امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 518 تاریخ انتشار: شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۷:۵۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اعلام فراخوان سومین جشنواره محیط زیست در آموزه‌های رضوی

خبرایران: فراخوان سومین جشنواره محیط زیست در آموزه‌های رضوی از مجموعه برنامه‌های دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) شهریور 1393 اعلام شد.
اعلام فراخوان سومین جشنواره محیط زیست در آموزه‌های رضوی

به گزارش خبرایران،  سازمان حفاظت محیط زیست به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) وحضرت علی بن موسی الرضا(ع)، همزمان با دهه کرامت سومین جشنواره محیط زیست در آموزه‌های رضوی را برگزار می‌کند.

این جشنواره در راستای جلب توجه و تفکر مردم، علاقه‌مندان و دوستداران محیط زیست به ویژه صاحب‌نظران و هنرمندان با محور بررسی اثرات بهره‌مندی از سیره و معارف حضرت ثامن الحجج(ع) در اصلاح رفتارهای محیط زیستی آحاد جامعه برگزار می‌شود.

استفاده از فرصت برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در جهت آموزش و فرهنگ‌سازی در راستای حفظ و نگهداشت منابع طبیعی و سرمایه‌های ملی و ترویج رفتارهای بهنجار محیط زیستی، گسترش فعالیت‌های هنری- مذهبی مرتبط با موضوعات محیط زیستی با استفاده از سیره بزرگان دین به ویژه امام رضا (ع) در میان فعالان فرهنگی و هنری جامعه، شناسایی و تجلیل از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه محیط زیست با بهره گرفتن از ظرفیت معارف اسلامی به خصوص فرهنگ رضوی اهداف برگزاری این جشنواره را تشکیل می‌دهند.

بنابراین گزارش، این جشنواره در دو قسمت موضوعات اصلی عکس و پوستر برای تمامی استان‌های کشور در مناطق پنجگانه به‌ صورت مشترک و در قسمت موضوعات فرعی شامل نقاشی ، داستان کوتاه و خاطره‌نویسی به انتخاب دبیرخانه مناطق برگزار می‌شود.

 محیط زیست طبیعی و دریایی با تکیه برتنوع زیستی، محیط زیست انسانی با تکیه بر عناصر آب، خاک، هوا و نقش انسان در حفاظت از محیط زیست محورهای موضوعی این جشنواره است که عموم علاقه‌مندان می‌توانند هر یک از آثار خود را فقط در یکی از مناطق پنجگانه در جشنواره ارسال کنند.

مهلت ارسال آثار تا 20 تیرماه سال 93 است و آثاری که پس از مهلت مقرر به دبیرخانه‌ها ارسال شود، به جشنواره راه نخواهند یافت وآثار دریافتی نیز عودت داده نخواهد شد .

علاقه‌مندان برای اطلاع بیشتر از مقررات و شرایط شرکت در بخش‌های مختلف جشنواره می‌توانند به سایت سازمان محیط زیست به آدرس www.doe.ir مراجعه کنند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب