امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 51942 تاریخ انتشار: جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۸:۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با حضور خانواده و نزدیکانش ؛

جسد دیگو مارادونا در آرامگاه ابدی اش آرام گرفت +عکس

خبرایران : جسد دیگو مارادونا، اسطوره فوتبال جهان در بوئنوس آیرس آرژانتین در حضور خانواده و نزدیکانش به خاک سپرده شد.
جسد دیگو مارادونا در آرامگاه ابدی اش آرام گرفت +عکس

به گزارش خبرایران از بی بی سی، پیکر دیگو مارادونا اسطوره بزرگ دنیای فوتبال با حضور خانواده و جمع کوچکی از نزدیکان او در آرژانتین به خاک سپرده شد. بعد از درگذشت غیر منتظره مارادونا پیکر او در یک تابوت در کاخ ریاست جمهوری آرژانتین قرار داده شده بود تا علاقه مندان بتوانند برای آخرین بار با او دیدار کنند. اما در نهایت پیکر او با حضور جمع کوچکی از نزدیکانش در گورستان بلا ویستا در شهر بوئنس‌آیرس به خاک سپرده شد.

هماهنگ کننده اصلی خاکسپاری دیگو همسر اول او کلودیا ویافانه بود. روزنامه اوله می‌گوید کلودیا ویافانه به عنوان صاحب عزا تصمیم گرفته بود که چه کسانی در مراسم خاکسپاری همسرش شرکت کنند. جالب اینجا است که تنها شخصی از دنیای فوتبال که در مراسم خاکسپاری او شرکت داشت گیرمو کوپولا بود. مربی‌ای که دیگو در دوران نوجوانی با هدایت او به عنوان یک جوان آینده دار مطرح شده بود.

 اما در زمان حرکت کاروان موتوری حامل تابوت دیگو مارادونا به سمت گورستان بلا ویستا علاوه بر اتوموبیلهای متعددی که کاروان حامل او را مشایعت می‌کردند هزاران نفر از مردم بوئنس آیرس در مسیر حرکت این کاروان ایستاده و برای آخرین بار با اسطوره شان خداحافظی کردند. عبور کاروان حاوی پیکر مارادونا با تهمیدات گسترده امنیتی همراه بود و موتورسواران پرتعداد پلیس در کنار کاروان حرکت کرده و اجازه اخلال نظم را نمی دادند.

 تابوت حاوی پیکر مارادونا در حالی به گورستان بلا ویستا رسید که پرچم آرژانتین روی آن کشیده شده بود. پرچمی که دیگو عاشقش بود و برای دفاع از آن سالها تلاش کرده بود.

 کل افراد حاضر در گورستان برای آخرین وداع با مارادونا بر اساس گزارش اختصاصی روزنامه اوله تنها 40 نفر بود. حلقه اول تشییع‌کنندگان شامل 5 خواهر دیگو و تنها برادرش لالو و البته کلودیا همسر اول او بود. دامادهای دیگو و خواهرزاده‌های او در حلقه بعدی قرار داشتند.

 یکی دیگر از کسانی که حضور او در این مراسم توسط اوله گزارش شده جوزپه مانزو سفیر ایتالیا در آرژانتین است. سفیر اهل ناپل و هوادار ناپولی که به عنوان نماینده دوست‌داران دیگو در این شهر در مراسم خاکسپاری شرکت کرده بود. وزیر امنیت داخلی ایالتی آرژانتین هم به عنوان مسئول تامین امنیت و برگزاری مراسم در گورستان حاضر بود.

 چند نفر از دنیای مطبوعات و رسانه هم در خاکسپاری دیگو شرکت داشتند. لوچیانو مالاتینی که کتابی درباره مارادونا نوشته و مارتین آروالو رونزامه نگاری که همیشه به دیگو نزدیک بوده است. البته مطبوعات و رسانه ها در آرژانتین از طریق پهبادها بر این مراسم نظارت داشتند و تصاویری از آن منتشر کرده اند. برگزارکنندگان با هدف جلوگیری از انتشار عکسهای حساس از آخرین خداحافظی خانواده با دیگو بالای آرامگاه ابدی او چادری نصب کرده بودند که گرفتن عکس دقیق از روند خاکسپاری را برای پهبادها غیرممکن کرده بود.

لحظه بیرون آمدن تابوت مارادونا از کاخ ریاست جمهوری برای حرکت به سوی آرامگاه ابدی او

 

اشک و اندوه دو دختر دیگو در مشایعت پیکر پدرشان 

آخرین خداحافظی مردم بوئنس آیرس با دیگو مارادونا

مراسم خاکسپاری توسط کشیش در زیر یک چادر برگزار شد تا از نگاه پهبادهای رسانه ای دور بماند

 

 
 
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب