امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5087 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲:۴۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی:

رومینگ ملی در حال تکمیل است

پوشش رومینگ ملی با سرعت رو به تکمیل است و با هماهنگی بین اپراتور ها هیچ نقطه‌ای در کشور نخواهیم داشت که پوشش تلفن همراه نداشته باشد.
رومینگ ملی در حال تکمیل است

به گزارش خبرایران، مهندس حسن رضوانی در گفت و گو با مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: اپراتور ها تکمیل پروژه رومینگ  ملی را با سرعت پیش می برند، چرا که رومینگ ملی جزو تعهدات اولیهی اپراتورها ی تلفن همراه در کشور است.

وی در پاسخ به برخی از ابهامات مبنی بر سرباز زدن یکی از اپراتور ها از اجرای طرح رومینگ ملی گفت: هیچ کدام از اپراتورها  از اجرای  این طرح سرپیچی نکرده و  در مصوبه ۱۸۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اجرای رومینگ ملی، عمل به تعهدات پوششی و مالی، ترابردپذیری شماره‌ها و بازنگری پروانه‌ها به عنوان برخی از شرایط ارائه خدمات نسل‌های بالاتر از سوی اپراتورها پیش‌بینی شده است.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری ، رفع نقاط فاقد پوشش شبکه برای تمامی اپراتورهای فعال در کشور، ارتقاء کیفیت ارائه خدمات در تمامی نقاط شهری و جاده‌ا‌ی، رفع مشکلات آنتن‌دهی در سطح شبکه معابر شهری و استفاده از سایتهای موجود به صورت اشتراک‌گذاری را از انتظارات رگولاتوری از اپراتورها در اجرای رومینگ ملی عنوان کرد.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری  همچنین در خصوص  یکی دیگر از مفاد مصوبه 186 کمیسیون تنظیم مقررات مبنی بر اجرای طرح ترابرد پذیری شماره گفت: اپراتور ها برای  ترابرد پذیری شماره ها نیاز به زمان دارند چرا که از نظر فنی باید خود را برای اجرای این طرح آماده کنند .

رضوانی در پایان با بیان این که اجرای مفاد مصوبات 186 کمیسیون تنظیم مقررات ، باعث ایجاد رقابت بین اپراتور ها می شود گفت: از اپراتور های پیشگام در اجرای مصوبات این کمیسیون حمایت خواهد شد.

لازم به ذکر است تا کنون در هشت استان کشور پوشش رومینگ ملی کامل شده و به زودی با یک زمان بندی منطقی تمام کشور تحت پوشش کامل شبکه تلفن همراه قرار می گیرد.

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب