امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5314 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

نجفی در اولین اجلاس سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد؛

توزیع عادلانه منابع انسانی، عامل اشتغالزایی در حوزه دیجیتال

نجفی سولاری رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: توزیع منابع انسانی به جهت ایجاد اشتغال در حوزه دیجیتال باید عادلانه صورت گیرد.
توزیع عادلانه منابع انسانی، عامل اشتغالزایی در حوزه دیجیتال

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در سومین روز از اجلاس سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد، با ارزیابی عملکرد کارگروه های فرهنگی در استان ها به بیان نقاط ضعف موجود در این حوزه پرداخت و گفت: با بررسی های صورت گرفته در چند سال اخیر می توان گفت که فرهنگ سازی در حوزه دیجیتال، فاصله زیادی با وضعیت مطلوب دارد.

حسن نجفی سولاری، افزود: از ورود بحث فناوری اطلاعات به کشور نزدیک به 19 سال گذشته است اما آن طور که باید نتوانستیم دراین حوزه مهم با تهاجم فرهنگی و یا شبیخون فرهنگی که بارها از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است، مقابله کنیم .

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کم کاری های موجود در حوزه محتوا عنوان کرد :  نزدیک به  103 میلیون سیم کارت موبایل در کشور وجود دارد و در کنار آن ابزاری همچون آی پد، لب تاب و اینترنت، جای رسانه ملی، مجله ها، روزنامه ها و ... را در میان خانواده ها گرفته است .

نجفی با بیان این که در کشور نزدیک به 4 میلیون نفر توانمندی تولید محتوای دیجیتال را دارند، گفت: با وجود پتانسیل بالا در نسل جوان متاسفانه آن طور که باید نمی توانیم حداکثر بهره برداری از این توان بالا را داشته باشیم. این امر موجب شده تا اکثر نخبگان این حوزه جذب کشورهایی نظیر ترکیه، دوبی ،امارات و ... شوند.

وی خاطر نشان کرد: با شناسایی مشکلات باید به دنبال ارائه راه حل هایی جهت مقابله با هجمه های وارده در این حوزه باشیم. در اغلب استان ها منابع و امکانات موجود در حوزه رسانه های دیجیتال عاملی برای ایجاد اشتغال است. متاسفانه این امکانات کمتر مورد توجه قرار گرفته است. باید توزیع منابع انسانی به جهت ایجاد اشتغال در حوزه دیجیتال عادلانه صورت گیرد.

نجفی تاکید داشت: مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید شناسایی نخبگان در همه امورفرهنگی به ویژه حوزه تاثیر گذار رسانه های دیجیتال را در راس کار خود قرار دهند. معتقدم 30 درصد از دانشجویان رشته علوم انسانی می توانند با ورود به حوزه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال حل مشکلات موجود در زمینه محتوا را تسریع بخشند.

وی در پایان پیشنهاد واگذاری تولید محصولات حوزه رسانه های دیجیتال به بخش خصوصی را به مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی داد.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب