امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5133 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

منصور ناصرالملکی خبر داد؛

صدور شناسنامه و پلاک تاریخی برای خودروهای کلاسیک

منصور ناصرالملکی عضو هیئت مدیره کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران از صدور شناسنامه و پلاک تاریخی برای خودروهای دارای قدمت تاریخی و فرهنگی خبردادو گفت: از هفته آینده کانون اتومبیلرانی و جهانگردی برای ثبت این خودروها آماده است.
صدور شناسنامه و پلاک تاریخی برای خودروهای کلاسیک

به گزارش خبرنگار خبرایران، منصور ناصرالملکی، عضو هیئت مدیره کانون اتومبیلرانی و جهانگردی ایران در حاشیه افتتاح نمایشگاه اتومبیل های تاریخی که در کاخ سعدآباد برگزار می شود در جمع خبرنگاران گفت: خودروهای تاریخی، دینی و فرهنگی متعلق به مردم و تاریخ کشور است و وظیفه صیانت از آن بر اساس تصمیمات مسئولان نظام به عهده تعدادی از دستگاه ها و سازمان گذاشته شده است.

 وی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را مسئول کارگروه صیانت از اتومبیل های تاریخی- فرهنگی اعلام کرد و افزود: سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت ورزش و جوانان، وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیروی انتظامی اعضای این کارگروه هستند.

 ناصرالملکی با بیان اینکه کارگروه صیانت از خودروهای تاریخی متولی رسیدگی، شناسایی، صدور شناسنامه تاریخی و پلاک تاریخی برای خودروهای تاریخی است. 

عضو هیئت علمی کانون اتومبیلرانی و جهانگردی ایران با بیان اینکه 10 هزار خودروی تاریخی در کشور شناسایی شده است، اظهار داشت: این کانون از هفته آینده آمادگی دارد تا نسبت به شناسایی، صدور شناسنامه و پلاک تاریخی به خودروهای تاریخی، فرهنگی و سیاسی اقدام نماید، بنابراین صاحبان این خودروها می توانند با مراجعه به کانون اتومبیلرانی و جهانگردی ایران نسبت به صدور پلاک تاریخی اقدام کند.

ناصرالملکی یادآور شد: در این نمایشگاه خودروهایی با قدمت 25 سال و بالاتر که شامل خودروهای مذهبی، فرهنگی، تاریخی و سیاسی مورد استفاده شخصیت های سیاسی و فرهنگی از جمله خودروی نیما یوشیج، دکتر شریعتی و خودروی حامل امام راحل از فرودگاه مهرآباد در این نمایشگاه عرضه شده است. 

وی اظهار خاطرنشان کرد: کانون اتومبیلرانی و جهانگردی ایران امیدوار است با افتتاح این نمایشگاه و عرضه بخشی از خودروها بتواند شروع مناسبی برای شناسایی، صدور شناسنامه و پلاک تاریخی برای خودروها باشد و این امر را سرعت بخشد.

 گفتنی است، نمایشگاه اتومبیل های تاریخی از 14 تا 19 مرداد همه روزه از ساعت 10 صبح تا 20 در مجموعه کاخ سعدآباد پذیرای علاقه مندان است.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب