امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 50844 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۳:۱۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمدرضا مهدیار اسماعیلی اعلام کرد؛

رادیو اقتصادبعد از پایان کرونا با حضور تولیدکنندگان جشن تولیدبرگزار می کند

خبرایران : مدیر رادیو اقتصاد گفت : اگر شرایط کرونایی بهبود پیدا کند و این امکان را به ما بدهد که بتوانیم یک گردهمایی را با حضور تولیدکنندگان داشته باشیم ما یک جشن تولید برای محصولاتی که از این طریق شناسایی شدند و به تولید ایرانی رسیدند. من فکر می کنم این بزرگترین کاری است که رسانه می تواند انجام دهد که محصولاتی که در کشور قابل تولید هستند را شناسایی کند و تولید کنندگان و واردکنندگان را در فضایی برابر روبرو کند و در نهایت ما به یک تولید واقعی برسیم .
رادیو اقتصادبعد از پایان کرونا با حضور تولیدکنندگان جشن تولیدبرگزار می کند
به گزارش خبرایران از رادیو اقتصاد ،  محمدرضا مهدیار اسماعیلی ، مدیر رادیو اقتصاد به مناسبت سیزدهمین سالگرد تاسیس این شبکه رادیویی در برنامه نود و هشتی ها حضور پیدا کرده بود و پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه بود.
وی در مورد مهمترین تحولات این رادیو در یک سال اخیر گفت: به عنوان یک مدرس دانشگاه معتقدم که اگر در رادیو حرف تخصصی بزنیم که مردم از آن سر در نیاورند کار موفقی انجام نداده ایم. بنابراین با کمک همکارانمان در این رادیو تلاش کرده ایم که به شکلی ساده، واضح، همه فهم در مورد مسائل مبتلا به اقتصاد جامعه صحبت کنیم.
وی ادامه داد: بنابراین از اتفاقات مهمی که در یک سال گذشته در این شبکه رخ داده، این بوده که حرف های مهم اقتصادی پر کاربرد را به زبانی ساده بیان کنیم به شکلی که برای هر شنونده ای که این رادیو را می شنود مفید باشد تا تا از آن در کسب و کا رخود بهره ببرد.
مدیر رادیو اقتصاد در پاسخ به سوالی در رابطه با حضورش به عنوان میزبان یک برنامه که کاری متفاوت از آنچه که در رادیو رایج است، محسوب می شود گفت: برنامه تیتر اقتصاد با حضور حرفه ای های عرصه خبر که در رسانه های معتبر عهده دار صفحات اقتصادی و تیترهای آنها هستند برگزار می شود. اول از همه گفتگو و تعاملی که بین این متخصصان عرصه خبر شکل می گیرد، جذاب و مبارک است و دوم اینکه مردم ذاتا خبر را دوست دارد و خیلی جذاب تر می شود که اگر تیتر خبر مهم از زبان یک متخصص را بشنوند.
 
اسماعیلی افزود: البته اگر در سایر برنامه ها توفیق آن را ندارم که خدمت کارشناسان برسم اما از آنجائیکه، کار خبرنگار کاری مهم است، این ضرورت ویژه دارد و من خودم میزبان آنها در این برنامه هستم و به احترام مهمانانمان که چهارپنج متخصص این حوزه را در روز میزبانی می کنیم، در این برنامه حضور پیدا می کنم.
 
وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چه تمهیدی برای اینکه رادیو اقتصاد به مشکلات مردم بپردازد و در عین حال در رقابت با سودجویان اخبار درست اقتصادی را گوش مخاطبان برساند گفت: به هر حال این طبیعی است که هر کسی خدماتی را با منافعی به دیگران عرضه کند، اما وقتی این خدمت یک محتوای علمی یا پیام، رسانه ای می شود ، می توانیم از خود سوال کنیم که آن رسانه چقدر نفع شخصی یا سیاسی خود را در لوای این پیام پنهان کرده است. مزیت رادیو اقتصاد بر تمامی رسانه های خصوصی و اشخاص فعال در این حوزه این است که به معنی واقعی منفعت شخصی نمی برد که بخواهد بر اساس آن سیگنال غلط به جامعه بدهد. در عین  حال همه می دانند که رسانه های بیگانه هم نفع سیاسی خاص خودشان را می برند چرا که امروز ما در جنگ اقتصادی هستیم که رسانه های بیگانه بر آتش آن می دمند. بنابراین اگر همکاران من حرف صحیح، واقع بینانه و قابل درک برای مردم ارائه کنند آنها هم می پذیرند.
 
محمدرضا مهدیار اسماعیلی مدیر رادیو اقتصاد در پاسخ به خبرنگاری در مورد احتمال تولید برنامه های آموزشی در حوزه بورس با زبان ساده گفت: با توجه به شرایط موجود در جامعه و داغ شدن فضای بازار بورس از ابتدای سال 1399 در برنامه «روی خط بازار» که ساعت 10 صبح پخش می شود این کار را انجم دادیم و در بخشی از آن به مدت چند ماه با دعوت از کارشناسان، مفاهیم اولیه و اصطلاحات بورس را برای مردم مطرح کرده و حتی یک نمای کلی از بازار سرمایه ارائه کردیم. در این برنامه تقریبا یک دوره مفاهیم و مبانی اولیه بازار سرمایه از قبیل پرتفوی، سبد، سود و تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی و ... را مرور کرده ایم. طبیعتا وظیفه ما این است که این کار را برای مخاطبان جدیدمان ادامه دهیم.
 
وی تصریح کرد: البته تفاوت محتوای برنامه های رادیویی این است که امکان جستجوی متنی در اینترنت وجود ندارد اما برای مخاطبانی که از چنین برنامه ای مطلع نبودند و یا علاقمند هستند که این مجموعه را به طور یکجا در اختیار داشته باشند، این امکان وجود دارد که در آرشیو برنامه های رادیویی در سایت ایران صدا، آرشیو برنامه روی خط بازار در طی پنج شش ماه گذشته را دانلود کنند و مطالب آموزشی بورس را پیگیری کنند.
 
مدیر رادیو اقتصاد در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به اینکه برنامه تخصصی «اقتصاد حوالی فرهنگ» هم مدتی است که دیگر پخش نمی شود، در مورد برنامه های تخصصی که به حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر در همه رشته ها و گرایش ها می پردازد چه تصمیمی دارد گفت: برای همه حوزه های مرتبط با اقتصاد وظیفه داریم. به هر حال با توجه به بضاعت 24 ساعته رادیو می توانیم محتوا تولید کنیم و در اختیار بگذاریم.
 
وی ادامه داد: زمانی که برنامه اقتصاد حوالی فرهنگ پخش می شد برنامه هایی با موضوعات دیگری که طبیعتا به موضوع اقتصاد مربوط می شد مثل اقتصاد منطقه ای یا مشاغل خانگی که جذاب هم هستند جایی برای مطرح شدن نداشتند. که به دلیل همین محدودیت ما مدتی است که توفیق پخش برنامه «اقتصاد حوالی فرهنگ» را نداریم.
 
اسماعیلی افزود: نکته دیگری هم که با آن مواجه هستیم این است که اگر حوزه ای در مجموع شبکه های رادیویی رسانه ملی، شبکه متولی منحصر به فرد خود را داشته باشد مثل رادیو فرهنگ، به دلیل اینکه بخشی از موضوع اقتصاد فرهنگ در آن قابل طرح است، تولید برنامه در آن حوزه برای ما در اولویت های بعدی قرا رمی گیرد کما اینکه در حوزه اقتصاد ورزش هم به رغم تقاضایی که وجود دارد ما همین رویکرد را داریم.
اسماعیلی در ادامه این برنامه بر ادامه سیاست های اتخاذ شده تاکید کرد و با بیان اینکه موضوعات زیادی وجود دارند که رادیو اقتصاد می تواند د رمورد آنها به تولید محتوای مناسب بپردازد به اهمیت سال 1400 به دلیل وقوع انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: تغییر و تحولات سیاسی و اتفاقات اقتصادی شاهد فضای متفاوتی هستیم که د رحال طراحی برنامه های ویژه آن هم هستیم. 
وی به عنوان یک شگفتانه خبر از رونمایی از یک کتاب داد و گفت: فردا از اولین جلد کتاب «یاد ایام» رونمایی می کنیم. کتابی که روایت همنشینی رادیو اقتصاد موسپیدان کهنه سوار بازار است و نگارش حرف های ناگفته آنها از اینکه در پیچ و خم بازار چه می کردند. سعی کرده ایم گفته ها و تجربیات این پیشکسوتان بازار که به  حلال و حرام توجه داشته اند و با توجه به اینکه در روایات داریم که کسی که روزی حلال کسب می کند حبیب خدا است،  را در اختیار مردم قرار دهیم.
مدیر رادیو اقتصاد وعده گویا شدن این کتاب هم خبر داد.
 
وی در ادامه این برنامه  در پاسخ به عطیه موذن خبرنگار خبرگزاری مهر درمورد نتایج جشنواره هایی از قبیل جشنواره «کار و تولید» برای برنامه سازان و اهداف این شبکه گفت: برنامه «تابلوی واردات» یکی از دستاوردهای این جشنواره و گردهمایی بزرگ برنامه سازان سراسر کشور است که به این روزها صورت زنده به مقایسه محصولاتی که در کشور تولید می شوند و نمونه مشابه آنها از خارج وارد می شود می پردازد. این برنامه سعی می کند بدون تعصب به محصول ایرانی از شنوندگان بخواهد که در مورد مزیت هر کدام از آنها نظر بدهند و بگویند که اگر بخواهند از محصول ایرانی اقبال کنند توقعی از تولید کننده دارند. در واقع این برنامه بین تولید کنندگان و واردکنندگان یک محصول خاص فضای جالبی را رقم می زند.
وی افزود: من پیشاپیش این خبر را می دهم که اگر شرایط کرونایی بهبود پیدا کند و این امکان را به ما بدهد که بتوانیم یک گردهمایی را با حضور تولیدکنندگان داشته باشیم ما یک جشن تولید برای محصولاتی که از این طریق شناسایی شدند و به تولید ایرانی رسیدند. من فکر می کنم این بزرگترین کاری است که رسانه می تواند انجام دهد که محصولاتی که در کشور قابل تولید هستند را شناسایی کند و تولید کنندگان و واردکنندگان را در فضایی برابر روبرو کند و در نهایت ما به یک تولید واقعی برسیم و صرفا محدود به فضای رسانه ای نباشیم.
وی در پاسخ به سوال آقای بیات خبرنگار روزنامه دنیای خودرو در مورد آموزش اقتصاد و بویژه بور گفت:  یکی از وظایف رادیو اقتصاد موزش است و جدای از آنچه که در دل برنامه «روی خط اقتصاد» رخ می دهد، برنامه «فرهنگ لغات اقتصادی» به سادگی و در یک بازه زمانی کوچک هفت هشت دقیقه ای یک مفهوم اقتصادی را به شنوندگان خوبمان آموزش می دادیم و الان هم این فرایند پیش می رود که امیدواریم بتوانیم حجم این برنامه را افزایش دهیم.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب