امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5268 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

شهردار منطقه تهران یک خبر داد؛

ساماندهی رود دره‌های شمال تهران برای گردشگران /اتصال بزرگراه صیادشیرازی به بزرگراه امام علی(ع)/ بازدید یک و نیم میلیون نفر گردشگر از منطقه شمال تهران در روزهای تعطیل

مجتبی یزدانی شهردار منطقه یک از اتصال ادامه بزرگراه صیاد شیرازی به اتوبان امام علی(ع) و متصل شدن آن به بلوار ارتش خبر داد و گفت: کارهای مطالعاتی این طرح انجام شده و به زودی عملیات اجرایی آغاز می‌شود
ساماندهی رود دره‌های شمال تهران برای گردشگران /اتصال بزرگراه صیادشیرازی به بزرگراه امام علی(ع)/ بازدید یک و نیم میلیون نفر گردشگر از منطقه شمال تهران در روزهای تعطیل

به گزارش خبرایران مجتبی یزدانی در نشست خبری امروز که در ساختمان شهرداری منطقه یک برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از فعالیت های مهمی که در منطقه یک به عنوان باغشهر تهران انجام می شود توجه به فضای سبز و باغات است.

وی با اشاره به فضای سبز و باغات سطح منطقه گفت: حساسیت در مورد باغ جماران بیشتر احساس می‌شود. همچنین باغ امیرسلیمان نیز یکی دیگر از باغات است که اکنون به شهروندان تحویل داده شده است. همچنین باغ ملک با 3.5 هکتار تملک شده و 12 هزار متر مربع تاکنون در اختیار مردم قرار گرفته است.

شهردار منطقه یک افزود: باغ وزیری با سه هکتار بازسازی، قرار بود به عنوان مرکز امور شهرداری باشد ولی تصمیم گرفتیم به فضای ورزشی تفریحی تبدیل شود. علاوه بر آن در محله زعفرانیه باغ آصف را به پارک تبدیل کردیم.

شهردار منطقه یک با بیان اینکه به پیشنهاد شهرداری و تایید کمیسیون ماده پنج و قانون 70 درصد زمین‌ها پس گرفته شده، گفت: بخشی از خیابان فرشته زمین‌هایی را با تفاهم مالک به پارک تبدیل کردیم؛ به این شکل نقاط بی دفاع شهری به فضای سبز تبدیل شد. به طور کلی در طول دو سال گذشته هفت پارک به تعداد پارک‌های تهران افزوده شده در حالی که اعتبار حوزه خدمات شهری منطقه سالانه 130 میلیارد تومان است.

یزدانی ادامه داد: در محلات، طبق حداقل‌هایی که باید وجود داشته باشد، سعی کردیم امکانات دیگری نیز مانند زمین چمن مصنوعی و یا سوله مدیریت بحران ایجاد کنیم. علاوه بر آن 17 میدان تره بار در منطقه در این دو سال ایجاد کردیم.

شهردار منطقه یک با بیان اینکه در سطح منطقه، پنج ایستگاه آتش نشانی وجود دارد گفت: دو ایستگاه را پارسال و یک ایستگاه را در دستور کار برای ساخت داریم و دو ایستگاه دیگر نیز در سال آینده احداث خواهیم کرد. در این صورت در صورت بروز حادثه زیر چهار دقیقه به منطقه خواهیم رسید.

وی با اشاره به موضوع روددره‌ها در سطح منطقه گفت: در روزهای تعطیل یک و نیم میلیون نفر گردشگر از منطقه شمال تهران دیدن می‌کنند بنابراین روددره‌ها نیاز به ساماندهی داشتند. روددره سوهانک، گلاب دره، دارآباد، خرگوش دره، ولنجک و روددره درکه، باید ساماندهی می‌شد، تنها از این موارد سه روددره باقی مانده و در دو سال گذشته 65 میلیون تومان برای ساماندهی رود دره‌های کوهپایه‌ها صرف شده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب