امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5248 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

زير بار تفکیک جنسیتی به هیچ عنوان نخواهیم رفت

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره موضع این وزارتخانه و مجموعه فرهنگی دولت درباره بحث‌های اخیر در خصوص تفکیک جنسیتی در ادارات، گفت: دولت به هیچ‌عنوان با چنین موضوعی موافق نیست و ما چنین طرحی را اجرا نخواهیم کرد چراکه آن را برخلاف نظام خانواده می‌دانیم.
زير بار تفکیک جنسیتی به هیچ عنوان  نخواهیم رفت
به گزارش خبرایران علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز یکشنبه 19 مرداد در حاشیه نخستین اجلاس سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های سراسر کشور که در محل هتل انقلاب در تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره موضع این وزارتخانه پیرامون بحث‌های اخیر در خصوص تفکیک جنسیتی در ادارات، گفت: مجموعه فرهنگی دولت و کل دولت به هیچ‌عنوان با چنین موضوعی موافق نیست و ما چنین طرحی را اجرا نخواهیم کرد چراکه آن را برخلاف نظام خانواده می‌دانیم.  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین تاکید کرد: ما به تمام زیرمجموعه خود هم اعلام کرده‌ایم که در راستای سیاست‌های فرهنگی دولت حرکت کنند. دولت مخالف اینگونه تفکیک جنسیتی است و نمی‌شود در کنسرتی که برگزار می‌شود، بگوئیم یک روز آقایان بروند و یک روز خانم‌ها، یا در خصوص نمایش فیلم ها این مساله را عنوان کنیم.
 
وی افزود: ما در استان‌ها، آموزش‌هایی را داریم که به تعبیر بعضی از دوستان باید مربی‌ها تفکیک جنسیتی شوند اما در استان‌ها آنقدر نیرو نداریم و این مساله در کل به تفکیک خانواده‌ها می‌انجامد و ما خانواده‌ها را محروم می‌کنیم که برنامه‌های فرهنگی هنری را با هم ببینند. ممکن است در ادارات جاهایی ضرورت داشته باشد و امکانات لازم هم وجود داشته باشد که خانم ها در اتاقی جداگانه به پاسخگویی خانم ها بپردازند ولی در فعالیت های فرهنگی نمی‌توانیم چنین تفکیکی را قائل شویم.
 
وزیر ارشاد در پاسخ به این نکته یکی از خبرنگاران که «شما همواره تاکید داشته‌اید که از هنرمندان فعال فرهنگی جبهه انقلاب حمایت می‌کنید اما برخی از هنرمندانی که از امکانات دولت استفاده می‌کنند، در ضدیت با نظام قرار دارند، رویکرد شما در این زمینه چیست؟» گفت: سیاست ما در این خصوص کاملا روشن است. کسانی که نسبت به انقلاب بی‌تفاوت هستند یا مخالف انقلاب هستند و فعالیت می‌کنند، قطعا از حمایت ما برخوردار نیستند.
 
جنتی تصریح کرد: البته اگر آنها در چارچوب قانون فعالیت کنند، قضیه متفاوت است اما در کل مورد حمایت ما محسوب نمی‌شوند. کسی که با انقلاب رابطه‌ای ندارد و یک فیلمی می‌سازد، وقتی فیلمش را نگاه می‌کنیم می‌بینیم که با معیارهای ما منافاتی ندارد و امکان نمایش آن هم فراهم است اما زمانی هست که ما در ساخت فیلمی مشارکت می‌کنیم و سهمی از خودمان را در آن فیلم قائل می‌شویم. در مورد اینگونه افراد و اینگونه فیلم‌ها هیچگونه کمک مادی نمی‌کنیم.
 
وی همچنین در خصوص مسائل مربوط به نظارت در حوزه تئاتر هم ضمن اشاره به آخرین آثار نمایشی که در اجرای آنها حضور داشته است، گفت: آخرین تئاتری که دیدم تئاتر «سقراط» بود و قرار است به زودی هم به دیدن نمایش «سیاوش» بروم. ما در حوزه آثار نمایشی نیز از آثاری حمایت می‌کنیم که در راستای منافع باشد اما در خصوص اجرا و نظارت ارشاد، گاهی ملاحظاتی بوده است و کسانی که نمایش را اجرا می‌کردند، برخلاف آنچه در نمایشنامه تصویب شده بود، عمل می‌کردند و یا دیالوگ‌هایی غیر از آنچه که بود می‌گفتند. بعضی از این موارد قابل اصلاح است البته ما در مواردی هم با تخلفاتی رو به رو بودیم و با آنها نیز برخورد کردیم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که درباره صحت و سُقم بازگشایی دفتر بی بی سی در تهران پرسید، گفت: اصلاً قرار نیست دفتر هیچکدام از شبکه‌های بی بی فارسی و بی بی سی انگلیسی و عربی در تهران بازگشایی شود و هیچ مجوزی برای شبکه بی بی سی صادر نشده است.
 
جنتی پیرامون آخرین وضعیت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران هم اعلام کرد: اتفاق خاصی در این بخش نیفتاده است و وضعیت مانند سابق است. وی درباره سرنوشت فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» هم گفت: این فیلم قرار نیست مجوز اکران بگیرد.
 
مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب