امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5245 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲:۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران خبرداد؛

دنبال ارتقای فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشورهستیم/ همایش «هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی‌زبانان» برگزارمی شود

نصرالله جهانگرد رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به برگزاري همایش «هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسیزبانان»گفت:سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با برگزاری این همایش، اقدامی موثر و نو انجام می دهد و این موضوع نشان دهنده بلوغ سازمان و آمادگی صنعت ICT کشور برای حضور در عرصه بینالمللی و منطقه است.
دنبال ارتقای فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشورهستیم/ همایش «هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی‌زبانان» برگزارمی شود

به گزارش خبرنگارخبرايران، نشست خبری همایش «هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی‌زبانان»صبح امروز با حضور «نصراله جهانگرد» رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران،«سهیل مظلوم» دبیر «هفته فناوری اطلاعات و راتباطات پارسی‌زبانان،«کاظم آیت‌اللهی» رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و اصحاب رسانه در نظام صنفی رایانه ای کشور برگزار شد.

دراین نشست خبری «نصرالله جهانگرد» رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به برگزاری همایش «هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسیزبانان»اظهارداشت:سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با برگزاری این همایش، اقدامی موثر و نو انجام میدهد و این موضوع نشان دهنده بلوغ سازمان و آمادگی صنعت ICT کشور برای حضور در عرصه بینالمللی و منطقه است.

وی تصریح کرد: ما به نمایندگی از دولت در کنار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به عنوان حلقه واسط بین بخش خصوصی و دولت بوده و به دنبال هم‌فکری و ایجاد هماهنگی ملی برای هر چه بهتر برگزار شدن این رویداد هستیم.

جهانگرد با بیان این که افراد مرجع و موثر در ICT دنیا به این همایش دعوت شده‌اند، گفت: حضور این افراد برای صنعت فناوری اطلاعات کشور درس‌آموز خواهد بود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات از حضور مقامات رسمی کشورهای منطقه در هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی زبانان خبر داد و گفت: این رویداد فرصت مناسبی را برای ما فراهم می آورد تا نشست‌ها و مذاکراتی را برای گسترش همکا‌ری‌ها با کشورهای منطقه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات داشته باشیم.

جهانگرد در پاسخ به سوالی در مورد علت حمایت دولت از هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی زبانان گفت: همایش‌های زیادی در کشور برای کسب منفعت اقتصادی برگزار می‌شود که کار بدی هم نیست. اما سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، سازمانی در لایه میانی است و به عنوان رابط بخش‌خصوصی و دولت، قطعا به دنبال ارتقای فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور است. بنابراین وظیفه ذاتی ما حکم می‌کند که به کمک سازمان بشتابیم.

وی به همکاری با اتحادیه فناوری اطلاعات و ارتباطات عرب (اجمع) پرداخت و گفت: این نخستین بار است در کشور و در حوزه فناوری اطلاعات چنین همکاری با یک نهاد بین‌المللی شکل می‌گیرد و این موضوع می‌تواند فرصت‌های فراوانی را برای فعالان ICT کشورمان در منطقه به وجود بیاورد.

کاظم آیت‌اللهی رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز در این نشست از افزایش تعداد پنل‌های همایش «اینترنت، پیشران توسعه اقتصادی» در هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی زبانان خبر داد و گفت: پیش از این 11 پنل تخصصی تعریف و اطلاع‌رسانی شده بود که اکنون پنل جدیدی با موضوع «رسانه‌ و اینترنت» نیز تصویب شده که به بررسی موضوع نقش رسانه‌ها در فضای مجازی و توسعه اینترنت می‌پردازد.

وی با قدردانی از همکاری نهادهای دولتی برای برگزاری این همایش گفت: ما برآوردی از میزان همکاری دولت داشتیم، اما استقبال بسیار بیشتر از پیش‌بینی ما بود و حضور مهندس جهانگرد در این نشست مطبوعاتی نیز نشانگر حمایت کامل دولت و به ویژه سازمان فناوری اطلاعات و وزارت ارتباطات از اقدام سازمان نظام صنفی رایانه‌ای است.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور افزود: یکی دیگر از نکات قابل توجه که تا به امروز در مورد این همایش روی داده، استقبال خوب جوانان از «مسابقه چالش نوآورانه» است. همان طور که پیشتر نیز اطلاع‌رسانی شد، در کنار این همایش مسابقه‌ای برای جذب ایده‌های نو در حوزه فناوری اطلاعات برگزار می‌شود که ایده‌های خوب و زیادی به ستاد برگزاری همایش رسیده است.

سهیل مظلوم، دبیر «هفته فناوری اطلاعات و راتباطات پارسی‌زبانان» نیز در این نشست خبری با قدردانی از همکاری خوب دولت در برگزاری این رویداد بین‌المللی گفت: تسهیلات خوبی برای حضور استادان دانشگاه، دانشجویان و اعضای سازمان نصر کشور در این همایش در نظر گرفته شده وبخشی از هزینه حضور در رویداد توسط حامیان پوشش داده می‌شود.

به گفته وی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی اطلاع رسانی به عنوان حامیان اصلی این رویداد اعلام همکاری کرده‌اند و حمایت یکی از اپراتورهای تلفن همراه از این رویداد نیز در مراحل نهایی است.

مظلوم در پاسخ به سوالی در مورد جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای توسعه صنعت فناوری در این همایش نیز گفت: پنلی با عنوان «ایران پس از تحریم‌ها» تعریف شده و در آن قرار است به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار ایرن پرداخته شود.

دبیر«هفته فناوری اطلاعات و راتباطات پارسی‌زبانان» گفت: همچنین در کنار این رویداد، نمایشگاهی نیز با حضور شرکت‌های فعال در حوزه ICT برگزار خواهد شد.

 براساس این گزارش، هفته‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی‌زبانان، رویدادی چند وجهی است که یکی از محورهای اصلی آن همایشی با موضوع پ «اینترنت، پیشران توسعه اقتصادی» است. این رویداد در روزهای 8 و 9 شهریور ماه از سوی نظام صنفی رایانه‌ای کشور و با همکاری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و انجمن تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشورهای عرب (اجمع) در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی تهران برگزار خواهد شد.علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در همایش و نمایشگاه می‌توانند به سایت این رویداد به نشانی pictweek.ir مراجعه کنند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب