكبت باری را پیش بینی كرده است كه خوشبختانه ما امروز داریم آثار آن را می بینیم. فراموش نكنیم كه در روزگاری نه چندان دور دشمن صهیونیستی وقتی اراده می كرد به كشورهای همسایه خود به ویژه لبنان حمله می كرد و در كمتر از سه روز به بیروت می رسید اما امروز به بركت بیداری كه انقلاب اسلامی ایجاد كرد، در دل خود در باتلاق غزه چنان گیر كرده است كه باید قدرت های بزرگ و نهادهای به ظاهر بین المللی به دادش برسند.

شایان ذكر است در این مراسم مدیران ستادی حوزه هنری و شخصیت های فرهنگی، هنری و ادبی همچون حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حبیب ایل بیگی مدیرعامل انجمن سینمای جوان، فرهاد توحیدی، رضا میركریمی، فرهاد بشارتی، نرگس آبیار، عبدالحمید قدیریان،  حبیب الله صادقی، پرویز اسكندرپور، مسعود شجاعی طباطبائی، طاهره شیخ الحكمایی، علی داودی، ناصر ضرابی زاده، رضا اسماعیلی، علی موسوی گرمارودی، مصطفی محدثی خراسانی، یوسفعلی میرشكاك، الهام چرخنده، نادر قشقایی قدرت معماریان، محسن نوری نجفی، مهدی منعم، محمود عبدالحسینی و جمع كثیری از هنرمندان، اهالی ادبیات و رسانه های داخلی و بین المللی حضور داشتند.

قزوه: اتفاقی كه امروز در غزه می افتد تماما شعر است

عصرامروز حوزه هنری میزبان هنرمندانی بود كه دغدغه دفاع از ملت مظلوم فلسطین را داشتند. در همایشی كه به این مناسبت برگزار شد و اجرای آن را سید جواد هاشمی بر عهده داشت، بعد از سخنرانی محسن مومنی شریف، رییس حوزه هنری، علیرضا قزوه روی سن رفت و درباره فلسطین سخن گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، علیرضا قزوه شاعر و مدیر مركز آفرینش های ادبی حوزه هنری، با بیان این كه ادبیات ایران در حوزه مقاومت خوب ظاهر شده است، گفت: ادبیات مقاومت ایران از شعر عرب و سوریه و عراق كم ندارد
وی ادامه داد: برای فلسطین شعر زیاد دارم اما امروز قصد شعر خوانی ندارم بلكه فقط می خواهم به این مقاومت مردم در غزه اشاره كنم و بگویم در دوره هخامنشیان، غزه یك فرماندار ایرانی داشت به نام باتیس و زمانی كه اسكندر آن سرزمین را گرفت تسلیم نشد و در مقابل آزارهایی كه به او وارد شد هیچ ناله ای نكرد و مقاومت كرد، حالا می بینیم كه امروز هم مردم غزه چه مقاومتی از خود نشان می دهند.
این شاعر كشور تاكید كرد: اتفاقی كه امروز در غزه می افتد تماما شعر است. می بینیم كه مردم چطور مقاومت می كنند، تونل می زنند، موشك می سازند و به هر طریقی شده تسلیم نمی شوند
وی در پایان صحبت هایش گفت: امروز می بینیم كه وجدان جهانیان بیدار شده و این كه در كشور ما هم نهادها و ارگانهای مختلف درباره غزه وارد عمل شده اند و همچنین شاهد حضور تعداد زیادی هنرمند در این مكان هستیم، نشان دهنده وجدان بیدار این هنرمندان است.

ایوبی: كسانی می خواهند داعشیسم و طالبانیسم را ایجاد كنند

حجت الله ایوبی، رییس سازمان سینمایی كشور كه به نمایندگی از جامعه سینمایی ایران در این مراسم سخن می گفت با بیان اینكه كسانی سعی می كنند رژیم صهیونیستی و روابط با آن را عادی جلوه دهند گفت: كسانی می خواهند جنگ را به داخل مرزها بكشانند و داعشیسم و طالبانیسم ایجاد كنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری ایوبی در این مراسم گفت: جا دارد كه همه ما از اتفاقاتی كه در غزه می افتد ناراحت و نگران باشیم اما باید امیدوار باشیم كه نتیجه این شرایط آبادانی باشد.
این مسئول فرهنگی بیان كرد: می بینیم كه كسانی سعی می كنند رژیم صهیونیستی و روابط با آن را عادی جلوه دهند و كسانی هم می خواهند جنگ را به داخل مرزها بكشانند و داعشیسم و طالبانیسم ایجاد كنند، با این حال امیدواریم صحنه های دلخراشی كه به وجود آمده جامعه جهانی را بیدار كند و بدانند دشمن بشریت همان است كه امام خمینی (ره) فرمودند باید از بین برود و محو شود.
رییس سازمان سینمایی كشور به نمایندگی از جامعه سینمایی ایران در این مراسم گفت: حضور هنرمندان نشان دهنده این است كه در كنار مردم مظلوم غزه هستند.
 

ایوبی همچنین گفت: صدای موشك و بمب و خمپاره دردناك است اما دردناكتر از آن صدای سكوت سران مدعی خدمت به اسلام، سران جهان عرب و سران كشورهای اسلامی است.
وی سپس ابراز امیدواری كرد كه در روز جمعه مردم یكصدا به حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین بپردازند.
صادقی: هنر تجسمی، سرباز و همراه این مردم است
در ادامه این همایش حبیب الله صادقی یكی از هنرمندانی بود كه برای حمایت از مردم بی دفاع فلسطین به گردهمایی هنرمندان با عنوان غزه تنها نیست آمده بود. این نقاش گفت: چند سالی است كه رژیم صهیونیستی اتفاقات ناگواری را رقم می زند و هنرمندانی كه دل در گرو انقلاب اسلامی دارند، از شروع انقلاب همانقدر كه به اهداف بلند انقلاب توجه داشتند، همزمان به موضوع فلسطین هم توجه كردند.
وی ادامه داد: در كنار نقش شعرا در حمایت از مردم فلسطین و شعر انتفاضه، نقاشان و كاریكاتوریستها هم این اتفاق را رقم زدند و به حمایت از این مسلمانان پرداختند.
صادقی گفت: اگر سرود فلسطینی تحت تاثیر مولفه های ملی قرار داشت، هنرمندان هوشمند ما از ابتدای انقلاب، ارزشهای دفاع مقدس را با ارزشهای قرآن پیوند زدند و در حوزه های نقاشی و گرافیك و تصویرگری هم به خوبی وارد صحنه شدند.
این مدرس دانشگاه و مسئول فرهنگی گفت: هنر تجسمی، سرباز و همراه این مردم است و به فرمان رهبری آماده است از ملت بزرگ فلسطین دفاع كند
او در پایان گفت: به عنوان یك هنرمند فكر می كنم وظیفه داریم در این زمینه با تمام توان وارد شویم و در حوزه هنری چند اثر با موضوعات مرتبط و داعش و طالبان در حال خلق شدن است كه امیدواریم از آنها تا پایان ماه رمضان بهره برداری كنیم.

ما قدر هنر شهادت را می‌شناسیم

مشاور فرهنگی رئیس جمهور كشور پیام قدردانی حجت السلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران از هنرمندان را در همایش " غزه تنها نیست" ابلاغ كرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی ریاست جمهوری كشور در همایش "غزه تنها نیست" با بیان اینكه امام خمینی (ره) فرمود شهادت هنر مردان خداست، اظهار كرد این جمع نشان دهنده همبستگی هنرمندان با هنرمندان فلسطین است. كسانی كه هنر خود را در عرصه جهاد و شهادت به نمایش گذاشتند.
وی ادامه داد گردهم آمدن این جمع در چنین فضایی و چنین روزهایی به این معناست كه ما قدر هنر شهادت را می‌شناسیم. هنری كه دارای زبانی جهانی‌ست. به شهادت رسیدن هر كودك، میانسال و كهن سال فلسطینی آن هم به این گونه مظلومانه موثرترین پیام تاریخ برای جهان است و مگر به جز این است كه هنرمندان با هنر خود به دنبال اثربخشی هستند
آشنا ضمن تقدیر از حوزه هنری به خاطر برگزاری همایش غزه تنها نیست عنوان كرد خوب است كه حوزه هنری پیشتاز این حركت مقدس شده است و من نیز در اینجا حاضر شدم تا پیام تشكر و قدردانی حجت الاسلام و المسلمین دكتر حسن روحانی رییس جمهور كشور را تقدیم جریان‌های هنری كنم كه پاسخ شعاری كه سال‌ها پیش عده‌ای گفتند نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران را دادند

آبیار: هنرمندان از دیده نشدن آثارشان با موضوع غزه نترسند

نرگس آبیار در مراسم غزه تنها نیست كه چهارشنبه یك مرداد ماه در حوزه هنری برگزار شد بر لزوم خلق آثار هنری با موضوع غزه و مظلومیت مردم فلسطین تاكید كرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری نرگس آبیار كارگردان سینمای كشور كه در همایش "غزه تنها نیست" در حوزه هنری سخن می‌گفت اظهار كرد: از طریق خبرگزاری‌ها در جریان این همایش قرار گرفتم و وظیفه خود دانستم كه در این مراسم حضور داشته باشم
وی افزود تصور می‌كنم هنرمندان وظیفه دارند در آثارشان به موضوع مظلومیت مردم غزه بپردازند. و ترس از اینكه اثرشان دیده نشود نداشته باشند. فیلم "عمر" اثر هانی ابوصدر با چنین مضمونی ساخته شد و در جشنواره كن هم حضور داشت و من نیز بارها با این فیلم گریه كردم و اگر فیلم خوب با چنین مضامینی ساخته شود بدون شك دیده خواهد شد و تاثیر بسیاری بر مردم خواهد گذاشت.
آبیار گفت: در تمام دنیا به احترام كشته های یك حادثه یك دقیقه سكوت می‌كنند. "امین تاجور" در جایی گفته بود كاش همه دنیا به جای یك عمر سكوت در برابر جنایت‌ها یك دقیقه فریاد بكشند.

موسوی گرمارودی: روشنفكران از گونترگراس یاد بگیرند

علی موسوی گرمارودی گفت: روشنفكران كشور در مسئله غزه اگر از هنرمندان و اهالی ادبیات مسلمان كشور تبعیت نمی كنند حداقل از گونترگراس شاعر بزرگ آلمان یاد بگیرند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری علی موسوی گرمارودی شاعر كه چهارشنبه 1 مرداد ماه در همایش "غزه تنها نیست" شعر سلام بر فلسطین خود را برای حضار خواند، اظهار كرد: این شاعر را پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و با اشاره شهید علی شریعتی سرودم و پیش از یكی از سخنرانی های ایشان آن را خواندم.
وی ادامه داد: این اثر ترجمه شد و توسط كسی كه به بیروت می رفت به دست گروه های مقاومت رسید. می خواهم بگویم كاری كه امروز انجام می شود سابقه طولانی دارد.
موسوی گرمارودی با انتقاد از جامعه روشنفكری كشور، گفت: امیدوارم جامعه روشنفكری ما، از حوادث غزه كمی شگفت زده شوند و به خودشان بیایند. و اگر از هنرمندان و اهالی ادبیات مسلمان كشور تبعیت نمی كنند حداقل از گونترگراس شاعر بزرگ آلمان یاد بگیرند.

میرشكاك: به امید روزی كه جهاد هنر هنرمند باشد / مومنی نویسندگی را در جبهه های جنگ تحمیلی دنبال می كرد

یوسفعلی میرشكاك كه در همایش " غزه تنها نیست" سخن می گفت، تاكید كرد: به امید روزی كه هنر ابزار فراغت هنرمند گردد و جهاد هنر هنرمند باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری یوسفعلی میرشكاك شاعر و پژوهشگر كشور به طنز گفت: خوب است هر سال مراسم هایی همچون این مراسم داشته باشیم و هنرمندان یك دقیقه، نیم ساعت تجلی كنند، تشویق‌شان كنیم. بعد از گذشت سال ها نه تنها غزه، بلكه بصره، كوفه و اندك اندك حتی شهرهای خودمان تنها بمانند و ما همچنان به دنیای تبلیغاتی سرگرم باشیم و یك بار حاضر نشویم دعوت كنیم كه اساس ماجرا اشهد ان لا اله الله بوده است.
میرشكاك با بیان این كه مسلمانان در سراسر جهان اسلام به جزییات مشغول شده اند، اظهار كرد: آیا این كارهای ما غزه را از تنهایی بیرون خواهد آورد؟ كوفه، نجف و كربلا را یا اسراییل و استكبار ذره ذره قلمرو تجاوز خود را گسترش خواهند داد.
این شاعر متعهد و آیینی كشور همچنین با اشاره به این كه با چنین برنامه هایی، نه غزه و هیچ چیزی از تنهایی بیرون نخواهد آمد، گفت: هر رودخانه ای كه شعبه شعبه شود و تبدیل به جویبار و هر جویباری تبدیل به یك آب باریكه و آخر سر هر كدام یك قطره چكان، این گونه نمی شود كاری از پیش برد
وی تصریح كرد: هنگامی به خودمان خواهیم آمد كه آتش دامنمان را گرفته باشد. اگر می توانستم دروغ بگویم سالها پیش دست كم سردبیر نشریه هفتگی شده بودم. ما كه از خودمان می ترسیم و سعی می كنیم خودمان به خودمان دروغ بگوییم و كلاه خودمان را برداریم. چه با مساله ای كه دور باشد مانند غزه و چه با مساله ای كه پیش پایمان باشد كاری از پیش نخواهیم برد.
میرشكاك با بیان این كه ایرانی ها درست در ساعت خطر موجود اسیر پوست را پاره و خود واقعی شان را آشكار می كنند، عنوان كرد: به هر حال یك نفر مثل ما فقط می‌تواند منتظر آن لحظه آخر بماند و دلش خوش نباشد.
این شاعر كشورمان با بیان این كه برای آن لحظه ای امیدوارم كه ذات ستیزنده انسان ایرانی جنگاور خودش را نشان دهد، عنوان كرد: به هر حال به حوزه هنری تبریك می گویم كه همچنان می تواند دست كم این رشته سست را حفظ كند و كوتاه نیاید. به امید روزی كه هنر واقعا تنها ابزار هنرمند نباشد  و ابزار فراغت هنرمند باشد و جهاد هنر هنرمند باشد، چنانكه خیلی از عزیزانی كه  در این مجلس حضور دارند از جمله محسن مومنی شریف ریاست حوزه هنری نویسندگی را در فاصله جبهه های جنگ تحمیلی دنبال می كرد. البته در این روزگار صلح كاری  نمی شود كرد باید به هنر پرداخت.
وی گفت: باید یادمان بماند كه همین بسیجی لغت ایرانی باستان است كه جهاد در ذاتشان بوده و این را یادمان نرود نه تنها غزه بلكه كلمه لا اله الا الله و جهان اسلام از تنهایی بیرون نخواهد آمد مگر هنگامی كه هنر كه نزد ایرانیان است بروز كند.
وی خاطرنشان كرد: بعضی ها خیال می كنند خاتم كاری و امثال اینها هنری است كه نزد ایرانیان است، در حالی كه منظور همان جنگاوری است كه امام (ره) نیز می گوید شهادت هنر مردان خدا است. این كه به طور مثال قاب خاتم بسازیم هم هنر است اما هنر اصلی یعنی از خود گذشتن و از جان گذشتن.
میرشكاك با تاكید بر اینكه كسانی هستند در این سرزمین كه نگذارند امثال داعش و دیگران كاری از پیش ببرند، گفت: ازانجا كه برخی از بزرگان عادت دارند كه چرت می زدند بعید نیست خودمان ناگزیر شویم وارد جهاد شویم. وی ادامه داد: همین جا می توانیم شعار دهیم تابلو به نمایش بگذاریم. می توانیم شعر نو بخوانیم شعر سپید بخوانیم. عین خیال داعش نیست. برای اینكه ما از رسانه دیداری استفاده نمی كنیم.
این شاعر برجسته كشور با ابراز امیدواری از جریان كانون هنر انقلاب اسلامی تصریح داشت: من كانون هنر انقلاب یعنی حوزه هنری می گویم برخی هنرمند بوده اند، بسیجی نبوده اند، برخی نیز هنرمند نبوده اند اما بسیجی بوده اند و بسیجی مانده اند و هیچ تمنایی از حضرت حق ندارند و برای كشته شدن در راه آقا اباعبدالله آماده اند
وی در پایان گفت: اگر می‌خواهیم غزه تنها نماند یادمان نرود كه كانون اصلی دعوا همین جا است و هر جا كه درگیری هست از  ترس این است كه آتش ایران سرایت نكند. بخواهیم یا نخواهیم دشمن از وحشتی كه از ما دارد هجوم می آورد كه مبادا از پای درآید

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب