امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 51181 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حجت‌الاسلام علی‌اصغر سهرابی در نشست خبری اعلام كرد؛

عملیات شهید سلیمانی یک پویش و حرکت جمعی در سازمان تبلیغات اسلامی است / در بیان رهبر معظم انقلاب عرصه مسئولیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه فرهنگ تعریف شده/ تشکیل قرارگاهی برای کمک به کادر درمان

خبر ایران : مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران از تشکیل قرارگاهی برای کمک به کادر درمان خبر داد وگفت: در این زمینه تجربیات قبلی را به کار گرفتیم و با فراخوان به نیرو‌های جهادی تعدادی از آن‌ها را جذب و آموزش دادیم و تاکنون ۲۵۰ نفر در۷ بیمارستان مستقر شده و مشغول خدمت و یاری رساندن به کادر درمان و بیماران هستند.
عملیات شهید سلیمانی یک پویش و حرکت جمعی در سازمان تبلیغات اسلامی است / در بیان رهبر معظم انقلاب عرصه مسئولیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه فرهنگ تعریف شده/ تشکیل قرارگاهی برای کمک به کادر درمان

به گزارش خبرنگارخبرایران٬ نشست خبری « تبلیغات اسلامی استان تهران با موضوع عملیات ویژه سردارسلیمانی»صبح امروز دوشنبه ۱۲ آبان ماه 1399 با حضور«حجت‌الاسلام علی‌اصغرسهرابی» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران ، «روح‌الله عبدالهی» مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران و اصحاب رسانه درسالن جلسات تبلیغات اسلامی استان تهران  برگزار و دراین نشست خبری «حجت‌الاسلام علی‌اصغر سهرابی» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به عرصه مسئولیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی گفت اظهارداشت:  در بیان رهبر معظم انقلاب عرصه مسئولیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه فرهنگ تعریف شده است حال چه جایی که یک امر فرهنگی مستقیم مدنظر باشد و چه جایی که یک موضوع مستقیم فرهنگی موضوع نیست، اما بعد فرهنگی ، مانند موضوعات اقتصادی دارد.

حجت‌الاسلام سهرابی تصریح کرد : ما نیز در این زمینه خود را مسئول می‌دانیم و سازمان تبلیغات نوع ورودش را به این عرصه‌ها به گونه‌ای طراحی کند که با دیگر نهاد‌ها موازی‌کاری صورت نگیرد.

وی خاطرنشان کرد : تبلیغ اساساً یک امر و پدیده اجتماعی است و در حوزه تبلیغ اگر بخواهیم دقیق‌تر شویم باید پیام‌هایی را به مخاطبان برسانیم که در آن به همه ابعاد اجتماعی توجه شده است، در این راستا راهبرد ما تبلیغ مردمی است تا پیام دین بین مردم انتقال پیدا کند.

تبلیغات اسلامی استان تهران عنوان داشت : نباید فراموش کنیم تبلیغ مانند امر به معروف منحصر به یک گروه نیست وهمه باید در آن فعال باشند، پس تبلیغ مردمی یک راهبرد جدی است و تلاش می‌کنیم مردم را در این زمینه توان‌مند کنیم، مثلاً مادران اگر توانمند باشند در تربیت فرزند بسیار موثر است و یا توانمندی کسبه محل می‌تواند اثری مطلوب بر روی مردمی که با آن‌ها ارتباط دارند، بگذارد.

وی با اشاره به پیچیدگی‌های امروز تبلیغ ابرازداشت : زمانی یک روحانی در یک محل امور مختلف از جمله ازدواج، طلاق، تربیت و... را ساماندهی می‌کرد، اما امروز عرصه و زیست‌بوم تبلیغی برای خودش یک نیروی متخصص می‌خواهد، زیرا عرضه‌ها بسیار پیچیده شده و باید تبلیغ هم جهت‌گیری تخصصی پیدا کند.

حجت‌الاسلام سهرابی ادامه داد : در عرصه ورزش ممکن است تعدادی جوان یا نوجوان ۶ ماه در اردوی شبانه‌روزی و با تمرینات سخت باشند، این عرصه به یک مبلغ متخصص نیاز دارد تا هم در راه تربیتی نوجوانان و هم در راه رشد معنوی آن‌ها گام بردارد.

وی در مورد فعالیت سازمان تبلیغات در حوزه تربیت مبلغ متخصص هم خاطرنشان کرد: ما این کار را آغاز کرده‌ایم و طلبه‌هایی داریم که در آن عرصه مد نظر متخصص هستند و همچنین در حال آموزش و تربیت بیشتر این مبلغان هستیم. به عنوان طلبه‌هایی داریم که مربی ورزش هستند. در عرصه بازار هم ورود کرده‌ایم، زیرا بازار خودش یک فرصت است که هم می‌تواند از تبلیغ بهره‌مند شود و هم روی مردم اثرگذار باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران ادامه داد: درسازمان تبلیغات اسلامی عرصه‌های تبلیغ تخصصی درقالب میز‌های راهبری شکل گرفته و درآن عرصه‌های مختلف ازجمله کودک و نوجوان، بازار، ورزش و... درنظر گرفته شده است.

وی افزود : امروز به دلیل مشکلاتی که در جامعه به وجود آمده شاهد هستیم فرهنگ دستگیری در حال توسعه است،این مسئله چالش‌هایی هم ایجاد کرده، زیرااین عرصه روزبه‌روز دچار پیچیدگی‌های مختلف می‌شود، مثلاً افرادی سوء استفاده می‌کنند و تظاهر به فقر می‌کنند و از طرفی این امر سبب شده تا برخی از فقرا دیگر به دنبال خودکفا شدن نباشند و فقیر بودن به شغل تبدیل شود.

حجت‌الاسلام سهرابی  تاکید کرد : باید توجه داشته باشیم هنگامی که به یک موضوع ورود می‌کنیم و آن را اصلاح می‌کنیم چند نقطه دیگر را خراب نکنیم، از این رو باید به صورت تخصصی ورود کرد در مثال دیگر باید بگویم قشر متوسط جامعه درآمد آن‌ها افزایش پیدا نکرده، اما با گرانی و تورم مواجه هستند و روزبه روز فقیر‌تر می‌شوند و این‌ها هم نیازمند کمک هستند.

وی اضافه کرد : برای افرادی که درخواست کمک هم ندارند، اما در معرض خطر قرار دارند هم باید برنامه‌ریزی کرد. باید بدانیم نمی‌شود با یک دانش کلی از دین و مهارت‌های کلی موثر بود. این نوع ورود ممکن است عوارض و تبعاتی داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران عنوان داشت : برای ایجاد عرصه‌های تخصصی نیازمند شکل‌گیری ارتباط و ایجاد فضا هستیم و به عنوان مثال در یک محله آیا فرصت‌هایی که در مساجد هست با فرصت‌هایی که در شهرداری وجود دارد مرتبط و هماهنگ است؟ مدارس و مهد‌های کودک چه هم‌افزایی‌هایی با هم دارند و چه کمکی به هم می‌کنند؟ از ظرفیت نخبگان و متخصصان محله‌ها چه استفاده‌هایی می‌شود؟ این‌ها موضوعاتی است که باید برایش به صورت تخصصی برنامه‌ریزی کرد.

وی ادامه داد: ما لایه‌ای از مبلغان شکل را داده‌ایم به نام شبکه حمات که در آن عزیزانی را تحت آموزش قرار دادیم تا آنچه را که برنامه ریزی شده است تبیین و در اختیار نهاد‌ها و گروه‌ها قرار دهند. پس باید ابتدا شبکه ایجاد شود که عرضه‌ها را مشخص و ایده‌ها و محتوا‌ها را تولید و سپس شبکه‌هایی هم ایجاد شود که این خدمات و محتوا‌ها را به مصرف‌کننده برساند.

حجت‌الاسلام سهرابی تصریح کرد : ۱۰۰ نفر را در این راستا جذب کردیم که در شهرستان‌های استان تهران و در منطقه خودشان این خدمات را ارائه کنند، این عزیزان در موضوعاتی مانند هیئت‌ها، طبخ غذا، کمک‌های مردمی و همچنین کمک به کادر درمان و بیماران خدمات ارائه می‌کنند، البته یکی از جدیدترین خدمات این است که به دنبال ایجاد زمینه برای رساندن کالای با کیفیت و با قیمت مناسب به قشر متوسط هستیم.

وی ادامه داد : تجربیات خوبی ازموج‌های اول و دوم کرونا به دست آورده‌ایم و پس از خواست مجدد رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور گروه‌های جهادی در عرصه خدمت‌رسانی موضوع تعیین نوع خدمات و مدل‌هایی برای ارائه آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: پس ازآسیب‌شناسی خدمات ارائه شده به دنبال بازطراحی آن‌ها هستیم تا به مدل‌های جدیدی در این زمینه برسیم. به عنوان مثال در موضوع توزیع بسته‌های حمایتی به شدت نیازمند ساماندهی هستیم، زیرا شاهد بودیم در برخی مناطق ده‌ها بسته حمایتی توزیع شد و برخی از افراد نیازمند حتی یک کمک دریافت

وی از تشکیل قرارگاهی برای کمک به کادر درمان خبر داد و ابرازداشت: در این زمینه تجربیات قبلی را به کار گرفتیم و با فراخوان به نیرو‌های جهادی تعدادی از آن‌ها را جذب و آموزش دادیم و تاکنون ۲۵۰ نفر در۷ بیمارستان مستقر شده و مشغول خدمت و یاری رساندن به کادر درمان و بیماران هستند. البته در این زمینه هنوز هم دنبال جذب نیرو‌های جهادی و آموزش آن‌ها هستیم.

حجت‌الاسلام سهرابی از آغاز عملیات بزرگ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از ۱۳ آبان همزمان با ولادت پیامبر اکرم‌(ص) خبر داد و تاکید کرد: این عملیات در قالب پویش و حرکت جمعی و با دعوت از گروه‌های توانمند به منظور کاهش آسیب‌های ناشی از کرونا و خدمت به بیماران تحت درمان انجام می‌شود.

وی درپایان سخنان خود گفت : توزیع کمک‌های مردمی با محوریت مسجد، مرمت خانه‌های فرسوده در شهرستان‌ها و حاشیه شهر تهران و همکاری با کادر درمان از محورهای این عملیات است که در بازه زمانی دو ماهه یعنی از ۱۳ آبان تا ۱۳ دی ماه سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی انجام و افراد و گروه‌هایی که توانایی دارند به عرصه آمده و به ما کمک انجام دهند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب