امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 52874 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲:۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان بهزیستی و بنیاد علمی-آموزشی قلمچی

خبرایران : در راستای کمک به بهبود وضعیت تحصیلی دانش آموزان دارای معلولیت و همچنین سایر دانش آموزان تحت پوشش سازمان بهزیستی،تفاهم نامه همکاری فی مابین این سازمان و بنیاد علمی-آموزشی قلمچی منعقد شد.
انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان بهزیستی و بنیاد علمی-آموزشی قلمچی

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و امور بین الملل،دکتر فاطمه عباسی مدیر کل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور با اعلام این خبر گفت:این تفاهم نامه در راستای تحقق عدالت اجتماعی و به منظور ارتقای شاخص های رفاه اجتماعی و توانمند سازی اقشار مختلف مردم به ویژه گروه های هدف سازمان بهزیستی و بر اساس قانون تشکیل سازمان بهزیستی و قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و هم چنین در جهت هدایت استعداد های درخشان و برتر در زمینه های مختلف علمی،تحصیلی و آموزشی در مسیر مناسب منعقد شده است.

وی افزود:موضوع این تفاهم نامه،همکاری مشترک دو جانبه در خصوص ارائه خدمات آموزشی و کمک آموزشی رایگان،بورسیه تحصیلی،مشاوره آموزشی،ارائه کتب کمک آموزشی و... برای دانش آموزان دارای معلولیت و  همچنین  سایر دانش آموزان تحت پوشش سازمان بهزیستی از مقطع ششم ابتدایی تا کنکور تعریف شده است و بنیاد علمی-آموزشی قلمچی بر اساس این تفاهم نامه متعهد شده است تا تمامی دانش آموزان دارای معلولیت بینایی،شنوایی،جسمی- حرکتی و ... تحت پوشش سازمان بهزیستی را بدون اعمال شرط معدل و بضاعت مالی  و در هر شرایط سنی پذیرش و بورسیه نماید.تنها شرط پذیرش این افراد؛ حضور در تمامی آزمون ها و عدم غیبت( اعم از جلسات آنلاین و حضوری) تعریف شده است.

همچنین برای دانش آموزان تحت پوشش در حوزه امور اجتماعی سازمان بهزیستی که شامل فرزندان شبه خانواده،فرزندان زنان سرپرست خانوار و یا فرزندان خانوارهای آسیب دیده و در معرض آسیب هستند،پذیرش با اعمال شرط معدل امکان پذیر است و بنیاد علمی-آموزشی قلمچی متعهد شده است که شرط معدل برای این دانش آموزان را در تمامی مقاطع تحصیلی ۱ نمره کمتر از معدل مجاز سایر افراد،در نظر بگیرد.

عباسی گفت:بر همین اساس  بنیاد قلمچی متعهد شده است حداکثر تخفیف ممکن به میزان ۳۰ درصد را جهت ثبت نام حضوری و آنلاین آزمون های کانون برای فرزندان کارکنان سازمان بهزیستی اعمال نماید.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب