امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 52183 تاریخ انتشار: شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

آغاز به كار دومين سایت آموزشی پرورش قارچ دكمه ای در منطقه ١٩

خبرایران : دومين سايت آموزشی پرورش قارچ دكمه اي با قابليت برداشت بيش از ٣٠ كيلوگرم محصول در هر دوره، در مركز تحقيقات، آموزش و مشاوره فضاي سبز شهربانوی بوستان ولایت راه اندازي شد.
آغاز به كار دومين سایت آموزشی پرورش قارچ دكمه ای در منطقه ١٩
به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، مجيد صبوري معاون خدمات شهري و فضاي سبز منطقه ترویج فرهنگ پرورش گونه های گیاهی و افزایش سرانه فضای سبز خانگی را از اهداف مهم راه اندازي اين سايت اعلام كرد و افزود: آموزش هاي لازم پيرامون چگونگي پرورش قارچ دكمه ای با توجه به پیشگیری شیوع ویروس کرونا بصورت مجازی  و همچنين درقالب فیلم  و تصوير در گروه آموزش منطقه ارائه می شود .
 ضمن اينكه شهروندان می توانند به شكل آنلاین سوالات خود را مطرح و پاسخ را از کارشناس مربوطه دريافت كنند. 
به گفته او اين سايت با استفاده از  ٥ کمپوست و بکارگیری حداقل امکانات براي آموزش عملی به شهروندان احداث شده و پیش بینی مي شود با نظارت و کنترل شبانه روزی کارشناسان مرکز تحقیقات در تمامی ایام هفته و همچنين  رعایت اصول و نکات بهداشتی و علمی در فازهای ۱ ،  ۲ و ۳ و ایجاد و نگهداری بهترین شرایط محیطی، قادر به برداشت بالغ بر ۳۰ کیلوگرم قارچ دكمه ای طی ماه های آتی باشيم.
صبوري یکی از دلایل مهم آموزش هاي اين مركز را توسعه کارآفرینی دانست و ادامه داد: شهروندان می توانند پس از دريافت آموزش و تهیه تجهیزات و بررسی موقعیت مکاني، از این رشته به عنوان یک شغل خانگی بهره مند شوند.
اين مسئول در ادامه با اشاره به برگزاری ساير دوره های آموزشی گل و گياه ويژه شهروندان اين منطقه بيان كرد: نحوه نگهداري گیاهان آپارتمانی، سبزیکاری، گلهای فصلی، بن سای، مبارزه با آفات و بیماری، معرفی انواع دمنوش های گیاهی و ... از دیگر دوره هاي آموزشی مرکز تحقيقات، آموزش و مشاوره فضاي سبز منطقه است كه به صورت آنلاین و مجازی برگزار می شود.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب