امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5100 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۶:۴۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

توسط معاونت صدا؛

نخستین جشنواره بزرگ زير چتر لبخند برگزار می شود

نخستین جشنواره زير چتر لبخند از نوزدهم تا بیست و دوم مرداد ماه سال جاری و با محوریت شبکه های رادیویی ایران،فرهنگ،جوان و صبا با حضور هنرمندان و فرهیختگان برجسته کشور برگزار می شود.
نخستین جشنواره بزرگ زير چتر لبخند برگزار می شود

 به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومي معاونت صدا، نشست خبری جشنواره زیر چتر لبخند با حضور حميد شيخ محمدي مدير راديو ايران، محمدصادق رحمانيان مدير راديو صبا، محسن شريف زاده مدير راديو فرهنگ، علي اكبر خدابخش مدير روابط عمومي معاونت صدا و يدالله گودرزي مدير گروه فرهنگ و جوان راديو جوان به همراه خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتداي اين نشست حميد شيخ محمدي، مدير راديو ايران گفت: يكي از اهداف كلي حوزه راديو، شادي آفريني و ايجاد اوقات فراغت سالم و تؤام با نشاط براي شنوندگان و مخاطبان است.

   وي با بيان اينكه برگزاري جشنواره زير چتر لبخند فرصتي براي شادي و نشاط مخاطبان و شنوندگان راديو فراهم نموده است، ادامه داد: آز آنجا كه راديو ايران در حوزه طنز سابقه ي طولاني و برنامه هاي شاخصي مثل جمعه ايراني، كوي نشاط، دلخنده و موارد متعدد ديگري دارد، بخش طنز اين جشنواره كه روز دوشنبه 20 مرداد ماه از ساعت 17 تا 19 در سالن كوثر صدا و سيما برگزار مي‌شود، بر عهده راديو ايران است و در اين زمان مردم از هنرنمايي هنرمندان حوزه طنز اين شبكه راديويي بهره مند مي‌شوند.

   شيخ محمدي با اشاره به حضور عليرضا خمسه به عنوان مهمان ويژه، عليرضا جاويدنيا و اردشير منظم به عنوان مجري و بازيگران طنز از حوزه هاي مختلف در برنامه روز دوشنبه زير چتر لبخند اظهار داشت: در نشست حاضر جوايزي به مهمانان و شركت كنندگان و همچنين برنامه سازان برتر حوزه طنز اهداء مي‌شود. اميدواريم كه اين جشنواره با موفقيت و خوبي برگزار شده و موجب شادي و رضايت خاطر مخاطبان شود.

در ادامه اين نشست محمدصادق رحمانيان، مدير راديو صبا و دبير جشنواره زير چتر لبخند گفت: معاونت صدا با هدف گسترش و تعميق برنامه هاي خود حوزه طنز، اقدام به راه‌اندازي راديو صبا از 12 بهمن ماه 92 نمود. این شبکه در جهت افزايش اميد با حمايت معاونت صدا و ديگر شبكه هاي راديويي،‌ طي يكسال گذشته منابع خود را در حوزه شادي‌آفريني تأمين كرده است.

   وي با بيان اينكه راديو، پيام آور خوشي‌ها است، يادآور شد: با توجه به اينكه شعار راديو صبا صداي شادي‌آفرين است، برنامه هايي كه از اين شبكه پخش مي‌شود نيز سرشار از هيجان، شور و شادماني است. برهمين مبنا در پي افزايش ساعت پخش برنامه هاي راديو صبا از 8 صبح تا 20 شب هستيم و سعي ما بر اين است تا در زماني مناسب اين افزايش را اعمال كنيم.

   مدير راديو صبا در خصوص برگزاري جشنواره زير چتر لبخند تصريح كرد: اين جشنواره كه از تاريخ 19 تا 22 مرداد ماه در سالن كوثر صدا و سيما برگزار مي‌شود و ورود براي عموم آزاد است، فرصتي براي معرفي بيشتر راديو صبا و تلاش در راستاي بهتر ديده و شنيده شدن اين شبكه راديويي است كه با همكاري راديوهاي ايران در حوزه طنز، فرهنگ در حوزه مشاعره و جوان در حوزه مسابقه خواهد بود.

   رحمانيان در ادامه عنوان كرد: برنامه‌هاي طنز، مسابقه و مشاعره از شبكه هاي مختلف راديويي در اين جشنواره شركت كردند كه جوايز بخش طنز در برنامه راديو ايران در تاريخ 20 مرداد ماه، بخش مسابقه در برنامه راديو جوان در تاريخ 19 مرداد ماه و بخش مشاعره در برنامه راديو فرهنگ در تاريخ 22 مرداد ماه به برگزيدگان اهداء مي‌شود.

   وي همچنين به برگزاري كارگاه آموزشي طنز در جشنواره زير چتر لبخند اشاره كرد و گفت: اين كارگاه آموزشي با حضور رضا ساكي استاد حوزه تهيه كنندگي و دكتر اسماعيل اميري استاد حوزه نويسندگي از ساعت 10 تا 13 در استوديوي شماره 8 معاونت صدا با هدف ارتقاء علمي و افزايش تخصص برنامه سازان حوزه طنز برگزار شده و به آنها گواهي اهداء مي‌شود.

   مدير راديو صبا استفاده از ظرفيت طنز خرده فرهنگ هارا به عنوان يكي از مهم ترين برنامه هاي آتي اين شبكه راديويي دانست و افزود: زبان راديو خوشي و دل خوشي است كه در همين راستا قصد داريم تا از ظرفيت طنز ساير استانها هم استفاده كنيم. ان شاءالله كه از اين طريق بتوانيم نقش و كاركرد سرگرمي و طنز راديو كه تاكنون بوده است را پررنگ تر كنيم.

در  پايان اين نشست محسن شريف زاده مدير راديو فرهنگ گفت: اقتضاي رسالت راديو فرهنگ حوزه ادب و فرهنگ بوده و شعار امسال اين شبكه راديويي پاسداشت زبان فارسي است. در همين رابطه برنامه هاي زيادي را در طول سال تدارك مي بينيم. از جمله اين برنامه ها طنز و سرگرمي است.

   وي برگزاري جشنواره زير چتر لبخند به عنوان فرصتي مناسب در راديو ياد كرد و افزود: برگزاري بخش مشاعره اين جشنواره بر عهده راديو فرهنگ است كه روز چهارشنبه 22 مرداد ماه از ساعت 17 تا 19 در سالن كوثر سازمان صدا و سيما برگزار مي شود. مشاعره چند نويسنده طنز با ادبيات طنز و حضور گروه موسيقي محلي از جمله بخش هاي اين برنامه است. در كنار اين گروه موسيقي، جواد انصافي و گروه هنري او نيز به اجراي برنامه خواهند پرداخت. در اين برنامه از برنامه سازان موفق در حوزه مشاعره تقدير و تجليل خواهد شد.

مدير راديو فرهنگ خاطرنشان كرد: اين راديو يك برنامه با عنوان نان و پسته دارد كه قرار است از ابتداي شهريور از اين شبكه راديويي پخش شود. از جمله برنامه هاي ديگر طنز اين شبكه راديويي مي توان به برنامه اي با عنوان چاي شيرين اشاره كرد كه روزهاي پنجشنبه پخش مي شود. برنامه هاي موسيقي محور ما نيز شامل نيستان، سر آهنگ، شهر آشوب، موسيقي كلاسيك و گلهاي ايراني است. مجريان برنامه ي ويژه راديو فرهنگ در اين جشنواره نيز عليرضا تابان و امير زنده دلان هستند.

   در بخشي ديگر از اين مراسم يدالله گودرزي، مدير گروه جوان و فرهنگ راديو جوان نيز گفت: يكي از سياست هاي مهم و هميشگي راديو جوان، توجه به مخاطب و مخاطب محوري و در همين راستا ابتكار و پويايي است. بنابراين هميشه به دنبال قالب‌ها، فضاها و اجراهاي جديد است. بنابراين يكي از مهم ترين رويكردهاي اين شبكه  نيز به دنبال مطالبات قشر جوان حوزه موسيقي است.

   وي در ادامه با اشاره به پخش برنامه صدا آزاد از راديو جوان افزود: اين راديو برنامه صدا آزاد را با هدف كشف استعدادهاي جوانان در حوزه موسيقي توليد مي كند كه اختتاميه سومين دوره آن در تاريخ 19 مرداد به موسيقي اختصاص دارد، از ساعت 17 تا 19 در سالن كوثر صدا و سيما برگزار مي‌شود. در مسابقه صدا آزاد شاهد حضور هنرمنداني چون استاد چكناواريان، همايون رحيميان، رضا صادقي، سالار عقيلي، پيام حصيري، امير تاجيك، پدرام كشت كار، فريدون خشنود، بنيامين بهادري و ... هستيم. اين برنامه با اجراي گروههاي جوان موسيقي در دو حوزه پاپ و سنتي و اهداء جوايز بخش مسابقه همراه است. همچنين در اين برنامه صوفي معاون صدا سخنراني خواهد كرد و هنرمندان نيز حضور دارند.

   گودرزي در پايان گفت: برنامه هاي كوك، موسيقي من و يك سبد ترانه نيز از جمله برنامه هاي راديو جوان است كه براي مخاطبان تدارك ديده شده است.

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب