امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 52158 تاریخ انتشار: جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۸:۲۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

جو بایدن در مصاحبه با سی ان ان ؛

مذاکره با ایران دشوار است / اولین گام من بازسازی و احیای رابطه بسیار نزدیک با اروپا و کشور‌های حوزه اقیانوس است

خبرایران : جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده، پنجشنبه ۱۳ آذرماه گفته است، مذاکره با ایران در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور «بسیار دشوار» خواهد بود، اما برای این کار آمریکا می بایست اروپا را با خود همراه کند.ر
مذاکره با ایران دشوار است / اولین گام من بازسازی و احیای رابطه بسیار نزدیک با اروپا و کشور‌های حوزه اقیانوس است

به گزارش خبرایران جِیک تَپِر از سی ان ان در مصاحبه‌ای اختصاصی با جوبایدن به اظهارات یک مقام آمریکایی در خصوص دخالت اسرائیل در ترور شهید محسن فخری زاده اشاره کرد و پرسید به چه میزان ترور این دانشمند ایرانی تلاش‌ها شما را برای پیوستن مجدد آمریکا به توافق هسته‌ای موسوم به برجام را دشوار کرده است.

جو بایدن در پاسخ گفت، شفاف بگوییم، خیلی سخت است که بگویم به چه میزان (حل مشکل با ایران) را دشوار کرده است. من تاکنون با سران بیش از ۲۰ کشور از جمله کشور‌های دوست و ناتو صحبت کردم و صریح گفتم. براساس قانون تنها در زمان فعلی یک رئیس جمهوری بر سر کار است؛ و من اکنون نمی‌توانم سیاستگذاری بکنم.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا اضافه کرد:، اما اولین گامی که برخواهم داشت تلاش برای بازسازی و احیای رابطه بسیار نزدیک با اروپا و کشور‌های حوزه اقیانوس آرام خواهد بود. بخشی از این تلاش این خواهد بود که اروپا را در کنار خودمان قرار دهم.

جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا - که از سوی رسانه‌های این کشور پیروز انتخابات ارزیابی شده - برای اولین بار است که به ترور شهید «محسن فخری‌زاده» واکنش نشان داده است.

بایدن امروز (جمعه) در مصاحبه با شبکه «سی‌اِن‌اِن»، با انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در قبال ایران از جمله خروج از برجام در سال ۲۰۱۸، گفت: «نقطه پایانی این است که ما به ایران اجازه دستیابی به تسلیحات اتمی ندهیم. او (ترامپ) از (توافق) خارج شد تا چیز سخت‌تری به‌دست بیاورد، [ولی] چه کاری انجام دادند؟»

جوبایدن گفت، ولی حرف آخر این است نباید اجازه دهیم ایران به بمب هسته‌ای برسد، ببینید چقدر سیاست رئیس جمهوری [دونالد ترامپ]ضربه زده، از [ توافق هسته‌ای برجام]خارج شد که به توافق بهتری برسد. اما نتیجه‌اش چه شد؟

این سیاستمدار آمریکایی افزود: «آنها (دولت ترامپ) توامندی (ایران) برای داشتن مواد اتمی را افزایش دادند. آنها (ایران) در حال حرکت به سمت توانایی داشتن میزان کافی مواد برای ساخت سلاح اتمی هستند. و البته مسئله موشکی هم که هست».

به نوشته وبگاه سی‌ان‌ان، بایدن همچنین اظهار داشت: «با تمام این چیزها، به‌نظرم [کار] بسیار سختی خواهد بود. اما یک چیز را می‌دانم. ما نمی‌توانیم این کار را تنها انجام دهیم. به همین دلیل است که باید بخشی از گروه بزرگتری باشیم تا نه تنها با ایران بلکه با روسیه و چین و بسیاری از مسائل دیگر مقابله کنیم».

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب