امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5203 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۳:۵۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

برگزاری ششمين همايش و نمايشگاه بين‌المللي خودرو، CNG مرداد ماه

ششمين همايش و نمايشگاه بين‌المللي خودرو، CNG در سه محور فناوريهاي توليد، بهره‌برداري و نگهداشت خودرو و سوخت‌هاي جايگزين، فرصت‌ها و چالش‌هاي ساختاري و قانوني و تبيين نقش استفاده از سوخت‌هاي جايگزين در تحقق اهداف كلان كشور از تاريخ 21 لغايت 23 مرداد ماه در محل مركز همايش‌هاي بين‌المللي هتل المپيك برگزار مي‌گردد.
برگزاری ششمين همايش و نمايشگاه بين‌المللي خودرو، CNG مرداد ماه

به گزارش خبرایران به نقل از شاتا ، امير حسين قناتي دبير بخش صنعت خودرو هدف از برگزاري اين نمايشگاه را معرفي فناوري‌هاي نو در صنعت خودرو و بررسي فرصت‌ها و تهديدهاي توسعه زيرساختارهاي استفاده از سوخت جايگزين عنوان كرد.

وي گفت:  بررسي چالش‌ها و راهكارهاي توسعه زيرساختهاي استفاده از سوخت‌هاي جايگزين، براي پيشرفت‌هاي حاصل در صنعت CNG كشور و برنامه‌هاي كوتاه‌مدت و ميان‌مدت و تبادل‌نظر درخصوص سازوكار علمي و اجرايي توسعه سوخت‌هاي جايگزين از ديگر اهداف برگزاري نمايشگاه مي‌باشد و سپس بيانيه‌اي به عنوان پيش‌نويس سند راهبردي و اجرايي سبد سوخت و توسعه زيرساخت‌هاي استفاده از سوخت‌هاي جايگزين در كشور تدوين خواهد شد.

وي افزود: با ارائه مقالات، آسيب‌شناسي پيرامون امكان‌سنجي فني ايجاد و توسعه خودرو و سوخت جايگزين و .... در صدد فراهم آوردن موجبات ورود هرچه بيشتر شركت‌هاي داخلي به بازار بين‌المللي و ورود سرمايه‌گذاران خارجي و فناوري نو به بازار و صنعت كشور است.

قناتي گفت: در بخش صنعت خودرو مهمترين مسأله سنجش تقاضا است. وي با بيان اهميت دستيابي كشور به دانش طراحي موتور پايه‌ گاز اظهار داشت: ظرف دو سال كارشناسان و متخصصان ايراني موفق به طراحي اين موتور شدند.انتقال دستاوردهاي كشورمان در حوزه‌هاي مختلف انرژي و خودرو از جمله اهداف اين همايش به شمار مي‌آيد.

اين همايش و نمايشگاه سه روزه در حالي برگزار مي‌شود كه گذشت 5 دوره از برپايي موفق آن و تأثير مثبتي كه در توسعه صنعت CNG از خود بر جاي گذارده روابط موثري را در بين بخش‌هاي دولتي، خصوصي، تشكل‌هاي صنفي، مراكز علمي و تحقيقاتي و فعالان اين حوزه در سطح داخلي و بين‌المللي به وجود آورده است و با پيگيري بيانيه‌هاي پاياني دوره‌هاي گذشته در رشد و توسعه اين صنعت موثر بوده است.

گفتني است موسسه همايش صنعت به عنوان دبيرخانه دائمي همايش‌هاي CNG در اين دوره نيز با همكاري وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نفت، سازمان حفاظت محيط زيست، شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران، شركت بهينه‌سازي مصرف سوخت و ساير دستگاههاي اجرايي قانون‌گذاري علمي و صنفي و همچنين صنعتگران فعال در نظر دارد براي بهره‌برداري حداكثري شركت‌هاي فعال در حوزه صنعت و تجارت فرصت‌هاي ويژه‌اي ايجاد نمايد تا ضمن ارائه دستاوردهاي قابل تقدير داخلي از آخرين فناوري جهان نيز مطلع شده و ارتباطات علمي، صنعتي و تجاري لازم را برقرار نمايد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب