امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 498 تاریخ انتشار: جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

با رکوردداری در نامزدی جایزه اسکار؛

پالم‌اسپرینگز به «استریپ» جایزه دستاورد سینمایی می‌دهد

خبرایران : «مریل استریپ»، بازیگر سرشناس آمریکایی و رکوددار نامزدی جایزه اسکار در بیست‌وپنجمین جشنواره فیلم پالم‌اسپرینگز جایزه دستاورد سینمایی‌ دریافت می‌کند.
پالم‌اسپرینگز به «استریپ» جایزه دستاورد سینمایی می‌دهد

به گزارش خبرایران ، مریل استریپ که امسال با فیلم «August: Osage County» از شانس‌های دریافت مجدد جایزه اسکار بهترین بازیگری محسوب می‌شود، جایزه دستاورد هنری جشنواره فیلم «پالم اسپرینگز» را روز چهارم ژانویه 2014 دریافت خواهد کرد.

«هارولد ماتزنر»، رییس جشنواره پالم‌اسپرینگز در این‌باره گفت: نقش آفرینی استریپ در این فیلم در نقش «ویولت وستون» بار دیگر او را به عنوان یکی از نامردهای اسکار مطرح کرده است و این نقش نیز در فهرست شخصیت‌های ماندگاری که او آنها را ایفا کرده ثبت خواهد شد.

«مریل استریپ» به عنوان یکی از بزرگترین بازیگران زن تاریخ سینما با 17بار نامزدی جایزه اسکار از این لحاظ رکورددار تاریخ سینما محسوب می‌شود. وی سه‌بار در سال‌های 1980 برای «کرامر علیه کرامر»، 1983 برای «انتخاب صوفی» و 2012 برای «بانوی آهنین» موفق به کسب جایزه اسکار بهترین بازیگری شده است.

«استریپ» در سال 2003 برای فیلم «ساعت‌ها» جایزه خرس نقره‌ای جشنواره برلین را گرفت، در سال 1989 با فیلم «فرشتگان جهنمی» جایزه بهترین بازیگر زن را از کن دریافت کرد، در سال 1982 بهترین بازیگر زن جوایز بافتا شد و در سال 1999 جایزه دوربین برلیناله را کسب کرد.

وی در سال 2003 جایزه افتخاری سزار فرانسه را گرفت. دو بار جایزه بهترین بازیگر زن را از اسکار سینمای ایتالیا دریافت کرده است، هفت ‌بار بهترین بازیگر جوایز گلدن گلوب انتخاب شده است و از جشنواره‌های رم و سن‌سباستین جایزه یک عمر دستاورد سینمایی دریافت کرده است.

وی در سال 1976 برای بازی در نمایش «27 واگن پنبه» اثر تنسی ویلیامز نامزد دریافت جایزه تونی شد. آغاز فعالیت او در تلویزیون با ایفای نقش همسر یک بازیکن هاکی در مجموعه «مرگبارترین فصل» در سال 1977 رقم خورد.

در همان سال با بازی در فیلم «جولیا» به کارگردانی «فرد زینه‌مان» اولین تجربه سینمایی خود را به‌دست آورد.

استریپ در دوران جنگ جهانی دوم با بازی در نقش اینگا (یک زن ثروتمند آلمانی که تلاش می‌کند شوهر یهودی‌اش را از بازداشتگاه اسرای نازی‌ها نجات دهد) در مجموعه «کشتار همگانی» (1978) برنده جایزه امی بهترین بازیگری شد.

مریل استریپ بازی در فیلم «شکارچی گوزن» (1978) اولین نامزدی اسکار را تجربه کرد و با بازی در «کرامر علیه کرامر» (1979) اولین اسکار بازیگری را گرفت.

پیشرفت او در عرصه بازیگری آنقدر سریع بود که با ایفای نقش یک بازمانده آسیب‌دیده اردوگاه لهستانی در فیلم «انتخاب سوفی» (1982) اسکار بهترین بازیگری را برای دومین‌بار دریافت کرد.

وی با درخشش در فیلم‌های «سیلک وود» (1983)، «از اعماق آفریقا» (1985) و «فریادی از دل تاریکی» (1988) و «آیرون وید» (1987) در مدت پنج سال، چهاربار نامزد اسکار شد.

استریپ دهه 90 را با درخشش در نقش "سوزان ویل" آغاز کرد و نهمین نامزدی اسکار را به کارنامه‌اش افزود. نامزدی استریپ در جوایز اسکار با فیلم‌های «اقتباس» (2002) و «شیطان پرادا می‌پوشد» (2006) ادامه یافت و با فیلم «تردید» (2008) به افتخار رکورد کسب پانزدهمین نامزدی اسکار رسید.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب