امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5264 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۳:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نمایش نسخه ترمیم شده «اون شب که بارون اومد» در سینماتک

نسخه ترمیم شده مستند «اون شب که بارون اومد» پنجشنبه 23 مرداد در سینماتک خانه هنرمندان ایران روی پرده می رود.
نمایش نسخه ترمیم شده «اون شب که بارون اومد» در سینماتک

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، در پنجاه و هشتمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران که برنامه فوق العاده این سینما محسوب می شود، مستند «اون شب که بارون اومد» اثر کامران شیردل به نمایش در می آید.

در این برنامه که با حضور بزرگان سینمای ایران برگزار می شود هنرمندانی چون آیدین آغداشلو، رخشان بنی اعتماد، خسرو سینایی، داریوش مهرجویی، محمدرضا اصلانی، هوشنگ گلمکانی، مجتبی میرطهماسب، گلی ترقی، شادمهر راستین، واروژ کریم مسیحی، رضا میرکریمی، پگاه آهنگرانی و ... به تماشای نسخه ترمیم شده مستند «اون شب که بارون اومد» می نشینند.

همچنین خسرو دهقان به عنوان منتقد و کیوان کثیریان به عنوان مدیر سینماتک خانه هنرمندان ایران جلسه نقد و بررسی این فیلم را با حضور کامران شیردل برگزار می کنند.

 اون شب که بارون اومد مستندی است به کارگردانی کامران شیردل است که در سال ۱۳۴۷ تهیه شد. این فیلم تا سال ۱۳۵۳ در توقیف به سر می بُرد؛ در این سال و در سومین جشنواره فیلم تهران به نمایش درآمد و پس از به دست آوردن جایزه بهترین فیلم دوباره توقیف شد. این فیلم ماجرای یک روستازاده گرگانی را روایت می‌کند.

این مستند چندی قبل از سوی مجله سینمایی sound and sight انگلیس در فهرست مستندهای برجسته اما فراموش شده سینمای جهان قرار گرفت.

مستند «اون شب که بارون اومد» پنجشنبه 23 مرداد ساعت 17 در تالار استاد ناصری خانه هنرمندان ایران برای اعضای سینماتک به نمایش در می آید.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب