امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 51840 تاریخ انتشار: سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱:۱۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

استعلام خلافی خودرو با روشی سریع

خبرایران : اگر در اینترنت استعلام خلافی خودرو را جستجو کنید روش‌های مختلفی برای آن پیدا می کنید.
استعلام خلافی خودرو با روشی سریع

به گزارش خبرایران ،بنابراعلام فرمون، اگر بخواهیم تمام روش‌های استعلام و مشاهده خلافی خودرو را به صورت تیتروار بگوییم شامل موارد زیر هستند:

. استعلام خلافی با اپلیکیشن ها و برنامه های موبایل

. استعلام خلافی از سایت راهور

. استعلام خلافی از طریق پیامک

. استعلام خلافی با استفاده از کد USSD

. استعلام خلافی با بات‌های تلگرامی

. استعلام خلافی با تلفن گویای ۸۸۲۸۸۸۸۸

. استعلام خلافی با مراجعه حضوری به پلیس+۱۰

هرکدام از این روش ها مزایا و معایبی دارند که در ادامه این روش ها را بررسی می کنیم و سریعترین راه استعلام خلافی را به شما معرفی می کنیم.

استعلام خلافی با اپلیکیشن ها و برنامه های موبایل

شاید ساده‌ترین و سریع‌ترین راه استعلام خلافی خودرو نصب برنامه های موبایلی استعلام خلافی باشد.

از میان این برنامه ها، اپلیکیشن فرمون از محبوبیت خوبی در میان سایر برنامه‌ها برخوردار است که به لطف امکانات خوب این برنامه و سهولت استفاده از آن است.

کافیست یکبار بارکد پستی خودرو یا موتور خود را وارد کنید تا برای همیشه اطلاعات شما در فرمون ثبت شود. برای دفعات بعد بدون نیاز به وارد کردن اطلاعات، می توانید خلافی بگیرید.

مزایای برنامه فرمون:

. استعلام خلافی فوری بدون نیاز به وارد کردن کد امنیتی

. استعلام خلافی کلیه وسایل نقلیه (خودرو، موتور و ...)

. امکانات متنوع(خرید بیمه شخص ثالث، قیمت گذاری خودرو، آزمون آیین نامه،  استعلام بدهی پلاک و ...)

. حفظ سوابق خلافی ها و اطلاعات وسایل نقلیه

. پرداخت موردی یا قسطی خلافی‌ها

برای دانلود فرمون می توانید به گوگل پلی، کافه بازار  و برای دانلود نسخه IOS  فرمون به سیبچه و آی اپس مراجعه کنید.

لینک دانلود فرمون از گوگل پلی

استعلام خلافی از سایت راهور

معروف‌ترین راه استعلام خلافی سایت راهور است. با یک جستجو در گوگل می توان به سایت راهور دسترسی پیدا کرد. این سایت برای IP های خارج از ایران در دسترس نیست، بنابراین باید هنگام مراجعه به این سایت VPN خود را خاموش کنید. پس از وارد کردن بارکدپستی و کد امنیتی می‌توانید لیست خلافی را مشاهده کنید.

سایت راهور سوابق پرداخت را حفظ نمی کند بنابراین اگر از این روش برای استعلام خلافی و پرداخت استفاده کردید حتما اطلاعات پرداخت را در جایی حفظ کنید. همچنین به یاد داشته باشید که سامانه راهور به دلیل مسائل امنیتی با تاخیر چند روزه به روز رسانی می شود.

بنابراین خلافی خود را هر هفته بررسی کنید و اگر خلافی پرداخت شده ای دارید که پس از چند هفته از لیست جرایم شما پاک نشده است برای پیگیری به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کنید.

استعلام خلافی با پیامک

برای استفاده از این روش باید کد VIN را به ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ بفرستید. این پیامک هزینه دارد و در این روش امکان پرداخت خلافی وجود ندارد. هزینه ارسال هر پیامک ۳۵۰ تومان است و در پیامک، تعداد تخلف و مبلغ کل خلافی را می‌توانید مشاهده کنید.

استعلام خلافی با استفاده از کد USSD

در این روش ابتدا باید #۱۱۰* را شماره گیری کنید. در ادامه با ارسال کد vin ، خلافی شما با پیامک به شما ارسال خواهد شد. پیامک خلافی در این روش نیز هزینه دارد و امکان پرداخت خلافی از این روش میسر نیست.

استعلام خلافی با بات های تلگرامی

در تلگرام نیز بات‌هایی توسعه یافته که می‌توانید از طریق آنها اقدام به استعلام خلافی کنید. در این روش امکان پرداخت خلافی وجود ندارد.

استعلام خلافی با تلفن گویای ۸۸۲۸۸۸۸۸

با شماره گیری ۸۸۲۸۸۸۸۸ و طی چند مرحله به اپراتور وصل می شوید. با خواندن شماره پلاک می توانید خلافی را تلفنی استعلام کنید.

استعلام خلافی با مراجعه حضوری به پلیس+۱۰

اگرچه راه های معرفی شده در بالا راه هایی سریع و ساده برای استعلام خلافی هستند اما برخی افراد ترجیح می‌دهند که از روش قدیمی و مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+۱۰ استفاده کنند.

استعلام خلافی در دفاتر پلیس+۱۰ مانند سایر خدمات این دفاتر مشمول هزینه است. هزینه هر برگ خلافی  ۸۳۰۰ تومان است. ضمنا در صورت اعتراض به خلافی نیز می توانید از طریق همین دفاتر اقدام کنید.

در این مطلب با انواع روش‌های استعلام خلافی خودرو آشنا شدید. روش دیگر استعلام خلافی خودرو مراجعه به سایت فرمون است.

برای این منظور کافیست به آدرس خلافی-خودرو/https://farmooon.com  بروید و مانند تصویر بالا بارکد پستی را در محل موردنظر وارد کنید.  به راحتی می توانید خلافی خودرو را به همراه جزییات مشاهده کنید.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب