امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 52796 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۳:۵۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

شورای سلامت منطقه۲۱ تشکیل شد

خبرایران : با حضور حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران، شهردار منطقه۲۱، معاونین، مدیران ارشد و شهرداران نواحی، روسای بیمارستان ها و مراکز درمانی، دبیران شورایاری، اعضای کانون سلامت و دست اندرکاران مساله سلامت و تندرستی؛ شورای سلامت این منطقه با هدف ارائه گزارش عملکرد سال ۱۴۰۰ برگزار شد.
شورای سلامت منطقه۲۱ تشکیل شد

 به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۱، در ابتدای این جلسه؛ اعضای حاضر به ارائه گزارش و تبیین عملکرد خود در حوزه اقدامات انجام گرفته در سال۱۴۰۰ پرداختند و پیش بینی های لازم برای سال آینده اتخاذ شد.
در ابتدای این جلسه مطهری موید معاون اجتماعی منطقه21 گفت: شورای سلامت در سطح نواحی و محله ها، در قالب برپایی مستمر جلسات درحال پیگیری است. اطلاعات منطقه از منظر پراکنش جمعیتی و تقسیم بندی نواحی با محوریت شاخص های امنیت و ایمنی شهروندان، مناسب سازی معابر، بهبود شرایط زیست محیطی، بهداشت عمومی محله و توجه ویژه به افراد نیازمند در حال انجام است.
در ادامه نیز روسای بیمارستان ها و مراکز درمانی واقع در محدوده منطقه21 به بیان موضوعاتشان پرداختند و نسبت به اهمیت ایجاد زیرساخت های سلامت-محور و همچنین تامین سرانه های سلامت تاکید کردند. امکانات موجود جوابگوی ارائه خدمت شایسته به شهروندان نیست. می بایست مردم را به اهمیت مبحث سلامت حساس کرد تا زمینه های بروز بیماری ها در آنان کاهش یابد.
حسین کاشانی پور شهردار منطقه۲۱ در ادامه بیان کرد: آگاهی بخشی به شهروندان در حوزه سلامت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. داشتن اطلاعات مفید و راهکارهای تضمین کننده سلامتی، متضمن تامین سلامت روان و جسم اعضای جامعه است.
وی افزود: در خصوص تصویب مصوبات شورای سلامت، می‌بایست مفاهیم محض و کاملا مرتبط با این حوزه مورد نظر قرار گیرد. اساس اینکه جامعه پیشرو باشد، باید برنامه‌های عملیاتی لازم جهت بهبود وضعیت فعلی و حساس سازی شهروندان نسبت به مساله سلامت و تندرستی اجرایی شود.
شهردار منطقه۲۱ تاکید کرد: بهره گیری از ظرفیت بوستان‌ها جهت ایجاد فضاهایی برای اقشار مختلف جامعه شهروندی، ضروریست. چرا که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.
کاشانی پور اظهار داشت: وجود بانک اطلاعاتی به روز از توان یابان و خانواده های دارای افراد معلول، می‌تواند گام های بزرگی جهت برداشتن قدم های تضمین کننده سلامت جسم و جان شهروندان برداشت.
وی در همین راستا یادآور شد: از حاضرین گرانقدر در این جلسه میخواهم تا با همت متعالی خود، در پیشبرد برنامه ها و مصوبات شورای سلامت منطقه۲۱ همراه و همقدم مدیریت شهری باشند.
لازم به ذکر است؛ در پایان شورای سلامت منطقه، دکتر وحید حاج امینی به عنوان مشاور شهردار منطقه21 در امور سلامت معرفی شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب