امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 52087 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲:۱۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مهمترین دستاوردهای صنعت بیمه در یک سال گذشته از نگاه مدیرعامل بیمه رازی؛

صنعت بیمه باید خودش را برای تغییر رفتارها آماده کند/ در آینده رخدادهای جذاب تر و مهمتری را در حوزه بیمه شاهد خواهیم بود

خبرایران : مدیرعامل شرکت بیمه رازی در پاسخ به این سوال با تاکید بر این که صنعت بیمه باید خودش را برای تغییر رفتارها آماده کند، گفت: قوانین بیمه ای موجود در کشور ما قدیمی است و این شرایط باعث شده که طی سالهای اخیر اتفاق خاصی در صنعت بیمه کشور رخ ندهد.
صنعت بیمه باید خودش را برای تغییر رفتارها آماده کند/ در آینده رخدادهای جذاب تر و مهمتری را در حوزه بیمه شاهد خواهیم بود

فردا روز ملی بیمه است و کرونا بر این رویداد ملی هم سایه افکنده است. هر سال در چنین روزهایی، بیمه گران منتظر شرکت در یک همایش ملی برای گرامیداشت فعالیت های حوزه بیمه، معرفی تازه ترین دستاوردها و نقد و بررسی اقدامات گذشته بودند، اما امسال با وجود این که تصور می شد می توان از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری این رویداد بهره گرفت، نتیجه به شکل دیگری رقم خورد و همایش ملی بیمه و توسعه تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.

با این حال می توان ارزیابی کرد که صنعت بیمه طی یک سال گذشته از روز ملی بیمه، چه اقداماتی انجام داده، چه دستاوردهایی داشته و تا چه اندازه مباحث مطرح شده در همایش سال گذشته را پیاده سازی کرده است. در همین رابطه از« دکترسید مجید بختیاری» مدیرعامل شرکت بیمه رازی پرسیدیم که به نظر شما «مهمترین دستاورد صنعت بیمه از روز بیمه سال گذشته تا کنون چه بوده است؟»

مدیرعامل شرکت بیمه رازی در پاسخ به این سوال با تاکید بر این که صنعت بیمه باید خودش را برای تغییر رفتارها آماده کند، گفت: قوانین بیمه ای موجود در کشور ما قدیمی است و این شرایط باعث شده که طی سالهای اخیر اتفاق خاصی در صنعت بیمه کشور رخ ندهد.

وی با اشاره به این که در همایش روز ملی بیمه سال گذشته بر دو موضوع مدیریت ریسک و تحول دیجیتال تاکید فراوان شد، گفت: ارزیابی من این است که در هر دو حوزه تحولات خوبی رخ داده و می توان نتایج آن را به عینه مشاهده کرد.

بختیاری با بیان این که اکنون ساختار مدیریت ریسک در اغلب شرکت های بیمه ایجاد و مدیران آن معرفی شده اند، افزود: اثر این اقدام را به خوبی می توان در تعدیل ضریب و نسبت خسارت ها و نیز جلوگیری از ارائه نرخ های غیرفنی دید.

وی همچنین توسعه و تحول دیجیتال را از دیگر اقدامات صنعت بیمه به منظور بهینه کردن فعالیت ها خواند و گفت: اخیرا اخبار مرتبط با تحول دیجیتال در صنعت بیمه زیاد منتشر می شود و مشخص است که صنعت، انرژی کافی بر روی این موضوع گذاشته است، بنابراین در آینده رخدادهای جذاب تر و مهمتری را نیز در این حوزه شاهد خواهیم بود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب