امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 52279 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

بازدید عضو شورای اسلامی شهر از روند مرمت اماکن و خانه های تاریخی حصار ناصری

خبرایران : روز گذشته محمد سالاری عضو شورای اسلامی شهر تهران بهه همراه شهردار منطقه 11 از خانه ها و اماکن تاریخی بخش مرکزی شهر تهران بازدید کرد.
بازدید عضو شورای اسلامی شهر از روند مرمت اماکن و خانه های تاریخی حصار ناصری

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 11 ، همزمان با آغاز مرمت ساعت مسجد تاریخی مشیر السلطنه  که 121 سال پیش در دوران قاجار ساخته شد و 70 سال پیش از کار افتاده، روز گذشته محمد سالاری به همراه شهردار منطقه 11 با حضور در این مکان از روند مرمت ساعت و جداره های این مسجد بازدید کرد.

سالاری در بازدید از ساعت و بنای مسجد مشیر السلطنه که از سوی شهرداری منطقه 11 و توسط خبره ترین افراد در حال تعمیر و مرمت است؛ بر حفظ اصالت اجزای بنا و نیز ساعت قدیمی تأکید کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه از خانه و "اقامتگاه سنتی زی " بازدید و با ذی نفعان این اقامتگاه سنتی به گفتگو نشست."خانه زی"  متعلق به دوره پهلوی اول است که با تسهیلگری شهرداری منطقه 11 و توسط مالک تبدیل به مهمانپذیر شده و علاوه بر مرمت ملک که موجب حفاظ معماری ارزشمند و اشتغالزایی شده  مورد استفاده گردشگران خارجی و ایرانی نیز قرار گرفته است.

همچنین بازدید از مقبره ملک المتکلمین که هم اکنون در حال بازسازی و مرمت است و بازدید از میدان حسن آباد و خانه های قدیمی واجد ارزش معماری از جمله عمارت درالتاج که با تسهیلگری شهرداری منطقه ۱۱ احیاء و دارای کاربری شده است؛ از جمله برنامه های این عضو شورای شهر برای حضور در منطقه 11 تهران بود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب