امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 49623 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۸:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

روح الله عبداللهی اعلام کرد؛

20 هزار هیئات مذهبی در استان تهران فعال هستند

خبرایران : مسئول ستاد اطلاع رسانی ستاد محرم استان تهران با بیان اینکه 20 هزار هیئات مذهبی در استان تهران فعال هستند، گفت: 13 هزار هیئات مذهبی دارای مجوز و هفت هزار هیئات فاقد مجوز هستند.
20 هزار هیئات مذهبی در استان تهران فعال هستند
روح الله عبداللهی مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران اظهار داشت: سامانه بیرق با هدف ساماندهی و ثبت نام هیئات های مذهبی فعال در ایام محرم فعال بوده و هیئات های مذهبی می‌توانند برای ثبت اطلاعات در این سامانه وارد شوند.
وی با اشاره به اینکه چهار هزار و 600 هیئات مذهبی استان تهران در محرم امسال در سایت بیرق ثبت نام کردند، افزود: امسال با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا، پویش نذر سلامت با هدف حفظ سلامت و صیانت از عزاداران حسینی راه اندازی شد.
مسئول ستاد اطلاع رسانی ستاد محرم استان تهران خاطر نشان کرد: ارائه نذر در طرح پویش سلامت با همکاری ستاد اجرایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)، اپراتور های ایرانسل و همراه اول و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران انجام گرفت و مردم می توانند از طریق کد دستوری  # 128* 4030* از ابتدای محرم تا انتهای ماه صفر در این نذر مشارکت داشته باشند.
وی با بیان اینکه امسال توزیع نذورات در قالب غذا، شربت و شیرینی و توزیع این نذورات در ایستگاه هایی صلواتی ممنوع شد، عنوان کرد: مردم با مشارکت در این پویش می توانند برای تامین اقلام بهداشتی، ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده مورد نیاز هیئات های مذهبی مشارکت کنند.
عبداللهی گفت: سوالاتی در خصوص اینکه می توان نذر را در قالب مواد بهداشتی ادا کرد برای مردم پیش آمده و مقام معظم رهبری در این باره فرمودند که: " اگر صیغه نذر را به نحو صحیح بر زبان جاری نکرده است تغییر آن مانع ندارد" و این پاسخ تکلیف مردم را روشن کرده است.
وی یادآور شد: توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده در بین عزادارن حسینی و هیئات مذهبی از انتشار شیوع ویروس کرونا جلوگیری کرده و مورد توجه قرار دارد و این اقدام تا پایان ماه صفر تداوم خواهد داشت.
مسئول ستاد اطلاع رسانی ستاد محرم استان تهران
افزود: سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران با همکاری ستاد اجرایی ،شهرداری تهران، وزارت دفاع، سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران تعداد قابل توجهی ماسک و مواد ضد عفونی کننده را در بین هیئات های مذهبی توزیع کرده و به نیازها پاسخ داده شد.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب