امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5230 تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱:۱۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

فراخوان چهارمین جشنواره سراسری شعر انقلاب منتشر شد

چهارمین جشنواره سراسری شعر انقلاب به همت حوزه هنری استان سیستان و بلوچستان دی ماه امسال برگزار می شود.
فراخوان چهارمین جشنواره سراسری شعر انقلاب منتشر شد

به گزارش خبر ایران از حوزه هنری، حوزه هنری استان سیستان و بلوچستان به منظور پاسداشت و ارتقای دستاوردهای شعر انقلاب و همچنین كشف استعداد‌های برتر چهارمین جشنواره سراسری شعر انقلاب را در دو قالب شعر نو و كهن در دی ماه 1393 برگزار می كند.

 محورهای موضوعی چهارمین جشنواره سراسری شعر انقلاب شامل مسائل و اتفاقات سال‌های قبل و روزهای پیروزی انقلاب، سنگ اندازی های گروه های معاند پس از انقلاب همچون ترورها، فتنه ها، منافقین، تأثیر انقلاب در منطقه و كشورهای اسلامی و همسایه همچون بیداری اسلامی، تهدیدهای پیدا و پنهان دشمنان انقلاب و فرصت های به دست آمده در حوزه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، تأثیر انقلاب اسلامی در وحدت مذاهب، انقلاب اسلامی و حمایت از مظلومین جهان و نهضت های ضد استكباری می شود.

بخش‌های جشنواره نیز مجموعه اثر، تك اثر، پژوهش (بررسی شعر انقلاب اسلامی) و شعر بومی سیستان و بلوچستان است.

شركت كنندگان می‌توانند در بخش مجموعه اثر در هر قالب شعر كهن و شعر نو، حداقل 25 قطعه شعر (چاپ شده یا آماده چاپ كه مرتبط با موضوع فراخوان باشد) ارائه كنند. مقررات شركت در بخش تك اثر این است كه شركت كنندگان می‌توانند حداقل 2 و حداكثر 5 قطعه شعر مرتبط با موضوع فراخوان را به دبیرخانه ارائه كنند. شركت كنندگان می‌توانند در بخش پژوهش هم بین 2 تا 4 مقاله و همچنین پایان‌نامه یا كتاب پژوهشی مرتبط با موضوع جشنواره را به دبیرخانه ارسال كنند.

 متقاضیان برای شركت در این دوره از جشنواره و آگاهی از اطلاعات و موضوع‌های دیگر باید به سایت www.artfest.ir و یا در استان سیستان و بلوچستان به شهر زاهدان، خیابان آزادی، آزادی 5، نبش فرخی یك، حوزه هنری سیستان و بلوچستان مراجعه و ثبت نام كنند. ارسال آثار حداكثر تا تاریخ  25 شهریور ماه 1393 امكان‌پذیر است. زمان برگزاری جشنواره هم 15 دی ماه 1393 در نظر گرفته شده است. شماره تلفن دبیرخانه جشنواره 2-3218901  -0541 و شماره تلفن سایت ثبت آثار 5-84172204-021 است.

 جوایز بخش‌های مختلف چهارمین جشنواره سراسری شعر انقلاب شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و در مجموع 255 میلیون ریال برای تمام بخش‌هاست

شایان ذكر است آثار منتخب توسط انتشارات سوره مهر (وابسته به حوزه هنری) در یك مجموعه به چاپ خواهد رسید.

 

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب