امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5224 تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۹:۵۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر آموزش و پرورش در مراسم امضای تفاهم‌‌نامه با وزارت صنعت:

مشکل آموزش فنی و حرفه‌‌ای با رویکرد تقاضامحور حل شدنی است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تا زمانی که آموزش فنی و حرفه‌ای عرضه‌محور باشد، مشکلی از کشور حل نمی‌شود؛ گفت: رویکرد اصلی این تفاهمنامه تقاضامحوری است.
مشکل آموزش فنی و حرفه‌‌ای با رویکرد تقاضامحور حل شدنی است
به گزارش خبرایران، مراسم امضای تفاهمنامه همکاری میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز با حضور محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت و علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در سخنانی بیان داشت:‌همکاری بین دستگاهی، از مصادیق تدبیر است که رئیس جمهور به آن اشاره کردند و در شرایطی که دولت در مورد مسائل مالی با مشکل روبه‌رو است، این همکاری بسیار خوب و مفید است.

وی ادامه داد: مشارکت آموزش و پرورش با دانش‌آموزان در مدرسه، مؤسسات دولتی و عمومی مثل شهرداری‌ها و دستگاه‌ها از موارد توسعه مشارکت در آموزش و پرورش است و به هم‌افزایی کار اضافه می‌کند و در حال حاضر با وزارت ورزش و جوانان، کشور، شهرداری، محیط زیست، جهاد کشاورزی و فرهنگ و ارشاد اسلامی ، تفاهم‌نامه داریم.

فانی افزود: وزارت ورزش در بخش ورزشی امکانات خوبی دارد که صبح‌ها خالی است و دانش‌آموزان می‌توانند از آن استفاده کنند و با تعاملات با دستگاه‌های دیگر در انتظار آینده بهتر در آموزش و پرورش هستیم و با معاونت سینمایی ، هنری و مطبوعاتی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی تفاهم‌نامه داریم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توافقات با شهرداری گفت: امسال  110 مدرسه را از نظر خدمات‌ سخت‌افزاری به شهرداری واگذار کرده‌ایم و امکانات خوبی نیز از سایر دستگاه‌ها به سوی آموزش و پرورش سوق می‌دهیم.

وی اضافه کرد: تا وقتی که آموزش فنی و حرفه‌ای عرضه محور باشد، مشکلی از کشور حل نمی‌شود و باید این روند تغییر کند و تقاضامحور شود و آموزش‌ها براساس نیازها شکل گیرد و اگر همین کار را بکنیم بزرگترین خدمت را کرده‌ایم.

فانی خاطرنشان کرد: تجربه کشورهای دیگر را در آموزش‌های دوگانه داریم و کشورها تجهیز هنرستان‌ها را نیز به عهده صنعت گذاشته‌اند و انتظار داریم با همکاری وزارت صنعت به تجار و صاحبان صنعت تکلیف شود تا هنرستان‌های ما را از نظر تجهیزات به‌روز کنند.

وی خطاب به وزیر صنعت گفت:‌ هنرستان‌های جوار کارخانه‌ایی متأسفانه در سال‌های اخیر جمع شده، یا کم شده است و آموزش هنرآموزان نیازمند بازآموزی است؛ انتظار داریم صنعت به ما کمک کند و رویکرد مهم این تفاهم‌نامه تقاضامحوری است و به عنوان یک راه حل اساسی برای خروج از شرایط فعلی است.

وزیر آموزش و پرورش بیان داشت:‌تا پایان برنامه پنجم  48.2 درصد دانش‌آموزان باید به هنرستان بروند و 80 درصد هنرجویان نیز در پنج رشته درس می‌خوانند که این نیاز به بازسازی جدی دارد و شورایی شش نفره از هر دو وزارتخانه این تفاهم‌نامه را عملیاتی می‌کنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب