امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 52159 تاریخ انتشار: جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۸:۳۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

همزمان با درخواست بایدن برای بازگشت به برجام؛

آمریکا یک نهاد ایرانی و یک شخص مرتبط با آن را در فهرست تحریم‌ها قرارداد

خبرایران : وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز اعلام کرد یک فرد و یک نهاد را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.
آمریکا یک نهاد ایرانی و یک شخص مرتبط با آن را در فهرست تحریم‌ها قرارداد

به گزارش خبرایران ، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا امروز پنجشنبه از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد.
براساس متنی که در وبگاه وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر شده، این کشور تحریم‌های جدیدی علیه ایران و گروه شهید میثمی، که یکی از زیرمجموعه‌های شهید فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای کشورمان است، اعمال کرد.

به گفته این وزارتخانه این تحریم‌ها علیه گروه «شهید میثمی» وابسته به سازمان نوآوری و تحقیقات دفاعی، و یک فرد حقیقی اعمال خواهد شد.

به ادعای بیانیه خزانه‌داری آمریکا «گروه شهید میثمی و مدیر آن» به دلیل «نقش داشتن در تحقیقات شیمیایی در ایران و ارتباط با سازمان ممنوعه نوآوری و تحقیقات دفاعی» در لیست سیاه قرار می‌گیرند.

در بخشی از متن این بیانیه آمده است: «گروه شهید میثمی در تحقیقات سلاح‌های شیمیایی ایران نقش دارد و از سازمان نوآوری و تحقیقات دفاعی تبعیت می‌کند. آمریکا در سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) این سازمان را به دلیل گسترش سلاح‌های کشتار جمعی در لیست سیاه خود قرار داد.»

این خبر در حالی منتشر می‌شود که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، در تلاش است تا در روز‌های واپسین ریاست جمهوری خود با ایران مقابله کند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب