امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 495 تاریخ انتشار: جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

بزرگترین فاز پارس جنوبی به بهره برداری رسید

خبرایران : مجري طرح توسعه فاز 12 گفت:طرح توسعه فاز ١٢ میدان مشترک پارس جنوبی با ظرفیت تولید روزانه سه هزار میلیون فوت مکعب گاز، معادل سه فاز متعارف پارس جنوبی و بزرگترین فاز این میدان مشترک است.
بزرگترین فاز پارس جنوبی به بهره برداری رسید

به گزارش خبرایران،مهندس رسول فلاح نژاد ، مجري طرح توسعه فاز 12،در حاشیه بازدید خبرنگاران از طرح توسعه ای فاز 12 گفت:طرح فوق معادل 3 فاز استاندارد پارس جنوبی است که از لحاظ سرماره گذاری،تولیدات و ... بزرگترین فاز این ناحیه است.

وی با بیان این که اعتبار موردنیاز برای فاز 12 پارس جنوبی 7.7 میلیارد دلار است، گفت: قرارداد توسعه این فاز در قالب بیع متقابل با شرکت پتروپارس بسته شده و تا کنون بیش از 5 میلیارد دلار برای اجرای آن هزینه شده است.

وی گفت : هر سکوی فاز ۱۲ پارس جنوبی به ۱۲ حلقه چاه اختصاص دارد که عملا با اتمام حفاری شش حلقه از این چاه ها، سکو قابل راه اندازی خواهد بود که در مجموع 45 حلقه چاه در 4 سکوی این فاز با هدف تولید روزانه 81 میلیون مترمکعب گاز ترش حفاری می شود.

وی با اشاره به طرح توسعه ای  فاز 12 پارس جنوبی تصریح کرد: مجوزهای سازمان محیط زیست در فاز 12 پارس جنوبی دریافت شده و تصفیه گوگرد در این فاز 99.6 درصد است.

گفتنی است:طرح توسعه فاز 12 با هدف تولید روزانه 75 میلیون مترمکعب گاز طبیعی برای تزریق به خط لوله ششم گاز کشور یا تحویل بخشی از آن به صورت غنی و ترش به واحدهای تولید گاز طبیعی مایع (ال.ان.جی) صادراتی، تولید روزانه 120 هزار بشکه میعانات گازی و 750 تن گوگرد در سایت دوم منطقه ویژه پارس در دست اجراست.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب