امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 51899 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

در بازدید معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از اين منطقه مطرح شد:

راه اندازی مرکز گذری کاهش آسیب ها در منطقه 19

خبرایران : معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از راه اندازی مرکز گذری روزانه و سرپناه شبانه ویژه معتادین در منطقه 19 خبر داد.
 راه اندازی مرکز گذری کاهش آسیب ها در منطقه 19
به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، محمدرضا جوادی یگانه در بازديد از ايستگاه خدمات كاهش آسيب  در خیابان دولتخواه جنوبی كه با همراهي رئیس سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی ، شهردار و مدیران شهری منطقه صورت گرفت، گفت: ارائه خدمات حمایتی به  اين اقشار می تواند در کاهش سایر  آسیب های اجتماعی موثر و گرایش آنها به ترک اعتیاد و مراجعه به کمپ هارا افزایش دهد.
او  با اشاره به ضرورت احداث حمام و سرویس بهداشتی مجاور این ایستگاه در راستای بهره مندی از خدمات عمومی، خواستار اجرای پویش جمع آوری البسه گرم برای حمایت از این افراد شد.
جوادی یگانه در ادامه درخصوص اهمیت مشارکت سازمان بهزیستی در راه اندازی مراکز دی آی سی (مراکز گذری کاهش آسیب ها ) صحبت و برامکان سنجی راه اندازی این مرکز ویژه معتادان تآكيد كرد.
او سپس با افراد ساکن در کمپ ترک اعتیاد این محدوده گفتگو و از امکانات موجود در این مکان بازديد کرد.
این مسئول همچنين از وضعيت کوره های واقع در خیابان پیروز جنوبی و شمالی، کوره نادری در محله اسماعیل آباد و پاتوق 206  بازدید کرد.
در حاشيه این بازدید علی توکلی شهردار منطقه نيز با اشاره به استمرار طرح جمع آوری کارتن خواب ها با توجه به فرارسیدن فصل سرما و تجربه موفق سال گذشته افزود: به منظور اجرای این طرح هر شب سه گشت از سازمان رفاه و خدمات اجتماعی با همراهی نیروهای منطقه، عوامل شهرداری نواحی و مددکار با گشت زنی در محدوده خلازیل، افراد معتاد و کارتن خواب را جمع آوری و به منظور ساماندهی و اسکان به مددسرای مهر منتقل می کنند.
همچنین اكيپ هاي ويژه ای برای مقابله با آتش افروزي ها در قالب برنامه اي مدون از ساعت ٢٠ هرشب در معابر تعيين شده در راستاي كاهش آلودگي هوا و حفظ محيط زيست انجام فعالیت می کنند.
به گفته این مسئول مددسرای منطقه ۱۹ در بزرگراه شهید کاظمی واقع شده است که ظرفیت پذیرش 100 نفر را دارد و ضمن پوشش بخش قابل توجهی از مراجعین بصورت خود معرف، هرشب نیز افراد شناسایی شده طی گشت های سازمان رفاه و خدمات اجتماعی به این مکان منتقل می شوند.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب