امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5138 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱:۲۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل مؤسسه سینما شهرخبرداد؛

صفر شدن هزینه کپی فیلم ها / اجرایی شدن طرح سینما کارت/ بازسازی 130 سالن سینما / ساخت سینما در مرکز موبایل فروشی

مجید مسچی مدیرعامل مؤسسه سینما شهر با اشاره به اینکه الان 290 سینما به سیستم اکران دیجیتال مجهز هستند، گفت: دیجیتالی شدن سینما هزینه 8 میلیاردی کپی فیلم ها را به صفر رسانده است.
صفر شدن هزینه کپی فیلم ها / اجرایی شدن طرح سینما کارت/ بازسازی 130 سالن سینما / ساخت سینما در مرکز موبایل فروشی

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری «مجید مسچی» مدیرعامل مؤسسه سینما شهر صبح امروز با حضور اصحاب رسانه در سالن سازمان سینمایی وزارت ارشاد برگزار و دراین نشست خبری «مجید مسچی» مدیرعامل مؤسسه سینما شهر در ابتداگزارشی از سابقه و فعالیت های موسسه سینما شهر ارایه و اظهارداشت: مهمترین وظیفه موسسه ما مربوط به بخش نمایش در سینماها است، که البته نیم نگاهی هم به حمایت از اکران فیلم ها داریم و یکی از کارهایی که در مقوله سالن های سینمایی انجام می دهیم، حمایت از بازسازی سینماهای موجود بوده و البته این کار را زمانی انجام می دهیم که در شهر و یا استان مربوط وضعیت اقتصادی برای راه اندازی سینما وجود داشته باشد.در زمینه سینماهای جدید تاکنون وزارت ارشاد در بخش دولتی از ساخت سالن منع شده است. بنابراین کاری که ما انجام می دهیم تشویق بخش خصوصی برای ساخت سالن سینما است.

 

**بازسازی 130 سالن سینما

 

مدیرعامل مؤسسه سینما شهر با بیان اینکه ما در طول 6، 7 سال گذشته بیش از 130 سالن سینما در استان ها و شهرها بازسازی کردیم، تصریح کرد: با امکاناتی که وزارت ارشاد در اختیار بخش خصوصی قرار می دهد ساخت سالن سینما در مجموعه های تجاری به عرف تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: بازسازی سینما سروش تهران از کارهای در حال انجام مؤسسه سینما شهر است که تا 10 روز آینده نیز آماده بهره برداری خواهد بود و این سینما جزو سینمای قدیمی است که به 3 بخش تبدیل شده است. سینمای فردوسی همدان نیز در حال ساخت است که آبان ماه کار تجهیز آن به پایان خواهد رسید.دو سالنه شدن سینما جام جم یزد و دو سالنه شدن سینمای اراک، دو سالنه شدن سینما شهر فیروزه نیشابور نیز در دستور کار است که مراحل تجهیز آن در حال انجام است.

 

**ساخت سینما در مرکز موبایل فروشی

 

مدیرعامل مؤسسه سینما شهر با اشاره به اینکه مجموعه سینمایی «چهارسو» که در تقاطع حافظ و جمهوری و بین مراکز فروش موبایل قرار گرفته ، از دیگر مجموعه هایی است که در سال 93 بهره برداری خواهد شد، گفت: همچنین سینما پرشین مهرشهر کرج نیز در آبان ماه با 4 سالن افتتاح خواهد شد.

مسچی در ادامه بازسازی و افتتاح سینما های کشور از افتتاح سینما «سیتی سنتر» اصفهان با 3 سالن و اریکه قم با 3 سالن خبر داد و گفت: 6 سالن سینما هم در شهرک صدرای شیراز قرار دارد که در سال 93 افتتاح خواهد شد.سینمای مگامال در اکباتان، سینمای سپانتای کرج پروژه باران در بزرگراه امام علی، پروژه نسیم در رباط کریم و دو سالن سینما در شهر اصفهان نیز از دیگر اقدامات در دست ساخت مؤسسه سینما شهر است.

 

**290 سینما دیجیتالی

 

دیجیتالی شدن سینما های کشور از دیگر موضوعاتی بود که مسچی به آن اشاره کرد و ابرازداشت: نصب سیستم های دیجیتال در سینمای کشور مدت ها است که استارت خورده و قبل از جشنواره سی و دوم فیلم فجر 25 سیستم دیجیتال در سینما نصب شده بود که تا الان 290 سینما به سیستم اکران دیجیتال مجهز هستند و 15 سالن سینمایی دیگر باقیمانده که این سینماها نیز به تدریج کار نصب سیستم دیجیتال آنها انجام خواهد شد.

 

**هزینه 8 میلیاردی کپی فیلم صفر شده است

 

مدیرعامل مؤسسه سینما شهر عنوان کرد: هزینه چاپ و کپی فیلم ها تا به امروز 8 میلیارد تومان بوده و با دیجیتال شدن آن سینماها این هزینه به صفر کاهش پیدا کرده است.در حال حاضر با سیستم دیجیتال محدودیت کپی نداریم و به طور مثال در 200 سالن سینما شاهد تماشای دو فیلم هستیم که به نوعی نیز عدالت اکران برقرار شده است و با این کار درست می شود که طول مدت اکران کوتاه شده و مالکان فیلم زودتر به سود خود دست پیدا کنند.

مسچی با اشاره به اینکه توافق سازمان سینمایی با ادارات کل ارشاد استان ها گفت: تعدادی از سالن های فرهنگی شهرستان ها مشروط به اینکه در آن شهر سینما وجود نداشته باشد، به سیستم نمایش تجهیز خواهد شد، البته شرط این رویه مشارکت استان ها برای انجام این کار است که تا بحال استان آذربایجان شرقی مشارکت های لازم را داشته و 11 سینما در این استان به چرخه نمایشی کشور اضافه خواهد شد.

 

**اجرایی شدن طرح سینما کارت

 

وی در ادامه به طرح سینما کارت که یک ماهی از اجرایی شدن آن می گذرد اشاره کرد و گفت: توافقات طرح اجرای سینما کارت با بانک عامل انجام شده و کارت ها توسط بانک تولید شده است. تقریبا در سینماهای کشور سیستم کارت خوان نصب شده و آماده بهره برداری است که استفاده آن برای شرکت ها و ادارات دولتی میسر شده که کارت ها را شارژ کنند.برای دستیابی به این وضعیت 10 درصد توسط سازمان سینمایی و 10 درصد توسط بانک به این مبلغ شارژ اضافه خواهد شد.

 

**3 میلیارد هزینه تجهیز سینما های حوزه هنری

 

وی درباره هزینه دیجیتالی شدن سینما از سوی وزارت ارشاد گفت: این هزینه بر عهده وزارت ارشاد است و صاحبان سینما حتی یک ریال هم بابت این تجهیز پرداخت نکرده اند. تقریباً هزینه تجهیز سینماهای حوزه هنری 3 میلیارد تومان است که تمام آن توسط سازمان سینمایی پرداخت شده اند.

وی در ادامه این نشست در پاسخ به این سؤال که برخی از استادیوهای لابراتوآر با آمادن سیستم دیجیتال تعطیل می شود، شما چه تدبیری برای این اندیشیده اید، گفت: استودیو فیلم ساز چون فعالیتش برای فیلم بوده با این تکنولوژی خود را همراه نکرده، البته مالکین آن با رضایت کامل به کار خود پایان داده اند. لابراتورآرهایی مثل استودیو بدیع و استودیو روشنا که متعلق به آقای سحرخیز است، با تجهیز شدن و امکانات دیجیتال نوبت کاری خود را به سمت دیجیتال تغییر داده اند.

 

**ارشاد مجوز ساخت سینما نمی دهد

 

وی افزود: مجوز ساخت سینما توسط مؤسسه ارشاد صادر نمی شود و پروانه ساخت از شهرداری صادر می شود البته مجوز اصولی آن در اداره نظارت ارشاد انجام می گیرد.

 

**240 سینما فعال در کشور داریم

 

مدیرعامل مؤسسه سینما شهر با اشاره به اینکه سینماهای فعال کشور را 240 سینما با حدود 310 سالن عنوان کرد و افزود: همچنین 110 تا از این سینما ها در شهر تهران است و محل تأمین بودجه تجهیز سالن های سینما از درآمد کشور و درآمد نفت است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب