امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5174 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۵:۳۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

توزيع و فروش زنان اسير ايزيدي‌ توسط داعشي‌ها!/مرگ رقت‌بار ایزيدی‌ها بر اثر محاصره و تشنگی

وزارت حقوق بشر عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تروریستها داعش، زنان به اسارت گرفته شده ایزيدی زیر 35 سال را از منطقه سنجار در استان نینوا میان عناصر خود توزیع می‌کنند!
توزيع و فروش زنان اسير ايزيدي‌ توسط داعشي‌ها!/مرگ رقت‌بار ایزيدی‌ها بر اثر محاصره و تشنگی

به گزارش خبر ايران ، در این بیانیه آمده است: تروریست‌های داعش با ربودن این زنان آنها را به نینوا می برد تا آنها در اختیار داعشی های خارجی قرار دهد. پايگاه السومريه نيز گزارش داد حداقل 150 زن جوان ايزيدي كه توسط داعش به اسارت در آمده اند، به عنوان غنيمت و كنيز به مناطق تحت تسلط اين گروه بي رحم در مرزهاي عراق و سوريه منتقل شده و در اختيار عناصر اين گروه قرار گرفته و برخي از آنها به عنوان كنيز به معرض فروش گذاشته شدند!

اين در حاليست كه هزاران شهروند ايزيدي عراقی که روی کوه های خشک گرفتار شده اند با دو انتخاب ناامیدکننده روبرو هستند: از کوه پائین بیایند و به دست افراط گرایان قتل عام شوند یا همان جا بمانند و خطر مردن از تشنگی را به جان بخرند. به گزارش واشنگتن پست، آژانس های امنیتی روز سه شنبه اعلام کردند از زمان محاصره روستاها و شهر شنگال در اوایل هفته جاری، حدود 10 تا 40 هزار غیرنظامی در کوه شنگال گیر افتاده اند. اما کوهی که در ابتدا پناهگاهی امن به نظر می رسید، در حال تبدیل شدن به قبرستان کودکان است.
خانواده های آواره که نمی توانند به دل این کوهستان صخره ای بروند می گویند قربانیان جوان و سالمند خود را به دلیل شرایط سخت در گورهای کم عمق دفن کرده اند و بدن شان را با سنگ ها پوشانده اند. هواپیماهای دولت عراق دوشنبه شب سعی کردند از طریق هوایی بطری های آب را برای آنها بیاندازد اما تعداد اندکی از آنها به دست مردم رسید. مارزیو بابل، نماینده عراق در یونیسف می گوید: «کودکانی هستند که در کوه و جاده می میرند. هیچ آبی وجود ندارد، هیچ سبزیجاتی وجود ندارد، مردم به طور کامل به محاصره داعش در آمده اند. این یک فاجعه است
اکثر کسانی که از شنگال فرار کرده اند، اقلیت فرقه ایزيدی هستند که آمیزه ای از دین باستانی زرتشت با مسیحیت و اسلام است. این افراد از دید داعشی که دیدگاهش به القاعده نزدیک است، شیطان پرست و مرتد هستند. بر اساس گزارش سازمان ملل حمله داعش به شنگال که نخستین عقب نشینی اصلی نیروهای کرد حمایتگر بخش شمالی این کشور بود، باعث شد حدود 200 هزار نفر از این شهر فرار کنند. حدود 147 هزار تناز آنها به منطقه نیمه مستقل کرد رسیده اند. شارژ تلفن اکثر کسانی که به کوه شنگال گریختند تا روز سه شنبه تمام شد اما کسانی که امکان برقراری ارتباط را دارند، گزارش های دلخراشی از شرایط مردم می دهند.
شهاب بالکی 23 ساله که با مادر، خواهر و چهار برادر خود در این منطقه گرفتار شده می گوید: «روز سه شنبه 10 کودک و یک زن سالمند جان خود را از دست دادند، در حالیکه روز دوشنبه هفت کودک جان باختند. من جنازه آنها را با چشم خودم دیدم.» وی چند ساعت بعد از تلفات دیگر خبر داد: مردی جوان به دلیل تشنگی درگذشت و همسر و پنج فرزند خود را تنها گذاشت. یونیسف اعلام کرد پس از بی خانمان شدن خانواده طی 48 ساعت منتهی به دوشنبه شب، 40 کودک در این منطقه و تعدادی دیگر در کوه جان خود را از دست داده اند.
ویان دخیل، یک نماینده ایزدی از شنگال در پارلمان در حالیکه اشک می ریخت گفت: «کودکان به دلیل کم آبی بدن و کمبود غذا می میرند.» وی با اشاره به گزارش ها در مورد کشته شدن دسته جمعی کسانی که در حین فرار جا مانده اند گفت: «مردم من قتل عام می شوند.» فرقه باستانی ایزيدی که تعداد اعضایش در سراسر عراق به بیش از 600 هزار نفر هم نمی رسد، قرن هاست که مورد آزار و اذیت قرار می گیرد.
سالم الشنگالی، معلم 45 ساله می گوید روز یکشنبه زمانیکه در حال فرار به سمت منطقه کردها بود با حدود 25 جنازه روبرو شد که در خیابان روی هم انباشته شده بودند. مادر، پنج برادر و دو خواهر وی زخمی شده و در کوه محصور مانده اند. وی می گوید آخرین بار روز دوشنبه پیش از آنکه شارژ تلفن همراه شان تمام شود با آنها صحبت کرده بود.
نیروهای امنیتی کرد عراق که با عنوان پیشمرگه شناخته می شوند تلاش می کنند که یک راه امن از کوه به سمت شهر رابعه در همان نزدیکی است ایجاد کنند اما به گفته مجید شینگالی، یکی دیگر از نمایندگان محلی در پارلمان که روز شنبه شنگال را ترک کرد می گوید این فرآیند شامل عبور از روستاهایی است که ساکنانش با شبه نظامیان حس همدردی دارند.
بابل، نماینده عراق در یونیسف می گوید آژانس های سازمان ملل برای ارسال کالا از طریق هوایی به دولت عراق راهکارهای فنی داده اند اما هنوز کمکی از آنها خواسته نشده است. دست کم 15 تا 20 پرواز لازم است تا آب و کالای لازم برای حفظ جان افراد گرفتار در کوه برای یک هفته به آنها برسد. وی در در این باره گفت: «ما باید آنها را از این منطقه خارج کنیم، در غیراین صورت با یک فاجعه روبرو خواهیم بود

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب