امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 53122 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۳:۵۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ابداع جدید سامسونگ در حفاظت از محیط زیست / استفاده از تورهای ماهیگیری رها شده در اقیانوس برای ساخت دستگاه‌های گلکسی

خبرایران : شرکت سامسونگ الکترونیکس در یک نوآوری جدید در حوزه حفاظت از محیط زیست، ماده جدیدی را تولید کرده است که پلاستیک‌های جمع‌آوری شده از اقیانوس را در تولید انواع محصولات گلکسی استفاده می‌کند.
ابداع جدید سامسونگ در حفاظت از محیط زیست / استفاده از تورهای ماهیگیری رها شده در اقیانوس برای ساخت دستگاه‌های گلکسی

شرکت سامسونگ الکترونیکس در یک نوآوری جدید در حوزه حفاظت از محیط زیست، ماده جدیدی را تولید کرده است که پلاستیک‌های جمع‌آوری شده از اقیانوس را در تولید انواع محصولات گلکسی استفاده می‌کند. این نوآوری، قدمی دیگر در برنامه «گلکسی برای سیاره» است که هدف از آن کاهش تاثیرگذاری سامسونگ در آلودگی‌های زیست محیطی و کمک به توسعه سبک زندگی سازگار با محیط زیست در میان اعضای جامعه گلکسی است.
با شروع این برنامه، سامسونگ پلاستیک‌های جمع‌آوری شده از اقیانوس را در تولید تمامی محصولات گلکسی استفاده کرده و اولین نمونه آن عضو جدید گلکسی است که روز 20 بهمن ماه (9 فوریه) رونمایی شد. این محصولات نمادی از تلاش مداوم ما برای حذف پلاستیک‌های یکبار مصرف و توسعه استفاده از دیگر مواد سازگار با محیط زیست مانند مواد و کاغذهای بازیافتی است. در نتیجه این تحول، فناوری گلکسی در آینده می‌تواند برترین طراحی‌های محصول و حفاظت بهتر از محیط زیست را ممکن کند.

خطر پنهان تورهای ماهیگیری رها شده
وقتی بحث «پلاستیک‌های رها در اقیانوس» می‌شود، احتمالا ذهن‌تان به سراغ بطری‌های آب یا ظرف‌های پلاستیکی غذا می‌رود. اما خطر پنهان بزرگتر به 640 هزار تن تور ماهیگیری برمی‌گردد که هر ساله در اقیانوس رها می‌شود.
این تورها که برای چندین قرن در اقیانوس باقی می‌مانند، دلیل گرفتار شدن آبزیان، صدمه به سطح مرجان‌ها و زیستگاه‌های طبیعی هستند و حتی ممکن است نهایتا سر از آب و غذای مصرفی ما درآورند. این تورها با سرعتی خطرناک در حال برهم زدن توازن ظریف محیط زیست هستند. جمع‌آوری و بازیافت این تورها، قدمی مهم در پاکیزه کردن سطح اقیانوس و حفظ سیاره‌مان است.

طراحی محصولات پایدار
سامسونگ همیشه مرزهای نوآوری را در حوزه موبایل جابجا کرده و اکنون به دنبال آن است چنین عملکردی در حوزه حفظ محیط زیست داشته باشد. با استفاده مجدد از تورهای ماهیگیری رها شده که می‌تواند خطری برای اقیانوس باشد، سامسونگ با راهکاری نوآورانه نشان داد چطور می‌توان با منابع کمتر، کارهای بیشتری کرده و به حفظ سیاره‌مان کمک کرد.
سامسونگ متعهد به حل مسئله آلودگی پلاستیک‌ها در اقیانوس به شکلی است که تاثیر مثبتی نه تنها بر محیط زیست که بر زندگی کاربران گلکسی داشته باشد. این پیشرفت‌های نوین در حوزه فناوری، دستاوردی مهم در حرکت ما به سمت اقدامات ملموس برای حفظ محیط زیست و حفاظت از سیاره‌مان است.
بازیافت پلاستیک‌های اقیانوسی اولین قدم در ماموریت جمعی ما برای حل بحران اقلیمی بوده و سامسونگ به دنبال استفاده از منابع بزرگ، نوآوری و همکاری‌های خود در راستای رسیدن به راهکارهایی جدید است.
 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب