امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5180 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۴:۵۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

واكنش روسيه به تحريم هاي غرب: واردات مواد غذایی از اتحادیه اروپا و آمریکا ممنوع شد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به تحریم‌هایی که آمریکا و اتحادیه اروپا علیه این کشور مقرر کرده‌اند، با تحریم متقابل واکنش نشان داد.
واكنش روسيه به تحريم هاي غرب: واردات مواد غذایی از اتحادیه اروپا و آمریکا ممنوع شد
به گزارش خبر ايران ، روسیه اعلام کرد که ممنوعیت‌ها و محدودیت‌هایی برای واردات چندین کالا از اروپا اعمال خواهد شد.پوتین اعلام کرد که این ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها در مورد محصولات کشاورزی، مواد خام و مواد غذایی آن گروه از کشورها صورت خواهد گرفت که در جریان کشمکش اوکراین تحریم‌هایی علیه روسیه مقرر کرده‌اند.قرار است ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها به مدت یک سال برقرار باشند. پیش از این نیز دولت روسیه در واکنش به تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا دست به اقداماتی تلافی‌جویانه زده بود. از جمله بیمارستان‌های روسیه دیگر حق وارد کردن تجهیزات پزشکی را ندارند. همچنین خرید اتوبوس و تراموا از شرکت‌های خارجی ممنوع شده است.سیاست داخلی پوتین در رابطه با تحریم‌های خارج این است که این تحریم‌ها را کم‌اهمیت یا حتی مفید جلوه دهد. سیاستمداران و کارشناسان نزدیک به دولت پوتین حتی از تحریم‌های غرب به عنوان "وسیله‌ای برای نجات روسیه" نام برده‌اند.دمیتری روگوزین، معاون رئیس جمهور روسیه، بتازگی گفته است: «این امکانی عالی است برای اینکه ما بالاخره به اقتصاد خود بپردازیم؛ امکانی است برای اینکه کشور را دوباره صنعتی کنیم.»به گفته روگوزین، رقبای خارجی جلوی رشد صنعت در روسیه را می‌گیرند و "بهتر است روسیه مثل دوران اتحاد جماهیر شوروی به خود متکی باشد".پوتین نیز با رفتاری مشابه در برابر غرب واکنش نشان می‌دهد. اما در حقیقت وضعیت نگران‌کننده است. پیامدهای تحریم‌های آمریکا و اروپا برای اقتصاد روسیه چندان سبک نیست و این پیامدها می‌تواند بر اثر تهدیدهایی که صورت می‌گیرد سنگین‌تر نیز بشود.
 
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب