امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 51719 تاریخ انتشار: شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اداره محيط زيست شهرداري منطقه ٢٢ خبر داد؛

اردک هاي سرسبز مهاجران جديد به درياچه چيتگر

خبرایران : رئيس اداره محيط زيست شهرداري منطقه ٢٢ از ورود اردك هاي سرسبز براي اولين بار، به درياچه چيتگر خبر داد.
اردک هاي سرسبز مهاجران جديد به درياچه چيتگر

به گزارش خبرایران از روابط عمومي شهرداري منطقه ٢٢؛ آتنا باباعلي رئيس اداره محيط زيست منطقه با اعلام اين خبر گفت: براي اولين بار، ورود ٥ قطعه اردك هاي سرسبز به درياچه چيتگر در دهم آبان ماه سال جاري در پايش روزانه پرنده نگري مشاهده و ثبت شد.
باباعلي در ادامه گفت: با شروع فصل سرما، از آبان ماه مهاجرت پرندگان به درياچه چيتگر آغاز مي شود و در طي چند روز گذشته تعداد اين اردك هاي سرسبز در درياچه چيتگر به ٥٤ قطعه رسيده است.
رئيس اداره محيط زيست منطقه ٢٢، از حال خوب تك پرنده بسيار زيباي درياچه چيتگر خبر داد و گفت: حال اردك ماندارين خوب است و هيچ مشكلي ندارد. تحرك، تغذيه و شناي اين پرنده طبيعي است و ترسي از نزديك شدن به گردشگران ندارد.
او تصريح كرد: اردك ماندارين از محيط پيرامون به درياچه آورده شده و رفتارش نشان مي دهد كه دست آموز است و ورود آن به درياچه ارتباطي به فصل مهاجرت پرندگان ندارد.
گفتني است تاكنون بيش از ٤٣٠ قطعه كاكايي خزري، ٥٤ قطعه اردك سرسبز، و ٢ قطعه باكلان در گزارش عملكرد پايش روزانه پرنده نگري ثبت و مشاهده شده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب