امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 51348 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰:۳۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

۵ نصیحت پولسازی که شما را چندین سال جلو می اندازد

خبرایران : خواندن نصیحت های وارن بافت برای سرمایه گذاری نه تنها زمان بر نیست بلکه شما را چندین سال جلو می اندازد.
۵ نصیحت پولسازی که شما را چندین سال جلو می اندازد

به گزارش خبرایران بنابراعلام سوخت جت، شاید شما هم از اشتباهات خود در سرمایه گذاری خسته شده اید ولی پس از خواندن این متن از پروژه سوخت جت به این راز پی می برید که اشکال کارتان کجاست و چگونه به کمک این ۵ نصیحت می توانید سرمایه گذار بهتری شوید.

. روی چیزی سرمایه گذاری کنید که علمش را دارید

یکی از شایع ترین اشتباهات که بیشتر افراد درگیر آن می شوند سرمایه گذاری روی مواردی است که درباره آن اطلاعاتی نداریم.

وارن بافت جمله معروفی در خصوص سرمایه گذاری روی ناشناخته ها دارد.

هیچ گاه روی چیزی که نمیفهمیش، سرمایه گذاری نکن

پس از این به بعد هرگاه که خواستید روی چیزی سرمایه گذاری کنید به این فکر کنید که همیشه در این دریای پر تلاطم ماهی وجود دارد و هیچ گاه شما بی نصیب نخواهید ماند.

· همیشه آینده بین باشید

اگر قصد سرمایه گذاری دارید، ملاک تصمیم خود را روی عملکرد همین لحظه ی آن کمپانی قرار ندهید. بلکه به این فکر کنید که کدام کمپانی دارد رشد می کند و قوی تر می شود.

وارن بافت در مصاحبه با یکی از شبکه های تلویزیونی  میگوید: هیچ کسی مزرعه ای رو نمیخره دال بر اینکه سال بعد قرار است در آنجا باران ببارد، آن را می خرند برای این که فکر می کنند قرار است برای ۱۰ یا ۲۰ سال آینده شان نتیجه بهتری را داشته باشد.

. تمرکز با چاشنی برنامه ریزی

اگر می خواهید در هر کاری متخصص و بهترین شوید باید آن را در مرحله اول جزوی از اهداف زندگیتان قرار دهید و در مرحله دوم طوری روی آن تمرکز کنید که دیگرحواستان مشغول جای دیگری نباشد.

پس از تکرار این تکنیک متوجه این می شوید که چقدر بهره وری شما افزایش پیدا کرده و دیگر در کارهایتان بهترین نتیجه را می گیرید  در این خصوص وارن بافت جمله جالبی را گفته که توجه به آن خالی از لطف نیست:
بسیار بهتر است یک شرکت شگفت انگیز را با یک قیمت منصفانه بخرید تا این که یک شرکت منصفانه را به قیمت شگفت انگیز ...

. تفاوت ارزش و قیمت را درک کنید

قیمت سهام ها بدون توقف هر روز در حال بالا و پایین رفتن می باشد. سرمایه گذاران نیز با کوچیک ترین تغییری شروع به خرید یا فروش می کنند. در واقع بازار مالی از افرادی پر شده که از قیمت همه چیز آگاه هستند ولی از ارزش واقعی آن ها بی خبر هستند.

در واقع قیمت تنها ارزش لحظه ای آن را نشان می دهد و ارزش واقعی آن کمپانی را برای شما آشکار نمی سازد. به همین دلیل در بالا به این اشاره کردیم که برنامه ریزی بلند مدت داشته باشید و آینده نگر باشید.

وارن بافت در یکی از مصاحبه هایش به این نکته بسیار دقیق و زیبا اشاره می کند که قیمت آن چیزی است که براش پول پرداخت می کنید، ارزش آن چیزی است که دریافت می کنید.

. روی خودتان سرمایه گذاری کنید

با اختلاف بهترین سرمایه گذاری که می توانید بکنید روی خودتان و توانایی هایتان است و شما باید از ذهن و بدنتان به خوبی مراقبت کنید زیرا فقط یک عدد از آن در جهان هستی وجود دارد و ان هم در اختیار شما می باشد.

وارن بافت در دیدار با جمعی از دانش آموزان مثال جالبی می زند: فرض کنید که قرار است به شما یک ماشین مدل بالا هدیه داده شود به این شرط که تا آخر عمر تنها باید از آن استفاده کنید.

واکنش شما چیست؟ جوری از آن مراقبت می کنید که باورتان نمی شود حتی دفترچه راهنمای آن را نیز تا انتها و به خوبی مطالعه می کنید، حال سوال اساسی این است که چرا همچین حسی نسبت به خودمان نداریم؟

روی این موضوع به خوبی فکر کنید و در صورتی که علاقه مند به مباحث خودسازی، کارآفرینی، انگیزشی و موفقیت بودید به وبسایت سوخت جت به آدرس زیر سر بزنید.

sookhtejet.com

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب