امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5209 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۹:۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

گزارش مراسم تجلیل از عوامل «شب‌های روشن»؛

مرادی: برنامه‌های رمضان 92 از کارشناس محروم بودند/پیشنهاد پخش هفتگی «شب‌های روشن»

حجت‌الاسلام شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: امسال برنامه‌های رمضان از کارشناس‌ محروم بودند حتی برنامه آقای سلطانی در سحرها و «ماه عسل» نیز کارشناس محور نبودند.
مرادی: برنامه‌های رمضان 92 از کارشناس محروم بودند/پیشنهاد پخش هفتگی «شب‌های روشن»

به گزارش خبرنگار خبرایران، مراسم تجلیل از سازندگان برنامه تلویزیونی «شب‌های روشن» شب گذشته (چهاشنبه) 15 مرداد با حضور حجت‌الاسلام شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حبیبی مدیر گروه معارف شبکه 2، آذرمکان مدیر گروه اجتماعی شبکه 2، داریوش ارجمند، حسن سلطانی و جمعی از مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگسرای شفق برگزار شد.

بنابراین گزارش، در این مراسم که اجرای آن بر عهده حسینیان بود، پس از اجرای تیتراژ برنامه توسط مهدی درویش زاده و یاسر داوودیان، رسالت بوذری مجری برنامه «شب‌های روشن» گفت: اجرای برنامه بیرون از استودیو کار سختی است. کارهای استودیویی بسیار راحت‌ترند اما خوبی کارهایی نظیر «شب‌های روشن» این است که شما می‌توانید مردم را ببینید.

وی ادامه داد: در این برنامه ما هماهنگی با مهمانان برنامه نداشتیم و تهیه‌کننده فقط موضوع را به مهمانان می‌گفت. تأکید ما هم این بود که صداقت روی آنتن دیده شود. من به مردمی هم که در برنامه ما حضور داشتند اما به دلایلی نظیر پوشش نمی‌توانستیم آنها را جلوی دوربین ببریم نیز سلام می‌کنم.

در ادامه حسن سلطانی مجری برنامه ماه خدا نیز در سخنانی اظهار داشت: اجرای برنامه‌هایی نظیر شب‌های روشن بسیار سخت است و مانند منبر می‌ماند یک زمانی ما در برنامه‌ها از آدم‌ها به عنوان الگو استفاده می‌کنیم اما گاهی هم حضور مثمرثمری در برنامه دارند و تأثیرگذارند.

داریوش ارجمند نیز در سخنانی گفت: من خودم را نوکر مردم می‌دانم و همواره سه ویژگی عبودیت خداوند، نوکری مردم و خدمت به سرزمین را سرلوحه زندگی خود کرده‌ام و به آنها باور دارم تا زمانی که هستم.بعضی مجری‌ها از جنس مردم نیستند از مجری‌هایی که مو رنگ می‌کنند و لباس‌های عجیب و غریب می‌پوشند و لفظ قلم حرف می‌زنند بدم می‌آید چون مجری از جنس مردم نیست.بعضی مجری‌ها نیز با مهمانای مثل دانشمندان و علما طوری حرف می‌زنند که انگار خودشان هم هم‌سطح مهمان هستند که این شیوه درستی نیست.

حجت‌الاسلام طباطبایی نیز با بیان اینکه کارشناس مذهبی باید حرمت مردم را نگه داشته باشد، اظهار داشت: تقاضای من از کارشناسان مذهبی این است که وقتی می‌خواهند از مسائل مذهبی صحبت کنند آن را وارد مواردی نظیر روان‌شناسی و موارد اجتماعی نکنند چون وقتی موارد مذهبی با چنین موضوعاتی تلفیق پیدا می‌کند موجب اختلاف می‌شود.

حجت‌الاسلام شهاب مرادی دیگر سخنران این مراسم گفت: همه هزینه‌های این برنامه را سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تقبل کرد و ما نخواستیم که اسمی از این موضوع در برنامه بیاوریم اما آقای ضرغامی و آقای بخشی‌زاده گفتند که باید حتماً حضور شما در این برنامه مشخص شود.

وی ادامه داد: انتخاب برنامه «شب‌های روشن» برای مشارکت به این دلیل بود که مجری هوشمندانه برخورد می‌کرد و خوشبختانه فضا نشان داد که از برنامه خیلی خوب استقبال شده بود. امسال برنامه‌ها از کارشناس‌ محروم بودند حتی برنامه آقای سلطانی در سحرها هم کارشناس‌محور نبود.

حجت‌الاسلام مرادی تصریح کرد: حتی برنامه «ماه عسل» نیز کارشناس محور نبود و انتقادهای متعددی به آن برنامه است که البته نقد باعث پویایی می‌شود. بعضی ماه رمضان را فرصتی برای سرگرمی می‌بینند و برخی هم دغدغه‌های دینی دارند من از سازندگان این برنامه تشکر می‌کنم چون دغدغه‌شان خانواده و مسائل دینی بود.

وی با بیان اینکه القای خانواده یکی از موارد مهم در این برنامه بود، عنوان داشت: یکی از نگرانی‌های جدی ما در سبک زندگی که دغدغه رهبری نیز هست این است که خطر فروپاشی خانواده‌‌ها را تهدید می‌کند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه سخنان گفت: ما در طول 30 شب درباره نسل و جمعیت چیزی نشنیدیم ولی در برنامه شاهد حضور نوزاد، بچه، کودک، میانسال و کهنسال بودیم. سازندگان برنامه با این کارشان پیام خانواده به مخاطب ارائه دادند و به همین منظور برنامه «شب‌های روشن» یک برنامه هوشمند است.

حجت‌الاسلام مرادی گفت: من از آقای بخشی‌زاده مدیر شبکه دو سیما می‌خواهم که پیشنهاد مرا بپذیرند و ما برنامه «شب‌های روشن» را پنج‌شنبه‌‌ شب‌ها با همین فرمول و وضعیت داشته باشیم تهیه‌کننده آن هم فقط پیام ابراهیم‌پور باشد چون واقعاً کارش را بلد است. تقدیرمان از برنامه دلیل و برهان جدی دارد و امیدوارم که مورد حمایت جدی مردم نیز قرار بگیرد برخی از مخاطبان برنامه‌های زرد را دوست دارند که ما باید این سلیقه را ارتقا بدهیم.

حبیبی مدیر گروه معارف شبکه دو سیما نیز اظهار داشت: حرکت و تلاش دوستان برنامه‌ساز من مثل همیشه مغفول مانده است. سازندگان برنامه «شب‌های روشن» تلاش بسیار زیادی کردند چون این برنامه نیمه متمرکز و نیمه تلویزیونی بود همه یک کار استثنایی انجام دادند و تأکید داشتیم پیوند بین دین و خانواده وجود داشته باشد و تفاوت برنامه امسال با سال 90 در این بود که سعی کردیم برنامه را ارتقا بدهیم و به همین منظور با شرکت و حضور مردم ساخته شد. امیدوارم این برنامه یک شب در هفته به روی آنتن برود و ما بتوانیم پیوند بین دین و مردم را قوی کنیم چون مردم ما دیندار و خانواده‌دار هستند.

بنابراین گزارش  ، این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی به سازندگان برنامه «شب‌های روشن» و گرفتن عکس یادگاری به پایان رسید.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب