امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 51708 تاریخ انتشار: شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

خواص آب نارنج برای قلب / ضد سرطان بودن آب نارنج نارنج برای چشم و کلیه

خبرایران : نارنج میوه ای است که از خانواده مرکبات، نارنج محبوب و خوشمزه است. این به عنوان یکی از سالمترین نوشیدنی ها به شمار می آید که خواص آن شامل توانایی آن در افزایش ایمنی، کاهش علائم پیری، جلوگیری از سرطان، تقویت بهبود سلول و متابولیسم، سم زدایی بدن، بهبود گردش خون و فشار خون، کاهش التهاب و کاهش سطح کلسترول می باشد.
خواص آب نارنج برای قلب / ضد سرطان بودن آب نارنج نارنج برای چشم و کلیه

آب نارنج، همانطور که احتمالا حدس می زنید، آب میوه ای است که از خانواده مرکبات، نارنج محبوب و خوشمزه است. این به عنوان یکی از سالمترین نوشیدنی ها به شمار می آید که خواص آن شامل توانایی آن در افزایش ایمنی، کاهش علائم پیری، جلوگیری از سرطان، تقویت بهبود سلول و متابولیسم، سم زدایی بدن، بهبود گردش خون و فشار خون، کاهش التهاب و کاهش سطح کلسترول می باشد.

آب نارنج بسیار مفید باشد، اگر 100٪ طبیعی باشد و با مواد نگهدارنده، افزودنی ها و شکر مخلوط نشود. ( خواص آب نارنج )

آمار تغذیه ای آب نارنج
طبق گزارش پایگاه داده های ملی مغز و اعصاب USDA، آب نارنج حاوی ویتامین ها و مواد معدنی شامل ویتامین C، ویتامین A، تیامین، فولات، پتاسیم، فیبر، پروتئین، مس، منیزیم، فلاونوئیدها، هسپریدین و انواع دیگر ویتامین ها و مواد معدنی است که باعث می شود یکی از با ارزش ترین و مواد غذایی باشد.از لحاظ کالری، آب نارنج 47 کالری در یک خوراک 100 میلی لیتر دارد.

مزایای سلامت آب نارنج

تقویت سیستم ایمنی
مجله آمریکایی تغذیه بالینی، با کمک یک مطالعه تحقیقاتی در سال 2003، ادعا می کند که آب نارنج یک منبع غنی از ویتامین C است. آب نارنج دارای بیش از 200 درصد نیاز ویتامین C بدن است. ویتامین C، همچنین به عنوان اسید اسکوربیک شناخته می شود، به عنوان یک آنتی اکسیدان اولیه در بدن عمل می کند و قبل از اینکه بتواند به بدن آسیب برساند، رادیکال های آزاد را از بین می برد یا خنثی می کند. بدن ما نیاز به ویتامین C برای تحریک جنبه های دیگر سیستم ایمنی بدن ما نیز دارد. علاوه بر این، اسید اسکوربیک یکی از اجزای اساسی کلاژن است که برای تعمیر سلول ها و رشد بافت های جدید در بدن نیاز است.

جلوگیری از سرطان
ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان کار می کند و یکی از مهم ترین عملکرد آنتی اکسیدان ها جلوگیری از سرطان است. بر اساس تحقیق انجام شده توسط دکتر کریمیا بورک، دانشکده پزشکی دانشگاه توفست، بوستون، آنتی اکسیدان ها DNA سلول های سالم را از جهش به سلول های سرطانی حفظ می کنند، که ویتامین C را اولین خط دفاع در برابر سرطان و سایر بیماری های جدی می کند. همراه با ویتامین C، آب نارنج همچنین حاوی آنزیم هسپریدین آنتیاکسیدان است که به کاهش رشد تومور و تحریک آپوپتوز یا مرگ سلولی برنامه ریزی شده در سلول های سرطانی متصل است. اگر چه تحقیق در حال انجام است، آن را به طور پیوسته با پیشگیری از سرطان کولون مرتبط است، اما احتمال دارد که هسپریدین در بسیاری از انواع سرطان موثر باشد.

مفید برای چشم و کلیه
آب نارنج همچنین دارای ویتامین A بسیار بالا است که به عنوان یک آنتی اکسیدان معتدل عمل می کند. فراتر از آن، با افزایش عملکرد کلیه، بدن را سم زدایی می کند. ویتامین A به مدت طولانی به سلامت چشم متصل است، و اضافه کردن ویتامین A به رژیم غذایی شما می تواند از کوری شب و همچنین دژنراسیون ماکولا جلوگیری کند. یک وعده از آب نارنج تقریبا 50٪ از مصرف روزانه این ویتامین ارزشمند است.

افزایش گردش خون
دکتر Streiff، دانشکده پزشکی دانشگاه فلوریدا، گینهسویل، در تحقیق خود، نتیجه گرفته است که آب نارنج یک منبع غنی از رژیم غذایی فولات است. Folate یک عضو از مجموعه B است، از نظر فنی ویتامین B9 است. این ویتامین مهم برای ایجاد DNA و رشد سلول های جدید ضروری است. Folate همچنین سلول ها را از جهش حفظ می کند که یکی از راه هایی است که رادیکال های آزاد بدن را آسیب می زند. علاوه بر این، فولات نقش مهمی در ساخت گلبول های قرمز جدید و همچنین تحریک جریان خون به اندام ها دارد. این بدان معنی است که سیستم های بدن به خوبی اکسیژن می شوند و در ظرفیت کامل کار می کنند. این متابولیسم کلی بدن و عملکرد همه سیستم ها را تقویت می کند و آنها را کارآمدتر می کند.

کاهش التهاب
مرکبات معمولا به عنوان عوامل ضد التهابی در نظر گرفته می شود و آب نارنج استثنا نیست. شکر بالا و وعده های غذایی با چربی می تواند منجر به التهاب قسمت های مختلف بدن شود و این به نوبه خود منجر به افزایش مقاومت به انسولین می شود. این یکی از علل اصلی دیابت نوع 2 و آترواسکلروز است. مطالعات سال 2010 نشان داده است که آب نارنج می تواند این مقاومت انسولین را با کاهش التهاب مهار کند، بنابراین از قلب محافظت می کند و کلیه حمایت های قلبی عروقی را تضمین می کند. همچنین توانایی کاهش احتمال ابتلا به دیابت، پاداش عمده ای از این ویژگی آب نارنج است.

کاهش فشار خون
دکتر کریستین مورند، عضو شورای علمی بخش تحقیقات غذایی INRA، تحقیقاتی را انجام داد که نشان می دهد هسپریدین در آب نارنج یک آنتی اکسیدان است که بدین معنی است که بدن را از بیماری ها و سرطان محافظت می کند، اما این گیاه محلول در آب ترکیب همچنین فعالیت و عملکرد رگ های خونی کوچک را تحت تاثیر قرار می دهد. این می تواند تاثیر عمده ای بر فشار خون به طور کلی داشته باشد، و تحقیقات این آنتی اکسیدان قوی را به کاهش فشار خون کلی و کاهش احتمال بیماری های قلبی عروقی متصل کرده است.

تعادل سطح کلسترول 
کلسترول بالا یکی از علل خطرناک بیماریهای قلبی-عروقی است، بنابراین هر راه برای کاهش کلسترول در بدن شما ارزش تلاش دارد.آب نارنج نشان داده است که حضور و اثرات کلسترول بد را کاهش می دهد در حالی که افزایش کلسترول خوب در بدن را افزایش می دهد. این ویژگی به این معنی است که احتمال ابتلا به آترواسکلروز، حمله قلبی و سکته مغزی کاهش می یابد. ( خواص آب نارنج )

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب