امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4965 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۳:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون شهردار تهران خبرداد؛

افزوده شدن 40 دستگاه ون به ناوگان ویژه جانبازان و معلولان

سیدجعفرتشکری هاشمی معاون شهردار تهران از ورود 40 دستگاه ون ویژه معلولان به ناوگان خدمات رسانی معلولان و جانبازان پایتخت خبر داد وگفت:تا دو ماه آینده در تمام اتوبوس ها و قطارهای مترو صندلی های ویژه جانبازان و معلولان و نیز ویژه افراد سالمند نصب می شود.
افزوده شدن 40 دستگاه ون به ناوگان ویژه جانبازان و معلولان

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، سیدجعفرتشکری هاشمی در گفت و گو با شهرنوشت بیان کرد: ایجاد سهولت در رفت و آمد جانبازان و معلولان از جمله مهمترین وظایف مدیریت شهری به شمار می آید و معاونت حمل و نقل و ترافیک در راستای برنامه های شهرداری تهران و اهداف شهردار توجه ویژه ای به این قشر دارد.

 معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به استقبال چشمگیر جانبازان و معلولان از پایانه ویژه معلولان گفت: در سال 93 اقدامات مهمی در راستای ایجاد ظرفیت دو برابری پایانه جانبازان و معلولان در دست اجرا داریم.

 وی با بیان اینکه اکنون 60 دستگاه ون در پایانه ویژه معلولان و جانبازان فعال است، تصریح کرد: طی سال جاری تعداد ون های ویژه خدمات رسانی به جانبازان و معلولان به صد دستگاه خواهد رسید .

 تشکری هاشمی ابراز کرد: ما امسال به دنبال این هستیم که خدمات خاص به این عزیزان بدهیم به گونه ای که جابجایی آنان تنها از یک نقطه خاص به نقطه دیگر نباشد. بر این اساس جانبازان و معلولان می توانند از این خدمات در سفرهای تفریحی درون شهری ، جابجایی از محل استقرار در دانشگاه یا مراکز درمانی تا محل سکونت و... بهره ببرند که با تحقق آن شاهد تحول بزرگی در حمل و نقل معلولان و جانبازان خواهیم بود.

 به گفته معاون شهردار تهران اکنون جانبازان و معلولان از طریق تماس تلفنی با شماره 6305 خدمات دهی نقطه به نقطه در طول سفر خواهند گرفت. این در حالیست که چنانچه مراکز فرهنگی ، آموزشی ، تفریحی خدماتی که به معلولان و جانبازان ویلچری ارایه می دهند نیز تقاضای خدمات جابه جایی با اتوبوس را داشته باشند ، اتوبوس های ویژه معلولان را به صورت رایگان در اختیارشان قرار خواهیم داد .

 تشکری هاشمی تصریح کرد: جابه جایی معلولان و جانبازان از نقطه آغاز تا نقطه پایان سفر تنها معادل بلیط یک اتوبوس صورت می گیرد .

 تشکری همچنین خبر داد: بنا داریم تا دو ماه آینده در تمام اتوبوس ها و قطارهای مترو صندلی های ویژه جانبازان و معلولان و نیز ویژه افراد سالمند را نصب کنیم. امیدواریم که شهروندان هم حقوق این عزیزان را محترم بشمارند.

 وی خاطرنشان کرد: این صندلی ها با پلاک و عکس مخصوص مشخص خواهد بود و ما امیدواریم مردم هم حامی این ایده باشند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب