امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 52450 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲:۳۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکترعباس علی آبادی اعلام کرد؛

ارزبری محصولات تولیدی مپنا به کمتر از یک سوم کاهش پیدا کرده / ژنراتور ۲۵۰ مگاولت آمپری به روش «هوا - خنک » طراحی و در شرکت ژنراتور مپنا ساخته است

خبرایران : مدیرعامل گروه صنعتی مپنا گفت : گروه صنعتی مپنا در تلاش است ارزبری محصولات تولیدی را به یک نقطه منطقی برساند، امروز ارز بری مپنا به کمتر از یک سوم کاهش پیدا کرده است و فقط برای خرید برخی مواد اولیه که تولید آن در داخل توجیه ندارد نه اینکه در داخل امکان ساخت آن نیست ، اقدام به واردات می کنیم.
ارزبری محصولات تولیدی مپنا به کمتر از یک سوم کاهش پیدا کرده / ژنراتور ۲۵۰ مگاولت آمپری به روش «هوا - خنک » طراحی و در شرکت ژنراتور مپنا ساخته است

به گزارش خبرایران، دکترعباس علی آبادی مدیرعامل گروه صنعتی مپنا در آیین رونمایی از این ۲ دستاورد علمی تولیدی (ژنراتور ۲۵۰ مگاولت آمپری و موتور سیکلت برقی کشور) روز یکشنبه 23 آذرماه 1399 در کارخانه شرکت مهندسی و ساخت ژنراتور مپنا (پارس) مستقر در شهرستان فردیس استان البرزاظهارداشت : اولین ژنراتور ۲۵۰ مگاولت آمپری (۲۰۰ مگاواتی) به روش «هوا - خنک » طراحی و  در شرکت ژنراتور مپنا ساخته است که طراحی و ساخت آن به صورت کامل توسط متخصصان داخلی انجام شده و به لحاظ عملکردی  دارای قابلیت رقابت با محصولات شرکت‌های صاحب‌نام بین‌المللی حوزه تجهیزات نیروگاهی است.

دکترعلی آبادی تصریح کرد : نوآوری به کار رفته توسط متخصصان شرکت پارس ژنراتور، منجر به بهبود کیفیت این محصول در ابعاد الکترومغناطیسی، حرارتی و مکانیکی می‌شود و عملکرد محاسباتی که مهم‌ترین شاخص عملکرد ژنراتور است نیز به عدد بسیار مطلوب ۹۸.۷۲ درصد رسیده است.

وی افزود :  ارزش ژنراتور ساخت داخل ۹ میلیون یورو است و اولین نمونه ژنراتور ۲۵۰ مگاولت آمپر کشور برای نصب به نیروگاه غرب کارون حمل و بارگیری خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی مپنا عنوان داشت : مجموعه عملکرد توربین و ژنراتور در سیکل ساده حدود ۳۷ درصد بوده  که در کلاس جهانی عملکرد بسیار بالایی است، برای سیکل ترکیبی ژنراتور بیش از ۵۵ درصد در کلاس «E» با این ماشین راندمان خواهیم داشت که این یک موفقیت بزرگ برای کشور است.

وی ادامه داد : گروه صنعتی مپنا در تلاش است ارزبری محصولات تولیدی را به یک نقطه منطقی برساند، امروز ارز بری مپنا به کمتر از یک سوم کاهش پیدا کرده است و فقط برای خرید  برخی مواد اولیه که تولید آن در داخل توجیه ندارد نه اینکه در داخل امکان ساخت آن نیست ، اقدام به واردات می کنیم.

دکترعلی آبادی  افزود: امروز شرکت مپنا به سمت تنوع  در محصولات تولیدی پیش می رود ضمن آنکه  کارخانه پارس ژنراتور ساخت توربین های ۲  و ۲.۵ مگاواتی و سال آینده ۴.۵ مگاواتی را در برنامه کاری  خود قرار داده است.

وی تاکید کرد: اکنون توربین های   ۲.۵ مگاواتی  در آق کن، کهک و منطقه خواف در دست نصب است، ساخت توربین های چهار و نیم مگاواتی محصول آینده مپنا خواهد بود و موتورسیکلت برقی شرکت پارس ژنراتور نیز با به کارگیری فناوری موتور محرک درون‌چرخ (in-wheel drive) طراحی شده است.

دکترعلی آبادی ابرازداشت: همکاری خوبی را با خودروسازان آغاز کردیم که جای امیدواری است تا بتوانیم در آینده وسایل نقلیه در شان ایرانی عرضه کنیم و در زمینه ایجاد زیر ساخت های تولید کارهای بسیار بزرگی در گروه صنعتی مپنا شده  و امروز به فناوری های نوین جهانی دست پیدا کرده ایم.

وی افزود : هم‌اکنون اتفاق مهمی در دنیا در زمینه تولید نیروگاه‌های برق در حال رخ دادن است و کشورهای توسعه یافته و شرکت‌های نیروگاه ساز به سمت افزایش راندمان و کارایی و نیز کاهش بهره‌برداری از نیروگاه‌های فسیلی و جایگزینی نیروگاه‌های تجدیدپذیر به منظور رعایت الزامات محیط زیستی و اقتصادی هستند.
 علی‌آبادی عنوان داشت : امروز گروه مپنا در زمینه حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر و افزایش راندمان نیروگاه‌ها در حال پیشبرد برنامه‌های هدف گذاری شده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنوعی از محصولات شامل حدود ۱۹۰ محصول در گروه مپنا در حال تولید است و در حالی که حدود ۱۰ سال قبل، بیش از یک میلیارد دلار در گروه مپنا برای محصولات خارجی ارزبری داشتیم این رقم با وجود توسعه مبادلات و فعالیت‌ها، به دلیل توانمندی‌ها در داخلی سازی به ۳۰۰ میلیون دلار کاهش یافته است و قطعاً با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در گروه مپنا، شاخص تولیدات داخلی باز هم افزایش و شاخص ارزبری کاهش خواهد یافت.
دکتر علی‌آبادی در پایان اظهار امیدواری کرد که به زودی شاهد دستاوردهای به مراتب بزرگتر در سطح گروه مپنا باشیم و بلوغ جهانی خود را افزایش داده و متکی بر علم و دانش، تولیداتمان را توسعه دهیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب