امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5106 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲:۲۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات مطرح کرد

تشریح دلیل عدم واگذاری مجوز نسل 3 به همراه اول/ شروط 16 گانه برای اپراتورها/ اختصاص فرکانس نسل 3 به ایرانسل

علی‌اصغر عمیدیان رئیس رگولاتوری گفت: اپراتورهای موبایل برای دریافت مجوز نسل 3 و 4 باید 16 شرط را محقق کنند که ایرانسل برای تحقق این شروط در 30 جلسه و همراه اول در سه جلسه حاضر شده است.
تشریح دلیل عدم واگذاری مجوز نسل 3 به همراه اول/ شروط 16 گانه برای اپراتورها/ اختصاص فرکانس نسل 3 به ایرانسل
به گزارش خبر ایران، علی‌اصغر عمیدیان در مراسم اعطای مجوز نسل 3 و بالاتر به ایرانسل اظهار داشت: پس از خصوصی‌سازی پروانه‌هایی صادر شد که با ارزیابی عملکرد اپراتورها لزوم بازنگری در پروانه‌ها برای ارائه خدمات جدیدتر ضروری به نظر آمد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: اکنون که قرار است قابلیت‌های جدیدی از جمله فرکانس به برخی از اپراتورها داده شود باید تغییراتی در پروانه‌ها ایجاد شود تا برای آینده دغدغه گذشته را نداشته باشیم.

وی توضیح داد: در 2 و 3 جلسه به مدیران عامل اپراتورهای همراه شرایط مصوبه 186 کمیسیون تنظیم مقررات مبنی بر ارتقاع پروانه اپراتورها به نسل 3 و بالاتر را توضیح دادیم و بیان کردیم که این مصوبه چه معانی و چه اهدافی دارد.

عمیدیان گفت: در این جلسات 16 مورد استخراج شد که هر کدام دارای بندهایی است و اپراتورها برای دریافت مجوز ارائه خدمات نسل 3 و بالاتر ملزم به رعایت این موارد شدند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: مقرر شد که جلسات هماهنگی با اپراتورها ادامه یابد که همراه اول تا 3 جلسه حضور پیدا کرد و امروز در چهارمین جلسه حاضر خواهد شد و ایرانسل تاکنون تا 30 جلسه شرکت کرده است.

وی ادامه داد: علاوه بر 30 جلسه‌ای که با حضور مدیران ایرانسل و رگولاتوری برگزار شد، 40 جلسه نیز در رگولاتوری با دستور کار شکافتن بند به بند الحاقیه ارتقاء پروانه اپراتوری‌ها برگزار و پس از 400 نفر ساعت کار کارشناسی مصوبه 186 کمیسیون برای اجرایی شدن آماده شد.

وی گفت: اکنون الحاقیه ایرانسل برای ارائه خدمات مبتنی بر نسل 3 و بالاتر آماده شده و با همراه اول نیز در حال مذاکره هستیم که پیوست‌ها و متن الحاقیه را با آنها نیز نهایی کنیم. تا در نهایت شاهد اجرای مصوبه 186 از سوی همراه اول باشیم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: از بعد از ظهر امروز فرکانس نسل 3 به ایرانسل اختصاص می‌یابد و این اپراتور می‌تواند نسبت به راه‌اندازی پایلوت نسل 3 در شهر تهران اقدام کند .

وی ادامه داد:‌پس از اعلام باند فرکانسی و اجرای پایلوت از تاریخ 31 مرداد یا اول شهریور 93 ارائه خدمات به شکل عمومی آغاز خواهد شد که در نهایت پس از تست قابل قبول فنی و تائید رگولاتوری اجازه لانچ کردن (راه‌اندازی عمومی) سرویس نسل 3 به ایرانسل داده خواهد شد.

عمیدیان یادآور شد: بدیهی است در مورد همراه اول باید در 16 مورد مشخص شده به توافق برسیم؛ البته نخستین شرط تسویه تعهدات مالی اپراتور با سازمان تنظیم مقررات ارتباطات است و در غیر این صورت مجوز ارتقاء نسل صادر نخواهد شد.

وی در ادامه هدف از تصویب مصوبه 186 و پیش‌بینی شروطی برای واگذاری مجوز نسل 3 را رسیدن به اهداف محوله به وزارت ارتباطات در زمینه توسعه باند پهن عنوان کرد.

عمیدیان، توسعه اپراتورهای مجازی، نوآوری در ارائه خدمات بومی باند پهن، پاسخگویی به نیازهای جدید جامعه و تحرک در بازار، افزایش رقابت در بهبود کیفیت و کاهش قیمت خدمات، ورود رقبای جدید به حوزه ارتباطات، افزایش سهم ارتباطات در تولید ناخالص ملی، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و توسعه دولت همراه را از جمله منافع مصوبه 186 عنوان کرد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد:‌ از دیگر اهدافی که از سوی رگولاتوری دنبال می‌شود ایجاد توازن در واگذاری طیف فرکانسی نسبت به تعداد مشترکان، رومینگ ملی، ترابردپذیری شماره تلفن همراه، یکنواخت شدن شماره تلفن و تعرفه‌ها، حفظ بازار رقابتی برای موبایل و وایمکس و حمایت از تولید داخل است.

عمیدیان همچنین متذکر شد که در شورای معاونین سازمان تنظیم مقررات نهضت اپلیکیشن نویسی راه‌اندازی شده است.

وی همچنین با اشاره به کلیات شرایط و ضوابط تعیین شده برای اپراتورها به منظور ارتقاء به نسل 3و بالاتر گفت:‌تخصیص باند فرکانسی برای ارتقاء، تعیین حق امتیاز ارتقاء، پیش‌بینی وای‌فای برای مدیریت خدمات، اصلاح پروانه‌ها و برطرف سازی نقاط ضعف و افزایش تضمین کیفیت خدمات، یکسان سازی مبالغ حق استفاده از باند فرکانسی، یکسان سازی تعهدات پوششی و کیفیت خدمات و جریمه‌ها بین اپراتورها، تسویه حساب بدهی سال، رومینگ ملی، یکنواخت کردن تعرفه‌ها، حمایت از منابع داخلی، به اشتراک‌گذاری منابع داکت‌ها و منابع زیرساخت، تعهد به پذیرش اصلاحاتی که در پروانه لازم است، تخلیه بخشی از باند فرکانسی GSM900 توسط مخابرات ایران و حذف تعهدات مالی در پروانه ایرانسل با هماهنگی آنها از کلیات شرایط ارتقاء به نسل بالاتر است.

وی گفت: با پیش‌بینی و رعایت این شروط با ایرانسل به عنوان اولین اپراتور برای ارتقاء‌به نسل 3 و بالاتر به جمع‌بندی رسیده‌ایم و این امتیاز در قالب الحاقیه‌ای برای پروانه به این اپراتور واگذار شده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب