امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 49766 تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۳:۳۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با مشارکت مرکز بهداشت جنوب تهران ؛

اجرای طرح پیشگیری از چاقی و کنترل وزن ویژه شهروندان جنوب شهر

خبرایران : طرح سلامت محور «پیشگیری از چاقی» با هدف ارائه شاخص های کنترل وزن به شهروندان در منطقه 19 اجرا می شود.
اجرای طرح پیشگیری از چاقی و کنترل وزن ویژه شهروندان جنوب شهر
به گزارش خبرایران از  روابط عمومی شهرداری منطقه 19، محسن فریدی معاون اجتماعی و فرهنگی با اشاره به کاهش تحرک فیزیکی شهروندان به دلیل محدودیت تردد در دوران شیوع کرونا و بروز بیماری های مزمن ناشی از آن بیان کرد: در همین راستا اداره سلامت این حوزه با مشارکت مرکز بهداشت جنوب تهران اقدام به اجرای طرح پیشگیری از چاقی ویژه شهروندان این منطقه کرده است.
او افزود: در این طرح شهروندان می توانند ضمن افزایش دانش بهداشتی و تغذیه ای، یادگیری روش محاسبه شاخص توده بدنی و اطلاع از وضعیت سلامت خود، پاسخ سؤالات مورد نظرشان را از کارشناس مربوطه دریافت کنند. 
فریدی در ادامه از ارائه خدمات مشاوره به منظور ارتقای سلامت روان شهروندان و کاهش تبعات روانی ناشی از بیماری کرونا خبر داد و گفت: به منظور ارائه این خدمات 20 نفر از مشاوران روانشناس خیر شناسایی و برای دریافت خدمات رایگان روانشناسی به شهروندان معرفی شدند. 
این تیم روانشناسی در زمینه  سوگ کرونا، اضطراب، خانواده ، تربیت کودک، وسواس و افسردگی پاسخگوی شهروندان هستند.  
این مسئول یادآور شد:  شهروندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه دریافت خدمات رایگان مشاوره تغذیه در طرح پیشگیری از چاقی و نیز مشاوره روانشناسی می توانند با مسئولان خانه های سلامت مستقر در سرای محلات تماس بگیرند.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب