امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5300 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

محمد علی سهمانی خبرداد؛

بانک توسعه تعاون مهم ترین رکن تأمین مالی بخش تعاون است

محمد علی سهمانی مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: بانک توسعه تعاون مهم ترین رکن تأمین مالی بخش تعاون است.
بانک توسعه تعاون مهم ترین رکن تأمین مالی بخش تعاون است

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، محمد علی سهمانی رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه اعضای شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: دولت یازدهم با تدوین طرحی بنام طرح خروج از رکود تورمی در صدد است تا با هدف رونق فضای کسب و کار ضمن تقویت قدرت وام دهی بانک ها برای حمایت از فعالیت اقتصادی بنگاه های کوچک و متوسط نسبت به تأمین سرمایه در گردش بنگاه های فعال در بخش های تولیدی اقدام نماید.

 وی افزود: تقویت تشکل های اقتصادی فعال در بخش های خصوصی و تعاونی از دیگر محورهای مهم این طرح بشمار می آید.

سهمانی اضافه کرد: مشوق های مالیاتی در ازای سرمایه گذاری بخش خصوصی و تعاونی در حوزه تولید با هدف رونق فضای کسب و کار و ترویج صادرات و جبران عقب ماندگی های گذشته و کنترل تورم در زمره محورهای مهم طرح خروج از رکود تورمی دولت یازدهم تلقی می گردد.

وی در ادامه افزود: کنترل عرضه و تقاضا و ساماندهی منابع به سمت بخش های تولیدی کشور از دیگر ویژگی های این طرح قلمداد می شود. مدیر عامل بانک توسعه تعاون با اشاره به نقش مهم این بانک در جهت اجرایی شدن برخی از محور های پولی و مالی این طرح در همین زمینه اضافه کرد.

تلاش های درخوری بمنظور پردازش و اصلاح طرح جدید توسعه اشتغال و کار آفری  نی در چارچوب طرح اقتصادی دولت به کار گرفته شده است، به گونه ای این طرح جدید با مشارکت سازمان آموزش فنی و حرفه ای، صندوق مهر امام رضا(ع)، بانک توسعه تعاون و بانک رفاه تا مرحله اجرا درخواهد آمد.

وی ادامه داد: بانک توسعه تعاون در چارچوب ضوابط و مقررات بانک مرکزی و اهداف عالی بخش تعاون نقش مهمی را به عنوان مهم ترین رکن تأمین مالی این بخش بر عهده دارد.

چنانکه این بانک در چهار ماهه سالجاری از رشد قابل توجهی در زمینه زیرساخت های فناوری و خدمات دهی بانکی به جامعه هدف برخوردار بوده است.

سهمانی افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون را ضروری خواند و در همین رابطه خاطر نشان کرد: افزایش سرمایه این بانک به مبلغ 25000 میلیارد ریال بطور حتم جهش خارق العاده ای را به فرایند خدمات رسانی بانک خواهد بخشید.

وی همچنین افزود: هم اکنون ارتباط بانک توسعه تعاون با حوزه های اقتصادی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مضاعف گردیده است و در صورت تقویت هر چه بیشتر بنیه مالی این بانک، ارتقاء کیفیت خدمات رسانی آن تضمین خواهد شد و به تبع آن انتظارات جامعه هدف نیز تا حدود زیادی محقق خواهد شد مدیر عامل بانک توسعه تعاون اضافه کرد ارتقاء جایگاه این بانک در شبکه خدمات رسانی بانکی و ارائه بهترین خدمات به مشتریان بخش تعاون از مهم ترین اولویت های این بانک در سالجاری است. در این خصوص دسترسی به منابع ارزان قیمت راه حل مناسبی برای تحقق این اولویت ها خواهد بود.

وی همچنین گفت: انعقاد قراردادهای عاملیت با صندوق توسعه ملی، بانک ها و موسسات مختلف در قالب سندیکایی و با هدف تأمین مالی فعالین اقتصادی در دو حوزه ریالی و ارزی از مهم ترین اقدامات جاری بانک به شمار می آید.ب

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب