امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4963 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲:۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حجت الاسلام والمسلمین امرودی ؛

ارج نهادن به مقام بانوان از اصلی‌ترین اهداف شهرداری تهران است

حجت الاسلام والمسلمین امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: سیاستگذاری، برنامه ریزی و اجرای برنامه های مختلف شهرداری تهران برای بانوان و ایجاد امکانات در سطح شهر برای تقویت و تحکیم بنیان خانواده ها انجام گرفته و ... ارج نهادن به مقام بانوان از اصلی‌ترین اهداف این نهاد اجتماعی به شمار می رود.
ارج نهادن به مقام بانوان از اصلی‌ترین اهداف شهرداری تهران است

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، حجت الاسلام والمسلمین امرودی در گفتگویی در خصوص جنجال های رسانه ای روزهای اخیر که بعد از برگزاری نهمین جلسه ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در وزارت کشورمبنی بر تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران مطرح شد ، اظهار داشت: اهتمام به امور بانوان یکی از اهداف اصلی شهرداری تهران در بخش فعالیت‌های اجتماعی به شمار می رود و از این رو اداره کل بانوان شهرداری تهران با رویکرد تبدیل تهران به محیطی امن، زیبا، مفرح و مطلوب برای سکونت و فعالیت‌های اجتماعی بانوان شهروند تشکیل شده و تاکنون فعالیت های بسیاری در این زمینه داشته است.

وی با تاکید بر توجه ویژه شهرداری به نقش و جایگاه بانوان در سطح اجتماع، گفت: با ایجاد پارک های ویژه بانوان و احداث 12 شهربانو در 12 منطقه تهران، شهرداری سعی کرده است به امر حضور زنان در جامعه توجه ویژه ای داشته باشد که بانوان می توانند به راحتی انواع ورزش ها و فعالیت ها را در فضای باز انجام دهند و دوچرخه سواری و پیاده روی کنند و از تابش نور آفتاب استفاده کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه برخی رسانه‌ها که ظاهرا معتقد به اختلاط جنسی هستند در روزهای اخیر گزارش عملکرد گذشته شهرداری توسط من در شورای صیانت را که با رویکرد ایجاد ساختارها و امکانات در سطح شهر مطرح شده بود را به عنوان طرح شهرداری برای تفکیک جنسیتی، تعبیر کرده‌‌اند، گفت: این تعبیر برداشت، منفی آنان بوده است. اصولا سیاستگذاری، برنامه ریزی و اجرای برنامه های مختلف شهرداری تهران برای بانوان ایجاد امکانات در سطح شهر جهت تقویت و تحکیم بنیان خانواده ها انجام گرفته و ارج نهادن به جایگاه زن از اصلی‌ترین اهداف این نهاد اجتماعی به شمار می رود.

وی نگاه شهرداری تهران به جایگاه والای زنان در خانواده و اجتماع را انکارناپذیر دانست و افزود: زن نمی‌تواند نقش مادری خود را ایفا نکند از این رو در برنامه‌هایمان سعی شده این نگاه را مد نظر قرار دهیم و همه برنامه‌‌‌هایمان را بر اساس خانواده محوری طراحی کرده ایم.

امرودی با اشاره به احداث بوستان های ویژه بانوان در سطح شهر، گفت: وجود یک پارک برای خانم هایی که دغدغه حفظ حجاب واستفاده از مواهب طبیعی را دارند از نگاه ما یک حق شهروندی است و این موضوع تا پیش از این بنا به دلایل مختلف برای آنان فراهم نبوده امروزه در این پارک فراهم شده و می توانند از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه می توان مبلمان شهری را طوری طراحی کرد که خانواده ها در فضای امن از این مکان ها استفاده کنند، خاطرنشان ساخت: چنانکه تاکنون در بوستان ها با نصب میزهای گرد و برپایی آلاچیق ها و برگزاری برنامه های خانواده محور نسبت به استفاده بهینه خانواده از بوستان ها اقدام شده است.

امرودی با انتقاد از تحریف سخنانش در جلسه صیانت از حریم امنیت عمومی در وزارت کشور اظهار داشت: متأسفانه برخی با فهم و درج ناقص و گزینشی این سخنان جو نامناسبی را در جامعه به وجود آورده اند که از برخوردهای حرفه ای وعرف رسالت اطلاع رسانی به دور است و این برخورد غیر حرفه ای باعث تهیه خوراک تبلیغی نامناسب برای رسانه های معاند و سایت ها و فضاهای مجازی مخالف نظام شده است که بدون تحقیق از صحت و سقم اصل مطلب و خبر، به ارائه تحلیل و نقد پرداخته اند.

وی ادامه داد: گرچه ازرسانه های بیگانه انتظار نمی رود ولی از رسانه های داخلی توقع داریم که در انتقال اخبار و اطلاعات و در درج صحیح مطالب با توجه به مقدمه و موخره سخنان، رعایت امانت نموده و دقت لازم را داشته باشند. اطلاعیه و تکذیبیه رسمی روابط عمومی وزارت کشور گواهی بر این پیام رسانی ناقص و احتمالا مغرضانه بوده است که متأسفانه یک روزنامه  بدون رعایت اصول حرفه ای انجام داده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهار امیدواری کرد که رسانه ها با دقت و مسئولیت پذیری بیشتر در انتقال و انعکاس مطالب، جهت ایفای رسالت خطیر اطلاع رسانی خود بیش از پیش گام بردارند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب