امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5212 تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲:۱۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

طی 4 ماهه اول سال جاری صورت گرفت:

اجرای بیش از یک و نيم میلیون نفر- ساعت آموزش فنی و حرفه ای برای صنایع و صنوف کشور

سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در 4 ماهه اول امسال در حدود یک میلیون و 509هزار نفر- ساعت آموزش برای شاغلان صنایع و صنوف کشور اجرا كرده است.
اجرای بیش از یک و نيم میلیون نفر- ساعت آموزش فنی و حرفه ای برای صنایع و صنوف کشور

به گزارش  خبرایران به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، سعید زمانی، مدیرکل دفتر امور آموزش در صنایع این سازمان با اعلام این خبر بیان داشت: میانگین ساعت این دوره های آموزشی 56 ساعت است که در بیش از 750 واحد صنعتی در حدود 40 اتحادیه و بیش از 40 شهرک صنعتی برگزار شده است.

وی افزود: عملکرد آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در بخش آموزش درصنایع در سال1392، پنج میلیون و 64 هزار و 195 نفر- ساعت معادل 81 هزار و 170 نفر – دوره بود.

مدیرکل دفتر آموزش در صنایع سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور از بهره برداري 35 مرکز ارتقاء مهارت فنی و حرفه ای در راستای اجرای تفاهم نامه منعقده بین این سازمان و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی کشور خبر داد.

وی افزود: در این راستا، 7 مرکز ارتقاء مهارت نیز در حال ساخت و تجهيز می باشد.

زمانی در ادامه از راه اندازی سامانه الکترونیکی دریافت نیازهای آموزشی بنگاههای اقتصادی کشور "سادناب" از تاریخ اول ارديبهشت ماه سال جاری خبر داد و افزود: این سامانه به منظور تسهیل در امر برقراری ارتباط میان بنگاه های اقتصادی با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در دریافت نیازهای آموزشی بنگاه های اقتصادی کشور و نيز تشکیل بانک اطلاعاتی به روز از نیازهای آموزشی صنایع و صنوف کشور جهت برنامه ریزی منسجم تر و اقتصادي تر در ارائه آموزش های مورد نیاز بنگاه های مذکور راه اندازی شده است.

وی افزود: توسعه آموزش هاي فني و حرفه اي، توسعه بنگاه هاي اقتصادي مخاطب آموزشي سازمان، تقاضا محور شدن آموزش هاي فني حرفه اي ، افزایش بهره وری آموزشي، افزایش عدالت آموزشی، هدفمندی آموزش ها، اقتصادی تر شدن آموزش ها و کمک به نیازسنجی آموزشی فنی و حرفه ای از مزایای به کارگیری سامانه مذکور در آموزش واحدهای صنعتی و صنوف است. بنگاه هاي اقتصادي جهت برخورداري از اين سامانه مي توانند با كارشناس آموزش هر يك از مراكز سازمان در حوزه مربوطه خود ارتباط برقرار نمايند.

مدیرکل دفتر آموزش در صنایع سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور گفت: به منظور ایجاد رقابت و شناخت جوشکاران برتر شاغل در صنایع و صنوف کشور و نیز ايجاد احساس نياز جوشكاران شاغل به آموزش هاي فني و حرفه اي در این حرفه مهم در صنعت کشور و توسعه دانش فنی و مهارتی آنان، مسابقات آزاد جوشکاری در نیمه اول سالجاری در شش فرآيند و گروه و با حضور یک هزار و 450 نفر جوشكار در سراسر كشور برگزار شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب