امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 53060 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رئیس جمهور در جلسه هیات دولت ؛

محاکمه عادلانه مسببین حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی را می خواهیم/ مردم از همه زوایای حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی مطلع شوند/ افزایش بی حساب و کتاب مالیات در بودجه سال آینده را که به مردم فشار مضاعف وارد می کند/ خط قرمزهای دولت در لایحه بودجه قابل شکست

خبرایران : رئیس جمهور با مرور پیروزی ملت ایران در سه مقطع مهم تاریخی نهضت و انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و جنگ اقتصادی دشمنان، تاکید کرد که هیچ کس نباید در دنیا فکر کند که با تحریم و جنگ اقتصادی قادر است ملت ایران را از پای در آورد. ملت ایران مسیر خود را با قدرت ادامه می دهد و در عین حال هر زمان که طرف مقابل تسلیم قانون شد، از آن استقبال می کند.
محاکمه عادلانه مسببین حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی را می خواهیم/ مردم از همه زوایای حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی مطلع شوند/ افزایش بی حساب و کتاب مالیات در بودجه سال آینده را که به مردم فشار مضاعف وارد می کند/ خط قرمزهای دولت در لایحه بودجه قابل شکست

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به آغاز فعالیت دولت جو بایدن در آمریکا طی آینده ای نزدیک،اظهارداشت: اگر بایدن گفت که آمریکا می خواهد در مسیر قانون قرار گیرد و به تعهداتش عمل کند، جواب ما صریح، روشن و ساده است و می گوییم اگر شما به همه تعهدات خود عمل کردید، ما نیز به همه تعهدات خود عمل خواهیم کرد.

رئیس جمهور افزود: اگر عمل نکردید ما در برابر شما سر فرود نمی‌آوریم، شما اگر به تعهدات عمل کردید منّتی سر ما نگذاشتید، تا حالا یک کار خلاف قانونی انجام می‌دادید حالا از کارِ خلاف قانون دست برداشتید، پشیمان شدید و فهمیدید اشتباه کرده اید.

دکتر روحانی با بیان اینکه ملت ایران در سه مقطع مهم تاریخی یعنی در نهضت و انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و جنگ اقتصادی، با ایستادگی و وحدت توانست در برابر دنیا پیروز شود،  گفت: ملت ایران هم در مقطع اول یعنی و نهضت و انقلاب، هم در جنگ تحمیلی هشت ساله و هم در این جنگ اقتصادی سه ساله تنها بود اما روی پای خود ایستاد و تا رسیدن به پیروزی مقاومت کرد.

رئیس جمهور با گرامیداشت نوزدهم دی ماه؛ سالگرد قیام مردم قم علیه رژیم ستم‌شاهی اظهار داشت: 19 دی ماه 56 سرآغازی برای حرکت مردم در برابر رژیم وابسته و فاسد آن زمان بود و در حقیقت فساد، غیرقانونی و وابسته بودن و غیردینی و غیراسلامی دلایلی بود که در آن مقطع مردم را علیه آن رژیم فاسد به خیابانها کشاند.

دکتر روحانی اضافه کرد: چهله‌های 19 دی 56 در شهرهای مختلف از جمله تبریز و یزد ادامه یافت تا به ماجرای 17شهریور و حرکت‌های مردم در ایام محرم و تاسوعا و عاشورا و در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی ختم شد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مقاومت، ایستادگی، صبر و اراده مردم در برابر رژیم وابسته از زمانی که با حرکت سریع از دی ماه 56 آغاز شد یک سال بعد در دی ماه 57 به ثمر رسید و شاه در این ایام مجبور به فرار از کشور شد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. خداوند متعال یک سال پس از ایستادگی، پشتکار و مبارزه بی‌امان، پیروزی را نصیب مردم کرد.

دکتر روحانی دوران دفاع مقدس را مقطع دیگری در ایستادگی و پیروزی ملت ایران برشمرد و گفت: یک سال پس از آغاز جنگ تحمیلی در شهریور 59 از سوی ابرقدرت‌ها و مزدوران آنها، اولین پیروزی‌های بزرگ در مهر سال 60 با عملیات ثامن‌الحجج و شکستن حصر آبادان نمایان شد و این روند تا پیروزی‌ نهایی ادامه یافت.

رئیس جمهور اضافه کرد: در این مقطع نیز یک سال مقاومت شدید مردم در برابر تجاوز بیگانه، ملت ایران را در مسیر پیروزی و در نهایت پیروزی نهایی قرار داد.

دکتر روحانی سال 97 و آغاز جنگ تحمیلی اقتصادی را مقطع دیگر ایستادگی و پیروزی مردم دانست و گفت: در سال 97 کسی که در راس قدرت بزرگ جهانی بود مدعی بود که با تحریم‌های شدید اقتصادی می‌تواند نظام ایران را سرنگون کند و این اقدامش تا 22 بهمن 97 به نتیجه خواهد رسید اما در این مقطع نیز نتیجه ایستادگی، صبر و پشتکار مردم، در یک سال بعد آشکار شد به نحوی که در اواسط سال 98 رشد تورم سیر نزولی یافت و آرامش اقتصادی نسبی در کشور حاکم شد.

رئیس جمهور افزود: بی تردید اگر همان روند سال 98 ادامه می‌یافت شاهد موفقیت‌های دیگری هم می‌بودیم اما در اواخر سال 98 با شیوع ویروس کرونا با بحران جدیدی مواجه شدیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه دولت در شرایط غیرعادی و جنگی توانسته کشور را اداره کند، گفت: با اقداماتی که انجام شده هم فعالیت‌های تولیدی و توسعه‌ای ادامه دارد و هم زندگی مردم البته با سختی و دشواری در جریان است و مردم برای تهیه کالاهای اساسی با کمبود مواجه نیستند ضمن اینکه به خاطر برخی بی‌انصافی‌ها دچار مشکل شدند و تا حدودی در زمینه مدیریت‌ هم باید کار بهتری انجام می‌گرفت.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت به رغم همه مشکلات و محدودیت‌هایی که با آن مواجه هست، ‌کمک‌هایی را برای اقشار آسیب‌پذیر اختصاص داده است که می‌توان به بسته معیشتی ماهیانه برای 60 میلیون نفر و بسته‌های حمایتی متعدد به خاطر شرایط کرونایی اشاره کرد.

دکتر روحانی تاکید کرد: هدف اصلی دولت در همه این مقاطع این بوده که حداقل زندگی و معیشت برای اقشار آسیب‌پذیر فراهم باشد ضمن اینکه در کنار این اقدامات، فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌ای را هم ادامه داده و هر روز شاهد افتتاح‌های متعدد در کشور هستیم.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت در زمینه آب، برق، ارتباطات و بهداشت و آموزش، اظهار داشت: فقط در هفته گذشته 137 روستا به شبکه آب پایدار متصل شدند و در طول هفت سال گذشته بیش از 12هزار روستا به این شبکه متصل شدند و امروز بیش از 8میلیون نفردر روستاها از آب سالم پایدار برخوردار هستند که این رقم تا آخر دولت به بیش از 9 میلیون نفر خواهد رسید این در حالی است که قبل از این دولت حدود 900هزار نفر از روستاییان دارای آب سالم و پایدار بودند.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: با اقدامات دولت همچنین افراد کم مصرف که عمدتا از اقشار کم‌درآمد هستند از آب، برق و گاز رایگان برخوردار شده‌اند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب