امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 52002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۳:۳۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

میلاد اشرفی در گفتگو با خبرایران اعلام کرد؛

نوازندگی «تار» را نزد استاد «محمد ذولنوری» ازشاگردان ارشد استاد «حسین علیزاده» آموختم / ۱۵ سال درساختن ، نواختن تار ، سه تار و سازها تجربه دارم

خبرایران : تولیدکننده سازهای تار، سه تار و تنبورگفت : نوازندگی و مشق ردیف نوازی موسیقی ایرانی را نزد استاد «محمد ذولنوری» از شاگردان ارشد استاد «حسین علیزاده» و آموختم و اکنون ۱۵ سال است که به طور جدی به ساختن ، نواختن تار ، سه تار و در کنار سازهای دیگر مشغول هستم .
نوازندگی «تار» را نزد استاد «محمد ذولنوری» ازشاگردان ارشد استاد «حسین علیزاده» آموختم / ۱۵ سال درساختن ، نواختن تار ، سه تار و سازها تجربه دارم

میلاد اشرفی تولیدکننده سازهای تار، سه تار و تنبور در گفتگو با خبرایران اظهارداشت : متولد ۱۳۷۲در شهر کنگاور از شهر های مهم استان کرمانشاه هستم و درخانواده ای متولد شدم پدرم و بستگان همه از دیرباز در موسیقی فعالیت داشتند و بیشتر اقوام به حرفه ساخت سه تار ، تنبور و تار مشغول بودند .

وی تصریح کرد: به جرات می توانم بگویم که تمامی روستای بزرگ ما سازنده سازهای ایرانی بودند وهستند و بنیان گذار ساختن ساز شخص بزرگی بنام «یدالله اشرفی» بودند که حرفه ساختن ساز را به مردمان این منطقه اموزش و چندی نگذشت که فراگیر شد.

اشرفی با اشاربه اینکه پدرش اش هم در حرفه ساخت سازبوده، عنوان داشت : پدرم ازاولین کسانی بود که در نوجوانی علاقه مند به حرفه زیبای «سه تار سازی» شد و همچنین نواختن «سه تار» را هم به طور خود آموز در اوایل کارش آموخت و سعی کرد که کار خود را روز به روز گسترش داده و در جهت بهتر ساختن «سه تار» تلاش کرد.

وی تاکید کرد : در سال ۱۳۷۳ به دلایلی به تهران مهاجرت کرده و نزد اساتید همچون «استاد جلال ذولفنون» و «داریوش پیر نیاکان» و دیگر اساتید عرصه موسیقی در راستای بهبود بخشی بیشتر به سازهایش قدم نهاده و همچنین در ساخت تنبور هم دستی توانا و با اساتید مربوطه در ارتباط بود.

این تولید کننده ساز تار افزود : بنده از کودکی به طور مستقیم در میان اهالی هنر و موسیقی و اساتید اهل معرفت زندگی کرده ام و نوای ساز و آواز را همه عزیزان در روح و جانم زمزمه شده و توانستم خود را صیقل دهم ، در سن ۱۳ سالگی به طور جدی با نواختن «سه تار» موسیقی را آغاز کردم و بعد یکسال به  ساخت تار علاقه ای بی پایان پیدا کردم و عاشقانه ساخت و تار را شروع کردم که با اولین تار ساخته خود و البته به همراه کمک های پدرم تارساخته شد توانستم نواختن تار را هم آغاز کنم.

وی ادامه داد : من را شکل زیبا و صدای تاربه قدری مرا مجذوب خود کرد که تمام زندگی و افکارم فقط با تار در حال گذر بود  وحدودا بعد ۴ سال نزد اساتید تارنوازی مراجعه کردم که بتوانم به طور آکادمیک نواختن تار را فرا بگیرم و همزمان ساخت تار را هم درکنار اساتید تار ساز ادامه دادم .

اشرفی ابرازداشت : ابتدا نزد یکی از اقوام نزدیک خود که برای شاگردان استاد «هوشنگ ظریف» و «استاد کیوان ساکت» تار می ساختم و چند سالی به فراگیری ساخت تار مشغول بودم و به طور مسمتر و جدی ساختن این ساز گرانبها و ارزشمند را دنبال کردم و بیشتر به خود متکی بودم .

وی اضافه کرد : در نوازندگی هم نزد استاد «محمد ذولنوری» از شاگردان ارشد استاد «حسین علیزاده» مشق ردیف نوازی موسیقی ایرانی را آموختم و اکنون ۱۵ سال است که به طور جدی به ساختن ، نواختن تار ، سه تار و در کنار سازهای دیگر مشغول هستم و به آرزوی قلبی خودم که  همین بود ، به لطف خدا رسیدم.

 

آدرس کارگاه سازسازی دستان  ، تولید کننده سازهای تار، سه تار و تنبور از مبتدی تا حرفه ای تعمیر و رگلاژ

 تهران / شهرقدس ، میدان ساعت بلوار حاج قاسم اصغر نبش کوچه افراسیابی کارگاه تخصصی موسیقی دستان

شماره همراه : ۶۶۴۲۶۴۸ ۰۹۱۲

شماره دفتر :   ۰۲۱۴۶۸۲۰۷۰۳

ادرس پیج اینستاگرام

  https://instagram.com/miladasra?igshid=18zpu4rose77b

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب