امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 49843 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۴:۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران خبر داد:

آغاز پویش «زیبانویسی هنری» ویژه ایام محرم روی سازه های حجمی

خبرایران : معاون فرهنگي و هنرهاي شهري سازمان زيباسازي شهر تهران از آغاز پویش زیبانویسی هنری روی سازه های حجمی شهر متناسب با حال و هوای ایام محرم خبر داد.
آغاز پویش «زیبانویسی هنری» ویژه ایام محرم روی سازه های حجمی

به گزارش خبرایران از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، مجيد قادري با اعلام این خبر گفت: سازمان زیباسازی با انتشار فراخوانی از هنرمندان و نقاشان دعوت کرد تا آثار خود با موضوع ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را به دبیرخانه این ازمان ارال کنند. بر این اساس 500 اثر برگزيده توسط هيات داوران به عنوان آثار نهايي انتخاب شد و  اين هنرمندان هم اكنون در حال كار در عمارت عين الدوله و چند نقطه شهر براي آماده سازي فضاي شهر پيش از فرارسيدن ايام محرم هستند.
وی ادامه داد: هنرمندان گرد هم آمده و به ارائه آثار خود پرداختند به طوري كه مقرر شد تا آثار آن‌ها در قالب پويش كاليگرافي (زيبا نويسي هنري) در ايام محرم به معرض نمايش عمومی و عزاداران حسيني درآيد.
قادری با اشاره به اینكه اين برنامه براي نخستين بار در سطح شهر اجرا مي‌شود، افزود: در واقع براي نخستين بار، ذكر نام اهل بيت و اصحاب و ياران امام حسين (ع) و همچنین ادعیه و روایت این ایام به صورت المان‌هاي حجمي در سطح شهر و در ابعاد 2.5 در 80 سانتيمتر به نمايش گذاشته خواهد شد.
معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با تاکید بر اینکه  بسياري از اين آثار در اماكن و محله‌هايي كه مردم براي عزاداري تجمع مي‌كنند به نمايش در خواهد آمد، يادآور شد: این اذکار و اسامي اهل بيت (عليهم السلام)، اصحاب و ياران امام حسين (ع) و نيز جملات و عبارات مرتبط با عاشوراي حسيني، روي بدنه تيغه‌ها و همچنین محل تجمعات مردمی حك خواهد شد.
به گفته قادري هدف از اجرای این پویش هنری، دعوت از اقشار مختلف هنرمند و ترغيب شهروندان و علاقه مندان به این حوزه براي ارائه توانمندي‌هاي خود در قالب هنر و زنده نگهداشتن فرهنگ و نهضت عاشورا است. اقداماتی که با اجرای آن، جلوه های اثرگذار دیگری از این ایام ماندگار تاریخی در قالب هنر براي مردم نمايش داده شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب