امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 49871 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱:۲۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نصراله آبادیان خبرداد؛

پیرایش محور تاریخی وحدت اسلامی با الگو برداری از سبک تهران قدیم آغاز شد

خبرایران : شهردار منطقه 11 تهران از آغاز اجرای بزرگترین پروژه مشارکتی سیما و منظر شهری با کسبه محور تاریخی وحدت اسلامی برای پیرایش این خیابان با الگو برداری از سبک تهران قدیم خبرداد .
پیرایش محور تاریخی وحدت اسلامی با الگو برداری از سبک تهران قدیم آغاز شد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 11 ، نصراله آبادیان در این باره گفت: بیش از 50 پلاک در خیابان وحدت اسلامی حد فاصل خیابان مختاری تا شوش با مشارکت کسبه محل و شهرداری در حال پیرایش است که طی آن برای سر در مغازه ها کاشی لعاب دار به رنگ آبی فیروزه ای و با الگو برداری از سبک تهران قدیم و مسجد قدیمی  صاحب الزمان (عج) نصب شده است.

شهردار منطقه 11 با بیان این که در راستای ارتقای سیما و منظر شهری خیابان وحدت اسلامی بیش از 10 جلسه با کسبه و ذی نفعان برگزار شده است؛ افزود: مشارکت مردمی برای  حفظ چهره تاریخی بخش هایی از پایتخت که در محدوده حصار ناصری و تهران قدیم قرار دارد؛ حائز اهمیت است و می تواند در حفظ هویت فرهنگی و معماری پایتخت ایران تأثیر گذار باشد.

آبادیان ادامه داد: در این پروژه که از اوایل شهریور ماه آغاز شده طراحی، نظارت بر اجرا و حذف زوائد فیزیکی از سوی شهرداری منطقه 11 در حال انجام است و هزینه های اجرا توسط مالکین پذیرفته شده است.

به گفته شهردار منطقفه 11 تاکنون عملیات پیرایش منظر شهری و نصب  کاشی های سر در مغازه ها برای 30 پلاک انجام شده و تا یک ماه آینده نیز  برای سایر مغازه ها انجام خواهد شد.

او یاد آور شد: در طراحی این پروژه اصول زیبایی شناسی و یکنواختی در طول خیابان که بخشی از حصار ناصری و تهران قدیم است؛ در نظر گرفته شده و با ابنیه  قدیمی این خیابان نیز همخوانی دارد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب