امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 51701 تاریخ انتشار: جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۷:۳۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

همزمان با قوانین منع رفت و آمد؛

جزئیات فعالیت اصناف تهران از شنبه اول آذر ماه 99 / اعلام مشاغل مجاز

خبرایران : براساس مصوبات جدید ستاد ملی کرونا از روز شنبه، اول آذرماه، فقط مشاغل سطح یک مجاز به فعالیت هستند.
جزئیات فعالیت اصناف تهران از شنبه اول آذر ماه 99 / اعلام مشاغل مجاز

به گزارش خبرایران ، همزمان با ادامه با اوج گیری آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا مقرر شد از روز شنبه، اول آذر همه مشاغل به جز مشاغل سطح یک تعطیل  شوند و همچنین با این اقدام، قوانین منع رفت و آمد نیز اجرا خواهد شد.

بر این اساس اصناف زیر طی دو هفته آینده مجاز به فعالیت هستند:

فروشگاه های زنجیره ای، سوپر مارکت ها، میوه فروشی ها و سبزی فروشی ها، میادین میوه و تره بار.

مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات غذایی و خدمات وابسته.

مراکز تولید و عرضه فرآورده های لبنی و نانوایی(تولید فراورده های نانوایی)

داروخانه ها، مراکز و فروشگاه های دامپزشکی، پخش دارو، عطاری و داروهای سنتی

مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی آماده و بیرون بر

خدمات اپراتورهای ارتباطی، خدمات الکترونیک، شرکت های خدمات اینترنتی اعم از تامین کنندگان اینترنت، فروشگاه های اینترنتی و شرکت های خدمات مبتنی بر اینترنت.

تعمیرگاه های انواع خودرو و لوازم خانگی، الکتریکی و الکترونیکی،

فروشگاه های انواع قطعات و لوازم یدکی

 فروشگاه های انواع مصالح ساختمانی و آهن آلات

کارگاه های صنعتی(مانند جوشکاری و تراشکاری و مشابه آن)

چاپخانه

خشکشویی

سازندگان و فروشندگان عینک

البته درمورد صنف عینک، روز گذشته در پی درخواست اتحادیه مربوطه و پیگیری اتاق اصناف تهران، با ابلاغ دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، رسته صنفی سازندگان و فروشندگان عینک های طبی در تهران جزو گروه شغلی یک قرار گرفت و از اول آذر ماه مجاز به فعالیت است.

گفتنی است که بر اساس اعلام دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا، بازار تهران در دسته مشاغل سرپوشیده و تعطیل است.

چگونگی برخورد با صنوف متخلف 

بر اساس اعلام استانداری تهران اصناف گروه ۱ نیز مشمول مقررات منع رفت و آمد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح هستند و باید تا ساعت ۸ فعالیت داشته باشند تا جریمه نشوند، مگر فعالیت داروخانه‌ها و فعالیت‌های امدادی که مشمول فعالیت ۲۴ ساعته هستند. البته در منع تردد درنظر گرفته شده، استان تهران و البرز یکپارچه دیده شده است.

بر اساس اعلام مسولان ستاد مقابله با کرونای استان تهران، اگر اصناف در تعطیلی 2 هفته آینده، موارد و ممنوعیت‌ها را رعایت  نکنند، ضابطان قضایی اقدام قانونی خواهند کرد.

 همچنین بازرسان و رابطان بهداشتی ستاد تهران نیز در 2 هفته آینده، فعال‌تر از گذشته  عمل کرده و با تشدید نظارت‌ها و در صورت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌ها ؛ بر اساس کد تعیین‌شده برای هر بخش و فروشگاه، برای بار نخست اخطار و برای بار دوم پلمب را برای اصناف متخلف در نظر گرفته‌اند.

گفتنی است بهنام نیک منش، معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران نیز اخیرا از آغاز طرح تشدید نظارت‌ها با شروع محدودیت‌های جدید کرونایی از اول آذر خبر داده و گفته بود که از اول آذر به واحدهای صنفی که واحد خود را باز می‌کنند، اخطار کتبی و شفاهی داده می‌شود که معمولاً اثر بخش است و باعث می‌شود خودشان مقررات را رعایت کنند، اما اگر از این کار تبعیت نکنند اماکن انتظامی واحدهای متخلف را پلمب می کند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب