امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 50998 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱:۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

کسب افتخار در زمینه طراحی پایدار برای تلویزیون‌های OLED evo 2023 ال‌جی / تأییدی بر تعهد پیوسته ال‌جی به پایداری و زندگی بهتر برای همه با اخذ گواهی‌ از نهادهای معتبر

خبرایران : ال‌جی الکترونیکس (LG) اعلام کرد سری تلویزیون‌های OLED evo این شرکت برای سومین سال متوالی موفق به دریافت گواهی‌های کاهش CO21 و Measured CO22 (دی اکسید کربن اندازه‌گیری شده) از Carbon Trust3 و برچسب‌های زیست‌محیطی4 از Société Générale de Surveillance SA (SGS) شدند. این افتخارات نمایان‌گر تلاش‌های ال‌جی در راستای کاهش زباله‌های پلاستیکی هستند.
کسب افتخار در زمینه طراحی پایدار برای تلویزیون‌های  OLED evo 2023 ال‌جی / تأییدی بر تعهد پیوسته ال‌جی به پایداری و زندگی بهتر برای همه با اخذ گواهی‌ از نهادهای معتبر

 ال‌جی الکترونیکس (LG) اعلام کرد سری تلویزیون‌های  OLED evo این شرکت برای سومین سال متوالی موفق به دریافت گواهی‌های کاهش CO21 و Measured CO22  (دی اکسید کربن اندازه‌گیری شده) از Carbon Trust3 و برچسب‌های زیست‌محیطی4 از Société Générale de Surveillance SA (SGS) شدند. این افتخارات نمایان‌گر تلاش‌های ال‌جی در راستای کاهش زباله‌های پلاستیکی هستند.

Carbon Trust یک شرکت مشاور جهانی در زمینه محیط‌زیست است که به منظور شتاب بخشیدن به حرکت به سوی یک آینده کربن‌صفر (Zero Carbon) بنیان‌گذاری شده و SGS نیز یک سازمان جهانی پیشگام جهت صدور گواهی‌های زیست‌محیطی برای محصولات پایدار است. هر دوی این موسسات تمام چرخه محصول را از تولید تا ارسال و بازیافت بازرسی می‌کنند.  

مدل‌های سری‌  OLED evo ال‌جی از وزن کمتر و طول عمر بیشتری برخوردار بوده و در آنها از مواد کامپوزیتی فیبر5 و فلز استفاده می‌شود. این مواد در کاهش استفاده از پلاستیک نقش دارند و باعث می‌شوند که نیاز به استفاده از پلاستیک در تلویزیون‌های سری‌های LG OLED evo تا 40 درصد نسبت به تلویزیون‌های LCD با ابعاد مشابه کمتر شود. به لطف این تلاش‌ها ال‌جی توانسته است امسال 20.000 تن در کاهش استفاده از پلاستیک در جهان مشارکت کند.

سری‌های جدید OLED evo با استفاده از مواد فیبر کامپوزیتی در حدود 20 درصد سبک‌تر از تلویزیون‌های LCD با ابعاد مشابه هستند6 که این امر نیز در کاهش انتشار دی اکسید کربن در حین حمل و نقل موثر است. به علاوه، در مواد مورد استفاده در پوشش پشتی تلویزیون‌های OLED evo، QNED و NanoCell ال‌جی عرضه شده در سال 2023 بیش از 30 درصد از پلاستیک بازیافتی استفاده شده است. با این تلاش‌ها انتظار می‌رود ال‌جی فقط در ارتباط با محصولات تلویزیون‌ به صورت سالانه در حدود 3200 تن در بازیافت زباله‌های پلاستیکی نقش داشته باشد.

به علاوه، تلویزیون‌های LG OLED نسبت به تلویزیون‌های LCD اجزای سازنده کمتری دارند. نیاز به قطعات کمتر در تولید هر یک از محصولات LG OLED یکی از نتایج حاصل از فن‌آوری منحصر به فرد نمایشگرهای با پیکسل‌های خودنورده است که نیاز به ساختار مجزای نور پس‌زمینه را برطرف می‌کند. کاهش تعداد قطعات مورد نیاز، به معنای کاهش نیاز به مصرف منابع در تولید هر دستگاه و همچنین کاهش پلاستیک و زباله الکترونیکی باقی‌مانده در پایان طول عمر مفید تلویزیون‌هاست.      

بایک سان پیل مدیر دپارتمان توسعه محصول شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی الکترونیکس:"سری‌های تلویزیون OLED evo ال‌جی اطمینان حاصل می‌کنند که بینندگان از تجربه‌ تماشایی عمیق و فراگیر لذت می‌برند. در حالی که در تمامی مراحل تولید، اثرات مخرب زیست‌محیطی برای دستیابی به محیط زیستی سبزتر و سالم‌تر کاهش می‌یابند. ال‌جی مجموعه وسیعی از اقدامات ESG و اقدامات مسئولانه را به عنوان یکی از پیشگامان قدرتمند در بازار تلویزیون OLED دنبال خواهد کرد."

LG OLED از آغاز تولید خود به طور پیوسته از مرزهای صنعت فراتر رفته و فن‌آوری‌های نمایشگر پیشگامی مانند OLED evo را در کنار فاکتورهای ظاهری بدیع شامل اولین تلویزیون جمع شونده جهان به نام LG SIGNATURE OLED R و تلویزیون خم شونده LG OLED Flex را معرفی کرده است. امسال مصادف با دهمین سالگرد تولید LG OLED گزینه‌های متعددی به سری متنوع تلویزیون‌های اولد ال‌جی افزوده شده است که مدل‌های حیرت‌انگیز سری OLED evo 2023 در صدر آن‌ها به چشم می‌خورند. تلویزیون‌های سری OLED evo ال‌جی هم اکنون در 125 کشور از جهان وارد بازار شده‌اند.     

1  مدل‌های 77/65/55/48/42 اینچی LG OLED evo C3
2 مدل LG OLED evo C3 83 اینچی و مدل‌های LG OLED evo G3 83/77/65/55
3  فقط مربوط به محصولات به فروش رسیده در بازارها/مناطق شرکت‌کننده در برنامه برچسب‌گذاری Carbon Trust
4 سری‌های OLED evo Z3, G3, C3, B3, A3 و QNED85, QNED80 گواهی SGS Eco-Product را دریافت کردند. OLED Z3 نیز دارای استاندارد مواد موثر، قابلیت بازیافت و حداقل مصرف مواد خطرناک است.
5 در ارتباط با مدل‌های 55/65/77 اینچی G3 و مدل 77 اینچی A3
6 مقایسه تلویزیون OLED evo 65 اینچی (مدل C3) و تلویزیون 4K UHD 65 اینچی (مدل UR80)

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب